• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Tinga

Dunderklumpen var inget barnprogram, utan en film! Så har ma itne sett den är det nog lätt att missa den. Det är dock en pärla och Gösta Ekman som EnDumEn (han som sjunger Farväl) är bäst!

• Tinga

Tänk att man har både favvo-kaniner och favvo-sniglar här i tråden. Kaniner är ju söta, men sniglar vete tusan! Ta det inte personligt, Snaily!

• kängu

Tinga, jag har tränat ganska mkt innan (iofs några år sen nu) och gillar att träna ffa danspass och styrkepass. Problemet nu har varit att få till det då mannen är hemma först kl 20 på kvällen och sista passet på mitt träningsställe börjar 19.30. Jag går minst två längre raska promenader om dagen, men behöver få in lite styrka i kroppen! Nu när jag börjar jobba blir det enklare, jag slutar ju i mer "normal" tid. Tyvärr gillar jag inte att springa, annars är ju det kanon just för att man kan göra det när som helst! Men kanske att jag ska ge det ett försök till, har du några tips som gör springandet roligare??

• junilejon

PB hoppas att det blir ett lyckat IVF-samtal imorgon och lycka till....Ett stort Lycka till med till Blivande fru L...men jag tror att du kom ur smygläsagarderoben presic innan jag försvann!!!

• Tinga

BS - hoppas att både du och Iris får en god natts sömn!

• snaily

Heja Ru, hoppas han blir trött av den mörka årstiden, precis som vi andra! Ja, skutta hit på dina känguruben i mars, den här snigeln slemmar kvar här uppe ett tag till!

Junilejon - hej! Jag är också ganska ny i tråden, ca 9 månader har jag hängt här tror jag.
    Tufft på arbetsmarknaden nu, håller tummarna för att du hittar något snart!

• BrudSommar2006

Junilejon, aha, du hann skriva först, då kanske det tar lite tid att hitta nytt jobb i alla fall då, fast hoppas inte.

Själv tycker jag att det är jättetrist att de inte lyckats anstränga sig lite för att hitta en vikarie till mig så att jag återigen inte har någon att lämna över till när jag försvinner iväg nu i slutet av året, suck. Nu först ska det annonseras och då sade jag ändå till i jäkligt god tid bara för att det inte skulle bli som sist.

• snaily

Tinga
    Håller med om att sniglar kanske inte är så gulliga... Men don efter person eller vad det heter

• nennesjuttioåtta

BS
    Lyckostooooorm!

Junilejon
    tråkigt att vara arbetslös, framförallt blåslampan man har på sig att söka allt. Vilket inte är så lätt när det är så konstiga jobb på ams. Förra gången jag var arbetslös så söktes det mest narkossköterskor och en klarinett till symfoniorkestern och jag kvalade inte in på någon av dem.

Jag vill att det ska snöaaaaa!

• kängu

Åhh vi har haft kalas idag och jag massor med kakor, och vaniljpannacotta över!! Och det värsta är att inget kan stoppa mig från att äta upp allt!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter