• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • kängu

God söndagskväll godingar!

Snaily, vad tråkigt med BOM

Hej Junilejon och OMS! Jag har nog bara hängt i tråden i snart ett år så vet inte om jag stött på er tidigare!

Fru.L- jag håller mina tummar hårt för er!

Tinga, hoppas på att det går över! Låter mysigt med er dejt

PB, härligt att ni börjar få ett socialt nätverk där nere! Det är sååå viktigt för att man ska trivas! Jag trivs faktiskt bra i hålan nu när jag har några att hänga med. Sen kanske vi inte bor kvar har för alltid ändå iofs Lycka till på samtalet!

Ego- bara 2 veckors mammaledighet kvar på ett tag. Ska njuta järnet nu!

• Blivande fru L

Hej Snaily, Tinga och Telis! Det känns bra med alla tumhållningar. Tack!

Jag är också avis på er som får träffas! Ni bor ju inte bara i en avkrok utan dessutom i helt fel land.

Ska försöka komma på ett bra sätt att fördriva 6 timmar på stan efter ÄP... Det löser sig säkert. Skönt att höra att ni inte haft superont, Nenne och Lappis.

Nu ska jag kramas med maken. Återkommer säkert imorgon. Puss på er!

• kängu

EGO EGO- jag måste komma igång och träna!!!! Är såååååå trött på min degmage. NU JÄKLAR!!!!

• snaily

Hej Kängis! Kul att vi cyklar ikapp!
    Har du fått sova bättre? Njut på av sista veckorna, jösses vad fort tiden går! Vi åkte skidor igår - det fanns plats för er också Fast idag töar det, blä.

• Tinga

Kängu - det gäller att hitta en träningsform man gillar, så blir det lättare att hålla uppe intresset (även om degmage kan vara nog så peppande). Vad tränade du innan du blev gravid? Raska barnvagnspromenader är ju bra om det är fettförbränning som gäller.

• snaily

På tal om degmage - om jag aldrig nånsin blir gravid så har jag åtminstone fått leka gravidmage idag - hur fasen kan man bli så svullen bara av lite mens? Jag ser ut som jag är i femte månaden, minst!

• junilejon

MSW ja det skiljer bara någon månad på dem
    Jag jobbade med ytbehandling, jag la silver på olika detaljer, mest till volvo och eriksson och hur bra har det gått för dem företagen den sista tiden??? Därav uppsägningen...dem la ner hela företaget som jag jobbade på och som fackligtombud som jag var så var det svettigt ett par månader

Just nu letar jag vilket jobb som helst!! Men går man in på arbetsförmedlingens hemsida så finns det ju inga vanliga jobb....

Hoppas allt e bra med den lille och dig

• kängu

Hej min favvo-Snigel! Jo det har varit lite bättre, imorse vaknade han 6.30 istället för 4.15 som han gjort de senaste fem morgnarna... Hoppas att det är en trend som håller i sig

Åh, jag längtar sååå efter att åka skidor!! Fast skit med tö, men snart kommer det säkert snö igen! Jag o maken pratade om att ta en långhelg uppåt, men det blir nog först i mars isf, iom att jag börjar jobba...

• BrudSommar2006

Vad jag är trött, i natt kom Iris in till oss vid tre efter att vi först försökt trösta henne i hennes egen säng, av någon anledning låg hon och var jätteledsen, mardrömmar kanske. Sedan blir det ju inte mycket sömn med henne i sängen, gäsp. Igår var det först lek&plask och sedan hade vi besök av en familj från Iris dagis som ska ha andra barnet en vecka innan oss och hon och killen lekte som galningar och hade jättekul i flera timmar så det kanske blev för mycket för hennes lilla huvud.

Idag har vi varit ute hos mina föräldrar hela dagen, Iris har blivit klippt hos deras granne och så har vi gjort chokladbollar. Nu får vi väl se hur hon sover i natt men det känns som att det är läge för mig att duscha och gå och lägga mig i alla fall.

Hej Omsan, skönt att höra att det går bättre för stora tjejen på kompisfronten.

Hej Junilejon, trist att bli arbetslös men det kanske inte blir så svårt att hitta nytt beroende på vad du jobbar med?

Tinga, det låter ju aningens bättre i alla fall om ni lyckas dra ner på sondmatningen lite?

Så ser jag att de frestande muffinsarna är här igen, ska absolut hålla tummarna, det verkade ju i alla fall inte bli bättre av att jag lät bli, har ju provat det en period nu.

Dunderklumpen - "Det blåser en storm över Jorm, lyckostorm, lyckostorm..."

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter