• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Tinga

Snaily ? tusan också med BOM! Men skönt att nu ha ivf inplanerat, gissar jag? Kram!

Snorkis ? krya på dig! Så här i cyberspace är ju smittorisken minimal, så jag vågar mig på en kram också. Magsjuka är verkligen en av de värsta sorternas sjuka.

Ore ? snygg sten till fönsterbrädena.

Nenne ? du menar alltså att Nancy har mer hår på kroppen än din man?

Junilejon ? hej, hej!

Blivande ? heja äggen och heja förståndet!

PB ? vad kul att det lossnar på ?socialfronten? nu. Lycka till på ivf-samtalet!

Lappis, Nenne & Telis ? tack för några supertrevliga timmar i ert sällskap igår! Ni är precis så söta, goa och trevliga i verkligheten som jag förväntat mig. (Så Blivande; jag kan intyga att åtminstone några stycken i tråden inte är 54-åriga män! )

Nenne ? aha, så det är han som är Dunderklumpen! Har nog inte läst eller sett så mycket på TV om honom, men känner i alla fall igen figuren. Finns det hopp för mig också då?

• snaily

Blivande fru L
    är du tankeläsare eller - jag tänkte på dig tidigare idag och undrade hur det går! Förstår ditt nojande, men det kommer gå jättebra tror jag! Håller alla tummar!
    Jag är själv världens nojigaste nojare och är rädd att jag kommer bli tagen av de där farbröderna i vita rockar innan vi ens tagit oss till Falun för ÄP. Om det blir någon ÄP, det kanske blir pannkaka långt innan dess. *nojar*

• Telis

Blivande Fru L, åh vad vi ska hålla tummarna på onsdag! (Och på torsdag och fredag för en lyckad befruktning). Jag har mått som dom andra, känt mig öm och inte velat gå några längre sträckor. Vi har haft 3-3,5 timme hem från kliniken med bil och det har inte varit några problem alls men sen har det varit väldigt skönt att komma hem och sova ett par timmar på soffan.

• Tinga

Nu kör vi igång med lite hårdare taktik mot Piff igen; sondar bara morgon och kväll och så får han äta själv (eller inte äta ) däremellan. Han har ätit en del idag iallafall, så vi får hoppas att det fortsätter åt rätt håll. Lite klyftpotatis gick också ner ikväll.

Jag har någonting lurigt i kroppen som inte riktigt vill bryta ut. Har varit lite "rivig" i halsen i över en vecka, så jag har tagit det lugnt med träningen, men i fredags tog jag en joggingtur (led av svår abstinens ) för att försöka få eländet att bryta ut, så att jag kan bli av med det, men inget resultat än. Får väl se om det kanske går över helt istället. *hoppas*

• snaily

Tinga - tack! Ja, det känns rätt bra att ha det inplanerat nu.

Ååå, har ni haft dejt! *avis* Varför bor ni alla i en sån avkrok av landet?

• Tinga

Muggles - hur gick vinshoppingen igår, förresten? Blev det mest strumpor, eller?

• Telis

Jag känner också igen Dunderklumpen som figur men har inte alls någon känsla av att jag tittade på honom som barn?

• passionsblomman

Lappis: Nu börjar ett program på tv2 om en familj där den vuxne sonen väljer att flytta till sitt rusprungsland och vad hans pappa känner i samband med det osv. Apropå adoptioner då...

• snaily

Telis
    Samma här! Missade också den där Klumpen helt på den tiden.

Nu te framför Filip & Fredrik. Har legat däckad med en vetekudde på magen större delen av dagen (mensvärk), men efter en tablett Ipren är jag pigg som en lärka!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter