• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Blivande fru L

Nytt mantra: Morfin är skiten, morfin är skiten, morfin är skiten

Nenne och Lappis: Hur har ni mått efter ÄP? Vi måste tyvärr vänta flera timmar efter ÄP på att båten går och jag oroar mig (förstås ) för hur det ska gå. Vi har bilen med oss men man kan ju inte gärna sitta i bilen i flera timmar och glo. Vi kommer hem vid 19-tiden på kvällen, så det känns som att det kommer att bli en lååång dag.

• Lapinette

nenne - dunderklumpen är aldrig fel !

• nennesjuttioåtta

passionsblomman!
    Lycka till på ivf-samtalet i morgon. Jag tycker (partisk som jag är) att det är en bra grej att göra för att man då, förhoppningsvis, får ett hum om var det har felat. Mina ägg är ju väldigt svårflörtade t ex. Framförallt känner jag att det är en ärlig chans att bli gravid. På egen hand kan vi ladda på med vilken ammunition som helst och braka iväg salvor lite här och var utan att ha en aning om i ens är nära målet. De flesta träffar ju ändå men vi andra då...

• Lapinette

Blivande fru L - man är lite lullig så du lär nog inte vilja trava omkring på stan direkt. Ena gången så tog vi tåget från Uppsala och åt lite lunch på ett ställe i väntan på tåget men som sagt några promenader lär du inte känna för. Jag har sedan åkt hem och sovit i ett par timmar. Har inte haft så ont.

• nennesjuttioåtta

muffinsfrullan
    efter att få ha sovit ruset av sig så har jag mått ganska bra. Öm i magen men sist grävde jag ju i landet när vi kom hem men det där verkar ju vara olika.

• nennesjuttioåtta

lappis
    hehehe Endumen tror att din näsa är en mooooorot!

• nennesjuttioåtta

nä, nu ska jag nog till macken och köpa bröd. å er!

• passionsblomman

Nenne, tack! Jo, det jag för min del känner är att det ju faktiskt är jäkligt bråttom, så ska jag ens ha en chans så får jag kanske skapa den. Vi fick ju faktiskt en pojke på det vanliga viset, men han framstår ju mer och mer som ett fullständigt mirakel, och átt det skulle lyckas den vanliga vägen nu känns ju tämligen avlägset.

• Lapinette

pb - härligt med mirakel! Själv väntar jag fortfarande på vårt. Nej, ska ned till tvättstugan och sen få aschlet ur vagnen och beställa lite Adoptionsböcker (sitter just nu och kollar efter vilka jag ska köpa). Tjing!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter