• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Blivande fru L - men jösses då har du jättemånga. Var inte orolig. Det räcker med att de får ut några som är toppenbra så ska det nog fixa sig.

• Blivande fru L

Hej Lappis! Ja, jag börjar ana vad IVF-behandlingen innebär för psyket. Kan inte ens föreställa mig hur det ska bli efter ÄP. Är glad över min lugna och kloka make!

• nennesjuttioåtta

oj 19!! Det är ju kanon! Det kommer gå alldeles utmärkt, morfin is the shit.

• passionsblomman

Åh herregud jag blir alldeles nervös redan för din skull Blivande. Och eget försök orkar jag knappt tänka på för jag VILL inte gå igenom allt det där och så bli besviken.

Men nu MÅSTE jag ju fundera och bestämma mig. Vad jag vill kommer styra mycket i fråga om vad sambon vill det vet jag.

• viktualia

Blivande fru L skrev 2009-11-15 19:19:24 följande:

Tack tjejer! (Eller vad vet jag, ni kanske är 54-åriga sjukpensionerade män? )
    fniss fniss... nääääeeruuuu

sist jag kollade var jag en typisk 32 årig slö tjej som ligger i soffan och funderar över hur jag ska kunna använda musplattan på datorn nu när magen börjar vara i vägen...
  • Lapinette

På tal om ofrivillig barnlöshet så tog fram papprena vi fick på vårt senaste kurstillfället och ser att de allihop handlar om ofrivillig barnlöshet.

Mannen vet mer om kvinnans reaktion än tvärtom ... kvinnor pratar, pratar, pratar men vad tänker männen? Kvinnor och män ragerar olika när de inser att det kan bli svårt att få barn.

en annan säger ...

Över hälften av alla kvinnor som förblir barnlösa får problem. Många blir deprimerade och barnlösheten blir ett hot mot det egna psykiska välbefinnandet.

ytterligare en artikel ...

Ofrivilligt barnlösa får inte det psykologiska stöd de har rätt till.

... ska nog ta och läsa dessa.

• Blivande fru L

PB - Blir inte skraj nu för att jag nojar mig! Jag tycker att ni ska köra på IVF. Man måste ju hoppas på att det ska vara värt pinan!

• nennesjuttioåtta

oj, jösses vad jag kom in fel här.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter