• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Blivande: Snälla, behåll förståndet så jag kan ha dig som ett positivt exempel på att det är värt all skit med att gå igenom en IVF-behadling! Plussa gärna också för allas våra hoppfullheters skull är du snäll!

Nä, men allvarligt talat: LYCKA TILL!!!!!!! Av hela mitt hjärta!

• viktualia

Passionsblomman - vad skoj att även sambon blivit indragen i socialt liv! nu gäller det för dig att hitta nåt schysst tjejgäng också!! heja heja!

• viktualia

Blivande - välkommen att nojja av dig här i tråden så slipper du vara nojjig IRL!! *alla tummar*

• passionsblomman

Vickan, ja nu börjar jag känna så smått att jag kanske kan börja kika mig omkring lite efter saker JAG vill göra.
    Det kommer dessutom att bli lättare när jag snart ska få tillbaka min bil (som vi passade på att lämna in för rätt rejäla plåtarbetn när vi fick betalt för vtugan. Den är alltså kvar i Sthlm)

Blivande, vill bara tillägga att jag verkligen inte har svårt att leva mig in i varenda en av de där nojjorna! Undrar om de inte hör till för de flesta? Jag kommer garanterat att tänka alla de där tankarna om vi kommer dithän.

• nennesjuttioåtta

PB
    Heja, Heja!!!!! Wohooooo!!!!!!

BlivFruL som redan är fru
    hur många äggblåsor såg de på VUL? Inte för att det har stämt för mig, sist såg de 9 en jag fick ut 18... Jag vet exakt vad du går igenom och jag önskar jag visste något som kunde göra det bättre men det är skittufft psykiskt och det blir inte bättre efter ÄP tyvärr. MEN! MEN, det är ju världens chans att det blir ett lyckat första försök och då allt lidande värt det! Jag håller tummarna så de är BLÅ!!!

• Blivande fru L

Tack tjejer! (Eller vad vet jag, ni kanske är 54-åriga sjukpensionerade män? )

PB - Jag har faktiskt inte tyckt att IVF-bestyret har varit jobbigt hittills. Det är nu när det närmar sig "the real deal" som jag blir börjar bli rejält nervös.

Gör mitt bästa för att behålla förståndet. Det vore ju tråkigt om man faktiskt skulle bli mamma och det sedan kom snälla farbröder i vita rockar och tog barnet...

• Lapinette

Blivande fru L - hur många ägg såg man på VUL? Känner igen det där med att det är så mycket som kan gå snett innan man ens har fått ett ägg. Det kommer säkert att gå bra!

Passionblomman - vad härligt att "det tar sig" !

• Lapinette

Att ta sprutor och spraya sig full med hormoner är den lätta biten med IVF'n. Tyvärr måste jag säga, Blivande Fru L, att det är nu den jobbiga delen kommer. Den delen som gör att man inte vill fortsätta göra IVFer hela livet.

• passionsblomman

Blivande,

Ja hu vilken tanke!

Förresten så hade jag ju en rejäl depression under min graviditet, och det där du jyust sa var min absolut värsta fasa: att jag skulle bli galen på allvar och inte kunna ta hand om mitt ban. Fy för bövelen vilken ångest! Den upplevelsen önskar jag ingen.

• Blivande fru L

Nenne - De såg allt som allt 19 äggblåsor av varierande storlek. På ena sidan såg de lite små ut men på andra sidan var de tydligen helt normala. Tack för tumhållningen, jag vet att du vet vad jag nojar över.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter