• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Ore igen - bra länk till amningsbh:ar och sånt! himla tryggt att se att det finns i megastorlekar!! tack för tipset!

• Ore

Vickan: Jag kände nästan på mig att jag hade glömt någon... Men kunde just då inte komma på vem. *skäms*

minimundus-länken kommer ursprungligen från AM, fast då var det nog i samband med gallerfiltar tror jag... Jag har även köpt kudde till bebisen där (en av inköpsställena som rekommenderades på föräldrakursen, som skulle ha bra kuddar) samt plastfrotté. Vet inte hur pass tt plastfrottén är, men den är skön att sova på i alla fall (har haft en sådan under lakanet i någon dryg vecka, för att ev slippa madrasstvätt om vattnet går på natten, eller liknande...) - har inte känts varmare än vanligt.

• viktualia

Ore - jag har i alla fall kommit så långt som till madrasskydd... detta efter en pinsam incident i våras när jag sov över hos en kompis och fick störtmens... himla tur att den sängen hade madrasskydd... men plastad frotté får nog införas framåt slutet... sanera sängar har jag tröttsam erfarenhet av..

• junilejon

ore tack för uppdateringen och visst kommer jag ihåg dig!!!
    Herregud vad de var många son fått barn...och vad kul att Frejis äntligen fått!! Så som hon har kämpat...ja inte för att jag inte tycker att det inte är kul för att er andra som fått FÖR DET TYCKER JAG VERKLIGEN....men jag vet ju att hon har kämpat så!!

Ett STORT GRATTIS TIL ER ALLA SOM FÅTT SMÅTT och en stor till alla som fått MF och vad kul att vår favvokanin ska adoptera....håller alla tummar,fingar och tår för er!!!

Jag skulle gärna vilja ha länken till bild galleriet så att man få se alla igen....och skicka ett kort på min Kotte!!!

Han är ju snart 16 mån och gå på dagis och ha kul...han heter Carl, Kotten, Melvin Ljunquist och är helt underbar som alla mamma tycker om sina barn...

Hör ni om något ledigt jobb här nere i skåne (Båstad trakten) så säg till

• Telis

Ore, tack för tipset om den där BH:n på Apoteket! Den var så billig så jag slog till och köpte en sån, det är kanske bättre att köpa amnings-BH:ar sen när man vet vilken storlek man kommer att behöva.

Hej junilejon! Det var inte igår. Jag inboxar dig den nya adressen till galleriet, sen kan du mejla mig en ny bild på Kotten på telemarkgrrl@gmail.com så lägger jag upp den.

• MSW

Hej hej junilejon!

Tråkigt att blivit arbetslös, men roligt att få se dig här igen! Vad har du jobbat med? Eller vad letar du för något nytt? (inte för att jag vet något jobb, bara nyfiken! )Undrade hur stor din lille hade hunnit bli.. Det skiljer alltså ungefär en månad på våra då..

Vinkar till alla andra också!

• MSW

Vickan: Tråkigt att maken är borta så länge! Jag hade aldrig klarat mig själv hemma så länge (ännu mindre nu när vi har plutten också).. Jag får svårt att somna även om jag vet att maken kommer senare under kvällen..... (vilket inte händer särskilt ofta)...

Nu är det strax dags för matlagning och sedan göra sig i ordning inför morgondagen, ska juh börja skolan "igen" har varit där två dagar på tre veckor så känns som jag kommit rätt långt ifrån det trots att jag försökt hänga med i böckerna så gott jag kan här hem ifrån! Jag ska iaf bli av med stygnen imorn också, skönt!

Puss och Kram

• MSW

Och Ore förresten, har nog inte önskat dig lycka till inför stundande prestation. Så: LYCKA TILL! Så mysigt att snart få ha den lill* bebisen hos sig "på utsidan"..!!

• viktualia

MSW - jag brukar bara ha svårt att somna om jag VET att maken kommer att komma hem. När han är bortrest som nu är det liksom ingen idé att vänta... Men det är klart att man klarar sig! Även om det är tomt utan sällskap....

• nennesjuttioåtta

Hej junilejon!!!! Kul att se dig här igen!

FUCK!!! Här har jag försökt surfa men en viss KATT har suttit på tangentbordet så nu är det en röst som säger varenda jävla bokstav jag skriver. Är det någon som har mac som vet hur jag ändrar så datorn håller KÄFTEN?!!?!??!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter