• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

jag kanske skulle tagit hyvel istället för epilatorn?

• snaily

Nenne

Nu är den här bubbelbruden redo för sängen - tillsammans med hårig Korv (kanske) och halvhårig man (definitivt)!
    Natti natti!

• snaily

Oj vad jag spammar tråden nu, men...

Gumman TÖ är här! Och vet ni vem hon tog med sig på sin långa resa? Jo, en annan Tant, som klampade in med besked på morgonen, bom! bom! bom! lät det när hon kom.

*Filosoferar* Det här är bara andra gången på ett helt år som jag inte har haft spottings, och då tanten kommit ordentligt på morgonen med värk och ordentligt flöde - så som jag tycker det borde vara. Jag misstänker fortfarande att det är något FEL på min ägglossning, men om det nu är så så borde väl verkligen IVF vara rätt metod för oss.

• Telis

Gomorron!

Har ni alla lika grått väder som det är här i Stockholm? Här är det så där igengrått som det bara kan bli i november tror jag.

Snaily, trist med tanten. Men det blir jättebra med IVF tror jag! Då får ni ju också veta lite mer om äggkvalitet, hur befruktning funkar för er och så. Börjar du med sprejen om tre veckor?

September, hoppas att skrapningen går bra! Jag tycker att det låter lite mindre läskigt iallafall att göra en sån än att behöva ta tabletter och sen vänta på att det ska komma ut.

Nu har väl gosnosen redan hunnit åka på semester men jag hoppas att dom får en fantastisk semester trots allt!

Tinga, lite fler varma kramar till er! Hoppas att Piff kommer på hur mycket han saknar ostbågar snart så att han slipper sonden.

Ore, lycka till nu så himla, himla mycket!! Om han/hon ska hinna födas imorgon så hinner du kanske inte in så många fler gånger här.

Igår var jag på en supertrevlig brunch ( ) och idag blir det lunch med svärfar som har längtat sig halvt ihjäl sig efter att få se min mage.

• Telis

Jo, förresten, det här har ni ju redan diskuterat men jag läste nog inte så noga då. Var har ni köpt mjuka och sköna amnings-BH:ar? Jag läcker som ett såll på nätterna och inser nu att jag måste börja sova med BH och inlägg. Det är inget behagligt att behöva vakna med ett kallt och blött nattlinne och behöva byta det varenda dag.

• junilejon

Hej alla gamla vänner.
    Ojojojojoj vad det var lääääänge sen jag var här inne!! Skämms verkligen och min ända ursäkt är att jag helt enkelt inte haft tid,har verkligen haft fullt upp med renovering av huset, jobba, dagis, laga mat, städa, äta, sova och skita
    Eftersom min man är borta ifrån tidig morgon (04.30) till kvällen (18.00) så har jag inte haft så mycket tid att hänga vid datorn...

Men nu har man blivit arbetslös och på gott och ont så har jag nu tid att hänga här med er

Så vad har hänt det senaste året?? Vem har plusat? Vem har fått tillökning? Någon som flyttat? Blivit miljonär eller någon som blivit mellan två jobb som jag

Har iallafall saknat er alla JÄTTE mycket (även om ni knappt kommer ihåg mig !!! )

• Ore

Telis: Det jag minns att jag blivit rekommenderad är någon form av "operations-BH" från apoteket eller liknande, töjbar sak. Men jag har ju inte läckt innan heller... Utan det tipset var väl mest för förlossningen och att ha i början. Jag har köpt ett "amningspaket" på www.minimundus.se i alla fall.

Sedan har jag inte kommit så mycket längre, tänkte köpa en bättre amnings-BH när jag vet vilken storlek jag bör köpa.

Hmm, hoppas någon annan har bättre tips...

• Ore

Junilejon: Om det är ungefär ett år sedan du var inne så kanske du knappt minns mig, jag har bara varit med i tråden i litet drygt ett år...

Men eftersom jag sitter här höggravid, två dagar över BF-datum, och inte orkar göra så mycket annat så kan jag gärna göra en resumé...

De som fått bebis det senaste året är (vad jag minns, usch vad pinsamt om jag glömmer någon...) AM har fått en liten Hektor, Cicci har fått en Emelie Louise (vet inte om de helt spikat vilket som är tilltalsnamnet...), Kängu har fått en liten Ru, Frullan har fått en pojke, Frejis har fått en flicka. De som går i väntans tider är (förutom jag), Telis, BS, Vickan, Vänner, Liten och Parnassia (nytillskott).
    Några som är i ivf-svängen och flera som ligger i startgroparna. En annan barnväntan, som vi följer med stort intresse, är vår favvokanin som går adoptionskurs. Annars har det på sistonde tyvärr varit fler MA än plus den senaste tiden, 3 st MA på några månader - inget skoj alls.

På flyttfronten så är det väl Piggelin och Tinga som har flyttat till hus, Telis och Mugglan har båda sålt sina lägenheter och köpt hus, men har inte flyttat än.

Även om det varit turbulens på MA-fronten, så har det varit lugnare än man kunnat tro på jobbfronten. Jag kanske har dålig koll, men jag tror inte att någon är arbetslös? Nenne har ju jobbat på sitt nya jobb ett bra tag nu, Liten blev befordrad men är kvar på samma arbetsplats, Tinga letar efter passande tjänst för när hon ska återgå till sitt jobb...

• viktualia

Ore - det är tillåtet att inte ha koll på alla trådisar... så här kommer mitt tillägg:

nämligen att Koko har fått en lillebror till Conny.

Vårt galleri på nätet har flyttat lite och fyllts på, fråga Telis så får du den nya länken.

• viktualia

Ehum.. skulle ju skriva välkommen tillbaka Junilejon!

Ego - surar över att maken just drog iväg på en tio dagar lång jobbresa... trist utan honom så länge....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter