• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Eller kanske inte "gladare", men i alla fall mindre avundsjuk!

• viktualia

Snaily - jag vill också ha bubbel.....

Nenne - det var ju en smart lösning på fönsterbänkprojektet....hmmm våra är billiga från K-rauta har jag för mig

• nennesjuttioåtta

Vickan
    Det som är synd är att det inte är så tjocka väggar så att vi inte kunde ha så djupa fönsterbrädor utan att det skulle se konstigt ut, de skulle sticka ut så långt (kolla sovrumsbilden i galleriet!). Det syns inte men det är liksom profilerat under och in mot väggen. MDF is the shit.

Snaily
    gumma tö gumman tö, ta inte bort Snailys snö!!
    Fan vad trist med minus! Hoppas tanten kommer snart nu så ni kan sätta igång med sprayen!

• nennesjuttioåtta

hmm, nu ringde mannen. Han är i Sthlm över dagen och har tydligen bokat ett tåg hem som går... i morgon kväll istället för om någon timme. Fördelen med det är ju att jag slipper gå upp strax efter 2 och hämta honom med bilen på stationen och tataaa SOVMORGON WOHOOO men tråkigt att sova utan honom Han är så skön. Nancy är mysig hon med men så liten och...hårig.

• viktualia

Nenne - känner igen problemet med för smala fönsterbänkar... hos oss är det lite olika bredd i olika rum konstigt nog.. har inte bytt alla än..

• Ore

Smart lösning med egna fönsterbräden, Nenne. Vårt självförvållade "problem" var ju att vi fastnade för fönster som inte var vita invändiga, utan med ek. Inte nog med att det gjorde fönstren snordyra, det ökar kostnaden för fönsterbräden ganska rejält också

Men behåll länken tycker jag, och beställ en skiva därifrån och när hämtar ni den så hälsar på oss samtidigt Vi bor rätt så nära

• snaily

Nenne
    Imorgon kväll istället för ikväll - det var ju lite skillnad! Du får väl raka av Nancy pälsen ikväll

• nennesjuttioåtta

snaily, nu har jag ingen hud kvar på kroppen längre, så det där tipset behöver du inte sprida vidare... AHHAH kolla, nu trillade ögat ur!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter