• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Snorkis - fy fasen vad vidrigt att vara kräksjuk, stackars dig! Skickar krya på dig-kramar!

Ore
    Vad bra att du rapporterar!

Ore, Snorkis och ev andra
    Tänker inte fortsätta hoppas, jag ser det som kört nu när jag testat minus 1-2 dagar innan bimmelibom... Jag är lika ogravid som vanligt och ikväll blir det bubbel bara för det! Börjar bli tradition med skumpa vid tantankomst eller minustestning, sorgligt...

Förstår inte vad ni pratar om för tråkigt väder? Här är det en riktigt vintrig dag, det har snöat hela dagen och nu är det dags att ta fram snöskyffeln! Åkte längdskidor i världens härligaste nysnö-fluff-spår, det var nästan som en religiös upplevelse (konstig, jag? ). Sen åt vi lunch på det närbelägna hotellet och sen shoppade vi lite, bland annat en ny fin mössa och ett par längdskidstavar. Har även gått en långprommis med Korven och nu känner jag mig rätt nöjd med dagen trots den tråkiga starten.

Lingonglögg blir det förresten också ikväll - nån som testat?

• viktualia

Snaily - jopp lingonglögg har jag testat, men bara alkofri av typen mathantverk. Gott var det i alla fall!

Ore - fönsterbrädorna var en följetong här... vi gav upp stenvarianten och köpte rätt billiga vita i trä... det var så svårt att passa in de i sten med våra fönster som inte verkade matcha i måtten.... Men jag drömmer fortfarande om snyggare fönsterbänkar...

• Ore

Snaily: Du gör heeelt rätt som dricker bubbel!!! Bubbel skall inte avstås i onödan, så utan plus så får man dricka hur mycket man vill (jag var på 30-årsfest och drack massa bubbel och drinkar strax innan jag fick mitt plus )

Har inte testat lingonglögg, men det låter gott. Förstår HELT känslan av att ge sig ut och åka skidor i nysnö. (Inser också fördelen med att det går trögt, inte lika otäck fart i utförsåkningarna...) Du får gärna skicka hit litet snö och minusgrader häråt. Här är det typ 7+, grått och regnigt.

Vickan: Våra fönsterbräden måttas upp exakt och beställs från ett stenhuggeri. Säkert inte billigt, men lätt att få de mått vi vill ha i alla fall Sån här sten blir det: www.thorsbergsten.se/stensorter/kalksten/04.html

• snaily

Ore
    Tyvärr, kan inte avvara vare sig minusgrader eller snö just nu, för imorgon ska det bli mycket varmare här tråkigt nog. Men senare i vinter när vi har minus 25, då skickar jag GÄRNA ner lite kyla!
    Precis - idag var det inte otäckt alls att åka i utförsbackarna, dels var det så mjukt om man skulle ramla, och sen var spåren så mjuka så det gjorde inget om man tog ett felskär i en kurva i en nerförsbacke.

• viktualia

tryckte iväg lite snabbt...

...snygg sten och stället hade ju ett helt gäng snygga varianter!!!

• Ore

Snaily: Jag har nog inget emot en kallare snitt-temperatur här nere... Brukar vara mer plus än minus på termometern här

Vickan: Seriöst och seriöst, för oss var det självklart att ha ganska mycket sten i huset... Av olika anledningar

• viktualia

hm... för överstimulerade galningar som mig är det nyttigt att ha tråkigt.. men gaaa vad lite inspiration jag har att ta tag i nåt vettigt idag.... gurgel...

• nennesjuttioåtta

hej Ore, du är här än?

inlägg i fönsterbrädedebatten (?), vi har gjort egna i mdf och sen köpte vi en fräs billigt på cllas i sjön och fick snygg profilerad kant. Fast det passar ju i vårt ruckel, här skulle nog sten se konstigt ut. Däremot skulle jag vilja ha stenskiva i köket så jag spar den där länken...

Snaily,
    har du testat alltså?
    Aaahh vad underbart det låter med snö! Tänk att du bor så nära men ändå så långt bort! Här är det bara regn, grått och mörkt. Pärskans.

• snaily

Nenne
    Ja, jag är ju så attans otålig, och det där testet låg ju bara och glödde i badrumsskåpet, så...
    För att göra dig lite gladare kan jag meddela att det nu töar ute, all den fina snö som kommit idag är alldeles blöt och ledsen Jag som funderade på att skotta gången upp mot huset, det behövs nog inte för imorgon ska det bli 4 plusgrader. Blä!

Mycket bubbel blev det så nu är jag lite smålullig!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter