• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Lapinette, trist med inställd middag men det passar ju på något sätt vädret att få vara hemma och kura. Själv är jag trött och skulle egentligen vilja sova nu när Iris sover men som sagt, måste iväg och handla. Maken har redan gått och lagt sig, han blir helt slut efter deras lek&plask session varje lördagmorgon!

• viktualia

fru AM skrev 2009-11-14 08:38:44 följande:

Jag är så sugen på denna servis ... :www.auktionskompaniet.com/items/92153-matserv...men har fått shoppingförbud av maken nu ...
    Den var ju superläcker!!! Förstår verkligen ditt sug... fniss fniss... Själv har jag Swedish Grace i färgen is - ett resultat att strategisk önskelista till bröllopet. Den är väldigt fin och dessutom praktiskt eftersom den går att köra i diskmaskinen.. men ibland drömmer även jag om läckra fintallrikar och framförallt middagar med 30 pers.....
  • Ore

Tittar in, vinkar, och talar om att än har inget hänt här...

Fast mamma var precis på besök, hon hjälpte mig litet med röjandet (lyfta saker som är tunga och som kräver att man står på stol osv...). Fick henne även att dra ut spisen och göra rent där, behövligt även om det inte såg lika illa ut som jag befarat

Snaily: Håller en liten tumme i smyg för att BOM ändå är BIM, kan ju inte skada Och om inte annat så drar ju ivf:en igång snaaaaart!

AM: Kul att middagen blev lyckad! Skulle också vilja ha middag för en massa personer, låter hur kul som helst. Men det får bli så småningom, när huset väl är klart.

Porslinet var förresten läckert! Synd att du fått köpförbud...

Precis som Vickan så har vi Swedish Grace, önskat och fått i bröllopspresent Har dock den vita, tror den heter snö? Har också tänkt på diskmaskin, och att jag vill kunna ha ett porslin, som funkar både till vardags och till finare tillfällen. Än så länge har jag dock inte packat upp tallrikarna, de skulle ändå inte få plats i befintligt köksskåp, så de får vänta tills vi flyttat - som så mycket annat... Suck. Har i alla fall tillräckligt med tallrikar för att bjuda 15 personer på trerätters. Har också en del presentkort, men ser ingen mening med att handla mer saker som ställs in ouppackade i garderoben...

Jaja, apropå huset så ska jag nog ta en tur dit... Det var tydligen något som behövde bestämmas. Jag som tyckte att det var tillräckligt att bestämma värmepump och hallgolv på en vecka

• Snorkfröken77

Hej hej, här är det dåligt, har spytt hela natten och sitter nu med spränghuvudvärk själv i vårt hus (maken borta på killevent tills imorgon) usch vad jag avskyr att kräkas, det är så vidrigt.

AM - jag vet att du skrivit det flera gånger förut men kan jag ändå ödmjukast få be om länken till bra mat för magsjukemagar?

Snaily - Inte ge upp hoppet redan! Det är inte förräns tanten anlänt!

September - *kram* Inte roligt att behöva vänta tills nästa vecka.

BS - Jag tycker Astrid är finare än Julia, så jag röstar på det

Fördelen med attt vara sjuk är jag har inga symptom att tolka eller analysera eftersom hela jag mår skit, alltid något!

• viktualia

Ore - fniss... alla dessa beslut... fniss...

Måste förresten påminna om att DUKA konkade i somras och att presentkort hos dem inte längre är värda något... di.se/Nyheter/%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255C07%255C29%255C346617 Hoppas att du slipper sådana trista överraskningar!

• BrudSommar2006

Snorkis, fy för magsjuka! Ska man inte börja med blåbärssoppa typ när man försöker sig på att äta igen? Jo vi har nog bestämt oss för Astrid i alla fall.

Vi har köpt hur många små möss som skramlar som helst till kissarna och de älskar dem men de bara försvinner. Någonstans i huset måste en hög dammiga leksaksmöss samlas, men var.

Insåg just att vi missat att det är visning på stadsauktion den här helgen, hade för mig att vi var där förra helgen men det var visst två veckor sedan redan. Får kolla på nätet om det verkar intressant, i så fall kanske vi kan åka en sväng i morgon medan Iris sover, vi ska vara hos mina föräldrar hela dagen annars. Pappa ska hjälpa maken att få iväg vår soffa som gick sönder förra helgen till tippen och Iris ska klippa sig hos mina föräldrars granne som har frisörstol hemma.

Det gick bra på plask&lek imorse, förhållandevis i alla fall, skönt för förra veckan var hon lite grinig. Det enda är att hon vägrar alla hjälpmedel, frigolitgroda att hålla i, flytkorv under armarna, ring runt magen, allt. De andra barnen tycker att det är jättekul att flyta runt men hon har fått för sig att hon inte gillar nåt av det där och har tvärvägrat ända sedan vi började simma med henne för ett och ett halvt år sedan.

Ska bli intressant om det blir något fika i eftermiddag, vi har bestämt per mail för ett bra tag sedan att idag skulle passa bra men sedan har vi inte mötts vid hämtning eller lämning på dagis på jättelänge så det finns ju en liten risk att de inte kommer. Fast då hade de väl hört av sig tycker man.

• viktualia

äsch.. jag ger upp... länken går till en artikel i Dagens industri om att presentkorten blivit värdelösa...

• Ore

Snorkis: Jobbigt med magsjuka, krya på dig!

Vickan: Våra presentkort är på Cervera och på den lokala, kedjelösa, porslinsaffären. Inget på Duka, som tur är...

BS: För att se det positivt så kanske det går snabbare att lära sig simma utan flythjälpmedel...? Hon har ju inget annat än sig själv att förlita sig på då, så när hon väl kommer på tricket så kan hon simma? Mitt yngsta syskonbarn är inte heller mycket för flythjälp. Eller ja, hon vill ha dem, men bara för att samla på hög och titta på. Absolut inte använda!

Det var för övrigt fönsterbräden som skulle bestämmas. Skulle vi försöka få stenskivorna att passa (med risk för litet glapp, svårt att få det exakt) eller skulle vi ha med i beräkningen att ha en fog i kanterna. Och hur mycket ska fönsterbrädet sticka ut från väggen? Många beslut är det

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter