• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Lugn eller avtrubbad, jag vet inte. Jag har hyfsat starkt psyke och är inne i en intensiv jobbperiod så det fanns ingen tid att stanna upp mitt i veckan och tänka, på gott och på ont. Sen är vår lilla tjej världens bästa tröst, hon är snorig och sover därför hos oss, oftast tätt intill mig.

Vi hade ju inte vågat hoppas på att bli gravida så snabbt och var därför väldigt ödmjuka. Vår erfarenhet är ju av vecka 5-MF och utomkvedes, när de var uteslutna vågade jag känna mig tryggare. Men jag tog ändå inget för givet och att symptomen avtagit för gått insåg jag gradvis så när jag väl ringde gyn hade jag på något plan vetat en vecka.

• start september

Gosnosen, ha en underbar resa om du hinner läsa det här!

Ore, något på g? Tips på nyttiga saker att göra är att laga mat och frysa in, det kommer vara jätteskönt första tiden när all bådas tid går åt till ett litet knyte...

Nenne, stor kram! Kan man möjligen få sig en blogglänk inboxad?

Tinga, jag beundrar dig som orkar allt det du gör. Elände att det ska vara så lång process och att det blir bakslag gör väl att tålamodet frestas på ännu mer.

• Hattis

BS - ni har verkligen två vackra namn, samma som jag skulle ha i åtanke om jag skulle få en flicka någon gång. Känns som att Astrid är lite hetare för er del om det är ovanligare.

Vickan - svenssonvarning med tacosinköp och tacosintag en fredagkväll Jag närmar mig själv Svensson eftersom jag stod i kö på ica tillsammans med mååånga barnfamiljer och sedan åt räkor och drack vitt vin ikväll men volvo har jag iaf ingen

September - jag var i vecka 8+6 när det hade dött och min stackars livmoder behövde i alla fall hjälp även om den försökte stöta ut det själv. Tycker verkligen att du borde få kunna känna att det lyckas, särskilt efter att ha "betat av" så många graviditetseländen ;-( Tur att du har din lilla tjej att fokusera på. Det kommer att gå bra. Kram igen!

Ore - om du inte rapporterar ngn närvaro imorgon så börjar många fundera

Nenne - just det - blogglänk önskas även här om man får

Nu time för läggdags efter diverse vinglas och drinkar. Ligger dock en bra bit efter AM i antal gäster, hoppas att det gick bra och att efterrätten blev lyckad, jag dreglade i alla fall efter beskrivningen av receptet.

• fru AM

BS: Om det bara finns två Astrid med ert efternamn och som dessutom är födda -14 & -27 så lär ju er Astrid ganska snart bli ensam om namnet ...

Vår middag gick strålande! Jag kom ihåg att tända nästan alla femtielva ljus jag placerat ut överallt (missade ljuset på toa dock) - maten var god och folk hade trevligt. Hektor var uppe en sväng och roade sig med att blåsa pruttljud och gapskratta åt publiken.

De sista troppade av 02.45.

05.50 ville Hektor gå upp.

Nu har en väldigt lång dag börjat ...

Och imorgon är det tårtkalas för Livia! På't igen!

Lycka till nu Ore om du föder barn innan vi träffas här på tråden - kom ihåg: pojke på måndag! Kram!

• snaily

September, fy vad tungt för er! KRAM!

AM - kul med lyckad fest! Sova kan man göra när man blir gammal!

Ego
    Här håller jag på att bli galen i väntan på BOM, som jag ju sagt att det ska bli, men kan ändå inte sluta hoppas lite ändå. Fortfarande lite ömma bröst och kan inte ens komma ihåg om jag brukar ha så innan mens. Annars kan det säkert vara en effekt av proggisarna också... Men åååå vad hopplös jag är som inte lyckas tänka på något annat! Jag fattar inte hur jag ska kunna stå ut ända tills testdag efter IVF. Är inte sugen på att testa minus denna månad igen men funderar ändå på att göra det så kanske jag kan fokusera på något annat sen. Till exempel på att det snöar och är jättefint ute!

• Lapinette

Snaily - testa om det gör att du känner dig lugnare efteråt. Vissa testar ju så tidigt och sen sitter de ändå där och undrar om det inte var för tidigt för att visa plus och då har ju testet liksom ingen lugnande verkan.

Hattis - *fniss* ja, ha inte högklackat om du ska prova det där tricket.

September - skickar styrkekramar. Inget roligt register ni har men tänk att det faktiskt lyckades en gång, hela vägen!

Ego - en kompis (BS släkting) ringde strax efter nio imorse ... ingen middag hos dem ikväll. Trist men samtidigt ganska skönt då den här helgen är så uppbokad redan. Ska hoppa in i duschen för att snart åka iväg och träffa några kompisar på stan. Annars är det ju ett typiskt "stanna inne hela dagen väder" idag.

• snaily

Lappis
    Jag har valt att tro på testet om jag gör det 1-2 dagar innan BIM, de SKA ju egentligen vara tillräckligt känsliga för att klara det. Det tråkiga sen är att bara gå att vänta på att tanten ska komma, för det vet man ju att hon ska.

Dagens facit: jag brukar ha ömma bröst innan mens, och/eller det är prog.biverkning. IVF nästa, alltså.

Nej - ska rycka upp mig och följa med maken och åka skidor snart. Det snöar som bara den ute!

• viktualia

Hattis - hm.. näee det är inte jag som valt volvon heller.. om jag nödvändigtvis skulle välja en bil hade det nog blivit någon med cool design... det trista är dock att bilarna som jag tycker är coola är rätt opraktiska samtidigt... och sånt har jag väldigt svårt för. Vår V50 är väldigt praktisk...

AM - är helt AVIS på dig som fick ha fest för 30 pers! Det var alldeles för länge sedan jag gjorde nåt sånt.. hm... *muttrar*

Ego - skitväder ute, maken är på rymmen och mitt enda vettiga dagsprojekt är tvätt och strykning. Blärk!

• BrudSommar2006

AM, jag skulle bara inte klara av en sådan fest nu och bara få sova ett par timmar, det får vänta tills barnen är större, så mesig har jag blivit tyvärr... Vi är ju faktiskt på jakt efter en servis, fast en som går att köra i diskmaskinen, dvs en vardagsservis, annars skulle jag nog slagit till på den där! Vi har bara sex djupa tallrikar kvar till vår (som ursprungligen är makens, tror att den är från Ikea) och efter en sväng på Ikea förra helgen har vi sett att det inte finns några sådana att komplettera med längre.

Nu ska jag åka och handla fikabröd eftersom vi ska ha en familj från Iris dagis på besök i eftermiddag, tanken var ju att baka men det borde jag ha insett inte skulle bli av!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter