• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Aaaaaaa, gud vad gott, tack snälla!!

Chocolatiére, varför blev man inte det istället!? *skriver upp på listan över yrken att överväga i nästa liv, tillsammans med delfinskötare* Skulle vara coolt att ha ett yrke som ingen kan stava till! Fast vänta lite nu, det har jag ju redan.... vetrinär, vitrinär, vetterinär, vätrinär, shall I continue?

• passionsblomman

HAHAHAHAHA!

Jag har också Chocolatiére på min lista förövrigt!
    Det och florist tycker jag låter som en GOD företagaridé.

• Hattis

Har nu kollat in Lappis länk till hur man öppnar vinflaska utan korkskruv två gånger och visat för maken som först var mycket skeptisk men desto mer imponerad när killen väl körde igång. Någon gång i livet uppstår säker ett tillfälle när jag kan testa det. Gäller att inte köra stilettklackar

Chokladpraliner - är nog ett av mina bästa julklappstips. Och då menar jag inte Alladin.

PB - tycker att jag har sett blomsteraffärer där man satsat på lite presenter också och då även i form av lyxchoklad. Kanske ngt som kan utvecklas - och varför inte i småland? I say go girl!

• passionsblomman

Hattis, visst finns det, och idén i sig är väl inte så unik. Däremot kan man ju se till att arbeta sitt koncept så det står sig i konkurrensen. Det finns mycket halvdant.

• viktualia

Snaily - du är väl såndärna vettrenääär... det trodde jag i alla fall!

Själv - har jag tagit ALLA svenssonpoängen genom att ta volvon till Ica fredag vid middagstid, trängas med ALLA hålans barnfamiljer, shoppa mat och störta hem och fixa TACOS... jag som skulle bli rebell när jag blev stor... det gick dåligt... *asgarv*

• BrudSommar2006

Chokladpraliner ååååh vad gott!

Här har vi en kastrerad kisse (Oskar) och en helt galen okastrerad Elsa som driver oss alla till vansinne, ser fram emot december då det visst ska vara lagom att få det gjort på henne också med förhoppningen att hon lugnar ner sig lite. Hon borde väl växa till sig lite framöver också tycker man och lugna ner sig lite med åldern. Hursom så är Oskar helt klart mer matglad och lägger på sig lättare men de äter ju samma foder så sedan kanske man kan byta. Just nu är det dessutom meningen att de ska ha kattungefoder tills de är ett år gamla men man kanske kan sluta lite tidigare.

Jag längtar tills man kan börja julpynta, såg att första advent är i slutet av november redan i år.

• start september

Nu vet jag lite mer i alla fall. Efter ett bra läkarbesök bestämdes att jag ska skrapas, alltså inga tabletter hemma. Fostret är drygt åtta veckor, vilket läkaren tyckte var på gränsen till för mycket att hantera själv. Eftersom kroppen inte heller har fattat vad det handlar om så hade sannolikheten för att tabletterna funkat bra varit lägre än normalt. Jag har respekt för tabletterna så det kändes som ett bra beslut. Tyvärr fick jag inte tid förrän om en vecka, men det känns ändå hyfsat ok.

Sätter det igång av sig själv under mellantiden så är det väl kanske det bästa.

• BrudSommar2006

September, det låter ju ändå lite säkrare, kram!

Har just kollat att det finns 115 personer i Sverige med vårt efternamn, varav 98 stycken med samma stavning och utav dem 8 som inte är myndiga, alltså 8 barn. Det finns ingen Iris men däremot två Astrid, en född 1927 och den andra 1914. Det fanns en Astrid till, också född 1927, som dog i juni i år. Tänk att två Astrid med ett ändå inte så jättevanligt efternamn föddes 1927. Så finns det en till med mitt förnamn och en med makens. Maken var så klart snabb att ta reda på att det inte finns någon Julia men då kontrade jag med att det finns väldigt många andra sådana! Låter det som att vi börjar spåra ur när det gäller val av namn? Förmodligen stämmer det!

• Ore

Det var noggrann undersökning BS!

September: Du verkar fortfarande vara ganska lugn med hela grejen. Skrapning låter ju som ett "säkert" sätt att få bort allt. Tråkigt att det dröjer en hel vecka till... KRAM!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter