• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Nu är kissekatterna väl hemma och vakna och helt odugliga till avel mera.

De vinglar betänkligt när de går och den ena var helt förvirrad och gick och bajsade i en banankartong som lämpligtvis stod alldeles bredvid matbordet där jag satt med min sista pizzabit.
    Jag åt inte den sista...

En väldigt positiv sak är att det är BETYDLIGT billigare att göra det vi fått gjort här än vad det var i Sthlm.

De ser ganska roliga ut, krakarna när de stapplar runt här.

Nu ska jag kolla vad ni haft för er idag!

• snaily

Hej PB
    Nyfiken på vad du fick betala Var det honkatter förresten? Skönt att ni fick det billigt! Fast just kastrationer och sånt är ofta billigare i storstan där det är mycket konkurrens mellan klinikerna, då kan de köra lite "lockpriser" på just såna enklare åtgärder men vara dyrare på undersökningar och större operationer.

EA
    Det går väl sådär, är rätt säker nu på att det snart blir BOM så surplar öl utan större tvekan. Dock tror jag det dröjer ytterligare någon dag innan tanten dyker upp, vilket skulle innebära en normallång cykel och det får man väl vara nöjd med i så fall! Lycka till såhär i ÄL-tider

KRAM till Tinga, och Nenne, och alla andra som kan behöva det!

Maken gör hemlagade hamburgare med klyftpotatis, sen kommer vi nog däcka tidigt i soffan för vi sov så uselt i natt av någon konstig anledning. Men nu är det helg och sovmorgon som hägrar!! Idag har det snöat en dryg cm så det är vitt och fint även nere i byn och mer på väg imorgon. Hurra!

• snaily

Hi hi, det var ju ganska på pricken vad det kostar hos oss!

• passionsblomman

Ja jag har för mig att det skulle gå på nästan 3500 totalt när jag frågade i sthlm. Det var iallafall stor skillnad, så jag blev jätteglad!
    snaily skrev 2009-11-13 17:53:24 följande:
    Hi hi, det var ju ganska på pricken vad det kostar hos oss!
  • Ore

Vill också ha snö... Det livar upp när det är så mörkt... Plus att jag unnar mina skidfrälsta vänner att få så mycket träning som möjligt inför Vasaloppet! (Ska också åka någon gång, om jag lär mig tillräckligt bra teknik för att det inte ska bli onödigt plågsamt )

Fick ett mail idag om att en kompis överlämnat en födelsedagspresent till en annan kompis. Modell VÄÄÄÄÄÄLDIGT försenad sådan. Killen som fick presenten fyllde 30 i somras, och det här var 25-årspresenten vill jag minnas... Helt uppenbarligen tar det tid när åtta personer ska göra ett fotoalbum - gräva fram bilder, gå igenom bilder, ta kopior, sätta in i album och skriva fyndiga bildtexter. Men fem år är kanske ändå litet i längsta laget? Nåja, vi ska inte göra om det

• snaily

Nu har jag ju inte jour ikväll, men ok då... (Glömde förresten - mitt yrke är ju ett kall! )

• passionsblomman

Mitt med!

*funderar på hur många blomfrågor jag egentligen svarat på på det här forumet...*

Du får en lyxig pralin av mig här som bonus för besväret.

FATTA att en tjej här på forumet som jag babbat mycket med är chocolatiére och hon skickade mig PRALINER i en liten ask för hon tyckte jag hade det lite tuff med flytt och allt.

SÅÅÅÅ himla lyxig och god choklad! Ingen har fått ens titta på dem här, så du är den enda som fått smaka!
    snaily skrev 2009-11-13 18:46:06 följande:
    Nu har jag ju inte jour ikväll, men ok då... (Glömde förresten - mitt yrke är ju ett kall! )
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter