• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

lapinette
    *ryser* oh den där "ölen" hade vi i en 5-litersburk när vi var i Frankrike med förrförrförra jobbet. Det gick inte mycket av den, kan jag säga. HUA!

• Lapinette

Vad är det för fel på Desperado? Min brorson får också rysningar.

• nennesjuttioåtta

En busgrogg på tequila och öl?!?

Det är ju som att blanda apelsinjuice och Bailey's.

• nennesjuttioåtta

Eller också är det ännu en i raden av drycker jag inte förstår mig på. :_D

TROCADEROOOOOOOO!

• nennesjuttioåtta

*tar första bästa buss till Hålan*

Nä, nu ska jag cykla hem! Puss på er!!!!!

• viktualia

Puss på Nenne!

Själv ska jag shoppa lite tacojox och bete mig svenssonaktigt med min stora volvo... fniss fniss!

• _koko_

Tinga - Ja, det krävs inte så mycket för att man ska trilla tillbaka i hålet när man haft det så jobbigt så länge! Men jag hoppas att ät-perioderna blir längre och längre och till slut tar över helt.

BS - Pratade med vår bvc idag och de får antagligen in nytt vaccin på tisdag (inga, varken vc eller bvc, i vår kommun har kvar enligt vardguiden.se), men hon sa att man måste vara där ca 2h innan de "öppnar" vaccineringen och få nummerlapp, för det tar slut så fort. Får se om vi åker dit på tisdag, känns slitigt att hänga där i 2-3h med en conny som har myror i brallan.
    MEN, positivt är dock att jag och sambon kommer få vaccin på jobbet redan på måndag kväll! Tänk om conny hade kunnat vaccineras då också, men det står uttryckligen att familjemedlemmar inte får... Får se om man kan snacka sig till det trots allt.

AM - Hoppas middagen blir lyckad och att du inte behöver slita för mycket!

muggles - Visst har du pratat om vinshopping i tråden förut? Känner igen det och tycker det är helt briljant!

nenne - Jag shoppar också oftast ensam, men har inga större problem att bränna pengar, bara jag kommer igång.

Väntar på sambon och conny som borde komma hem rätt snart (från olika håll). Lillebror verkar tröttna på babygymet nu, så jag kanske får ta upp honom och ta en pratstund.
    Fredagskram till alla!

• Ore

koko: tydligen så görs vaccindoserna i ordning i småbatcher om 10 st, och när en batch är öppnad har den en viss hållbarhet. Min svärmor fick för en vecka sedan, just för att batchen inte skulle hålla sig över helgen, det fanns några doser över och hon var där så hon blev tillfrågad om hon ville få vaccinet

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter