• Calasaria

Tjockisen talar

Fick hem min klänning idag. Den är jätte fin. Felet är bara hur jag ser ut. Gifter mig om tre veckor. Trodde att jag skulle ha gått ner i vikt efter sonens födelse tills dess (snart fem månader sedan) men icke... Klänningen passar, men den är vit (inte en traditionell brudklänning) och jag klär mig helst i svart just nu eftersom jag ser ut som en gris med mina extemt feta överarmar och en putande mage som ser ut som att jag fortfarande är i femte månaden...jag vill inte att det ska vara såhär!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-25 22:51
    Hmmm...är inte så glad idag....men det löser nog sig...

• Svar på tråden Tjockisen talar
  • PINI

Hej!

Vad tråkigt, är säker på att du ser fantastisk ut ändå. Jag testade LCHF (åt endast saker som innehåll mindre kolhydrater än 5 g per 100 g) och gick ner 3 kilo första veckan och sedan ca 1 kilo i veckan, så mitt tips är att testa det så hinner du kanske gå ner lite på 3 veckor i alla fall.

Lycka till och tänk på att du är fin som du, kanske kan du kpa en bolera fr att få lite mera täckande kläder.

Kram

• Calasaria

Tack för de värmande orden...är bara lite nere just nu tror jag. Ska prova LCHF igen, och hoppas på fyra kilo ner i alla fall :)

• Pingstdagen2010

Köp en bra korsett så får du kanske en bättre känsla. Jag tror att du är allt för självkritisk. Du ser säkert helt underbar ut i din klänning. Fokusera på din lycka istället och försök att njuta av dagen! Alla brudar är vackra när de strålar av lycka!

• ElinDaniel

Jag har egen erfarenhet av at tinte alltid känna mig på topp :) Vilket jag tror alla tjejer känt nån gång då o då... HAr du råd, unna dig en skönhetsbehandling, eller snygga underkläder. Då känns livet lite extra roligt.

Din man älskar dig oavsett. O nu har du ju just fött barn, vilket säkert gör dig ännu finare då du bär runt på ert lilla knyte... ler.

Passar klänningen så ska du inte hetsbanta. Det är det sämsta du kan göra nu. Kanske ammar du och stressar ändå. Det kan sluta med att klänningen sitter helfel på er stora dag. Älska dig själv, kräv ärliga värmande ord från maken och sträck på dig! :)

HAr du någon bild att lägga ut här kommer du garanterat få en egoboos :) Kan va nyttigt o höra andras kommentarer o inte bara sina egna hjärnspöken... :P

Lycka till!
    En sjal eller bolero kan få dig känna dig mer välklädd.

• ElinDaniel

Tillägg... Har hört så många som slrvat med maten innan bröllopet, för att slimma sig. Det har slutat med yrsel eller att de vill svimma på stora dagen. Näringsriktig mat och mkt vatten! Senv kanske godiset kan hoppas över ;) om man nu vill göra något... Ds.

Kram

• Chrisse och Jonas

Det är säkert inte så farligt som du först tyckte..och 5 månader är väl inte så länge när man har en ny liten baby i huset.. du är säkert jättefin i din klänning och som någon skrev här innan.. leta upp någon typ av korsett eller annan sådan grej som håller in mage och rumpa lite.. de kan göra susen. Du blir säkert hur fin som helst på er stora dag.

• perfektionista

Åh vad tråkigt att du ska känna så! Så typiskt oss tjejer.

Jag känner igen mig precis, men jag är övertygad om att du är jättefin i din brudklänning. Och tänk på att din blivande man älskar dig som du är, och vad lyckliga ni är som ska gifta er.

Jag önskar dig en trevlig bröllopsdag!

• keskis

Min tanke är att du skulle kunna köpa underkläder som "håller in" lite, finns iaf på lindex. Hjälper ju visserligen inte på armarna men lite på magen. Du kan testa och se hur det känns!

Är själv lite kraftig och vet hur det känns när man inte trivs i kläder. Men som andra sagt; din man älskar dig lika mycket hur du än se ut!
    Och köp, om du kan, något som gör att du känner dig finare, typ underkläder eller smycke eller liknande!

Är själv lite nervös över hur man kommer se ut i klänningen (har inte börjat prova än, gifter mig dock i april).

Lycka till!

• meee

Du ska gifta dig! Förstår att man vill vara så fin som möjligt på sin stora dag, men efter denna dag får du ett äktenskap, en man och lycka.. vad gör väl några kilon i jämförelse mot det?? :)

Om du absolut vill dölja vissa skavanker, som säkerligen bara finns i din hjärna, så ta en sjal/bolero över armarna och en gördel/korsett över magen.. Men personligen så tycker jag att du ska låta din man få vara stolt över dig precis som du är :)

Hoppas din dag blir underbar! :)

• Calasaria

Tack för alla värmande ord :)
    Idag känns det lite bättre. Var och kollade på lite underkläder idag men provade inget ännu. Måste komma över min provhyttsångest lite först...

• Zeraphia

Satsa på riktiga underkläder! Inte från hm eller lindex utan gå till en riktig underklädesbutik! Där kan man köpa mirakelunderläder som gör att man får riktigt snygga former!

Dessutom, glöm inte att er lilla bebis är den viktigaste skatten här i livet. Man får lov att ha kvar lite gravidkropp längre än fem ynkliga månader...

• sara P

Håller med meee du ska gifta dig tänk på allt du får och har, allt annat är slöseri med energi! Förstår att man kan ha dåliga dagar inte mer än normalt men som sagt...vi tjejer har en tendens att ställa så himla mycket större krav på oss själva än vi gör på vår omgivning.

Tänk istället på vad du skulle säga till en kompis som berättade detta för dig :)

Massor med kram och se hur vacker du är genom din mans ögon!

Svar på tråden Tjockisen talar