• Äldre 22 Jul 11:35
    4803 visningar
    6 svar
    6
    4803

    bruduppsättningar i uppsala

    Jag kan varmt rekommendera Carolina Flodell (makingfaces.nu). Hon är (till skillnad från en del andra som sminkar i Uppsala) en utbildad, professionell makeup-artist som ständigt vidareutbildar sig och använder professionella produkter (t ex fixerade hon min sminkning så jag aldrig kände att jag behövde bättra på den, ändå såg den lätt och naturlig ut). Dessutom är hon lugn och väldigt trevlig vilket gjorde både provsminkning och bröllopsdagen till en väldigt positiv upplevelse.


    Jag hittade henne när jag bara några veckor innan mitt bröllop febrilt letade runt efter någon som kunde fixa min brudsminkning. Jag hade trott att jag skulle klara det själv, men insåg så pass sent att jag troligen skulle bli för stressad och var tvungen att hitta någon som kunde sminka mig. Jag hade fantastiskt tur att hon råkade ha tid med så kort varsel.


    Jag tror Carolina gör uppsättningar också, men eftersom jag redan hade bokat frisör och gjort provuppsättning så var det aldrig aktuellt. Från bilderna på hennes webbsida ser hon ut att vara lika duktigt på det .


    Annars kan jag rekommendera Amanda på Hair Design i centrala uppsala. Så fantastiskt duktig och lugn (en otroligt viktigt egenskap hos en frisör på bröllopsdagen). Jag gjorde en uppsättning med knut i nacken och inbakad fläta längs ena sidan som sen avslutades genom att fästas runt knuten och det kostade 1700 kr (inklusive provuppsättning).

    Med tanke på hur sent jag bokade allt och att jag inte visste så mycket om någon av dem sedan tidigare så är jag så otroligt tacksam över att jag hittade både Carolina och Amanda. Jag stressar lätt upp mig ibland och sätter otroligt värde på att de som tog hand om mig på min bröllopsdag var så lugna, duktiga och trevliga  

Svar på tråden bruduppsättningar i uppsala