• Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 20:26
    14315 visningar
    106 svar
    106
    14315

    1987?

    Jag är =) och jag ska :)

  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 21:11
    #18

    5e juni=) Ni då?


    Emma87 skrev 2009-08-31 21:01:29 följande:
    Alexxi: vilket datum ska du gifta gifta dig?Red Roses: Jag har nog läget under kontroll :) Just nu iaf. bokat kyrkan, lokal, tärna, toastmaster, marskalk är fixat.. Har redan klänningen färdig (I huvudet iaf)måste nog börja leta efter den snart :) Kan nog ta lite tid om jag känner mig själv rätt :)
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 21:19
    #22

    Va kul=D Det verkar vara fler och fler i vår ålder som gifter sig=)

    Har ni varit tillsammans länge?


    Emma87 skrev 2009-08-31 21:18:09 följande:
    Alexxi: Vi hade först bokat den 5 juni men lokalen av visst upptagen då så vi flyttade det till den 12 juni :)
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 21:33
    #25

    Ja det har gått snabbt=) Men känner man att det är rätt så gör man=)

    Vi har varit tillsammans sen 05, förlovade 31/12-07
    och när vi gifter oss så har vi varit tillsammans i över 5 år=)

    Jag bor i Halmstad och han i skåne men han ska flytta upp snart =)

    Vart bor ni?


    Emma87 skrev 2009-08-31 21:30:09 följande:
    Vi Blev tillsammans den 6 dec -07han friade 24/12-08Så när vi gifter oss har vi varit tillsammans i 2 ½ år :) Allt har gått väldigt fort i vårat förhållande :) Håller på att bygga ett hus, som dom reser imorgon :)Ni då?Var bor ni nånstans?
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 21:46
    #29

    Va kul=)

    Så häftigt att ni bygger hus med=D Inte illa Är ni lika gamla? Eller unga kanske det rätta ordet skulle va, hehe=P


    Emma87 skrev 2009-08-31 21:44:13 följande:
    Ja som sagt han är verkligen rätt kille för mig :) Vi bor inte så långt ifrån Halmstad faktiskt typ en timme. Bor i en liten by i skåne.. har bott tillsammans i lite mer än ett år nu :)
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 21:52
    #32

    Vi ska oxå ha guld och vitt tema förresten=) Eller créme/beige och vitt kan man väl säga. Funderar på att ha pärlor i dekorationerna med, i dessa nyanser, men längre än så har jag inte kommit, hahah.

  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 21:53
    #33

    Precis, ålder är bara en siffra. MEN jag har svårt för att se mig med en kille i min ålder.

    Känner att man oftast är mer mogen än dem, hehe.

    Jag är ju 22 och killen 27 (28 i november) Så det är en del år emellan ändå=)


    Emma87 skrev 2009-08-31 21:50:41 följande:
    Alexxxi: Haha nej han är faktiskt tio år äldre än mig :) Men åldern spelar ingen roll har jag lärt mig. Jag hade lite problem med det i början, men nu när jag känner han så är han helt klart rätt kille för mig.. Ja huset ska bli helt underbart när det är färdigt dröjer dock till feb mars nån gång men att bara få se det "stå" upp imorgon ska bli jätte kul :)Är ni lika gammla (Unga)? :)
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 22:13
    #37

    Hmmm, jag gillar inte när brytningen blir fööör hård. Så jag hade nog kört med gammeldagsrosa som redrose skrev. Men annars om du verkligen vill ha en stor skillnad så kanske nåt i i inte så mörk hallonfärg eller fuschia som redrose även rekommenderade?

    Jättesvårt alltså...

    Hur ser du det själv då? Har du nån bild framför dig?

    Klänningen ska jag lägga upp i galleriet,kommer inte in på sidan, men överdelen ska inte vara så, jag ska inte ha halterneck och har inte bestämt mig än, skitsvårt tycker jag=(

    Hur ska du ha den?


    Emma87 skrev 2009-08-31 22:01:41 följande:
    Alexxxi: Va skoj att vi har samma tema färger, men jag tror som sagt att vi behöver en färg till men jag kan inte bestämma mig vilken? Hmmm svårt! Borde nog ta en somrig färg men vilken? Har du några bra förslag?Pörlor är ju hur fint som helst, kan du ju anväda dig av i klänningen eller håret också :) Så blir det samma stil :) Har du hittat nån fin klänning? Bild isf?
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 22:25
    #41

    Hahah neeh du det är inte lätt att förklara men tror ändå jag förstår vad du menar=) Du vill ha en stor med ingen som är veckad så den ser ut som en bakelse?
    Hehe.

    Vi säger creme då eftersom det inte ska vara fööör guldigt,hehe. Gammelrosa är nog riktigt fint till ska du se=) Då kommer buketten och blommorna även gå i dessa färger eller ska du bryta med den helt?

    Min klänning ska oxå va tubtopp men har ingen aning hur än. jag har inte köpt den, ska få den uppsydd därför kan jag leka hur mkt jag vill med tankarna hehehe=D


    Emma87 skrev 2009-08-31 22:21:09 följande:
    Jag håller med er, vill som sagt inte ha en för hård brytning, vill ha mkt guld ocg vit/beige/creme eller vad man ska kalla det och sen kanske bara ha blommorna på bordet och i dekortaionen gammelrosa? hade det fungerat?Oj oj min klänningen, har redan lite panik över den.. Har en exakt bild i huvudet, extremt svårt att förklara (Och jag är ur dålig på att rita så jag vet inte hur jag ska få nån att förstå) Haha! Stackars mig :) Är inne på spets :) Har fastnat för det :) Tajt upp till, rak axelbandslös och ner till ska den va som ingen annan typ.. Hmm skumt detta låter va? Nej men den ska inte vara tajt och absolut ingen "bakelse" eller vad man kaller det.. lägger upp en bild så fort jag har hittat den.Vad kostar din klänning? Och var har du köpt den?
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 22:26
    #42

    Btw ni får meddela mig med när ni hittar löpare i guld eller creme lr vad d nu blir, hehe

  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 22:37
    #46

    Samma här, mina vänner har nog detta i sista tanke, barn kan dem däremot skaffa, hehe.

    Jätteskönt att få tips härifrån och jag kör nog på liknande, buketten kommer oxå gå i dem ljusare nyanserna=D

    Att få den uppsydd är väldigt billigt jämfört med att köpa, och jag kommer nog definitivt inte hitta den jag söker efter om jag ska köpa en klänningen i en butik så jag får den uppsydd,vilket är super för min del=D

    Allt beror klart på vad du ska ha, men 5000 är nog ganska rimligt att få vilken klänning man vill uppsydd=D Kollat i mitt galleri än kanske?

    Hon som ska göra den är en sömmerska i halmstad. Det finns säkert nån där du bor som gör såhär=)


    Emma87 skrev 2009-08-31 22:32:32 följande:
    Om vi ska ha gammelrosa så ska blommorna och buketten gå i den färgen medans bords dekorationen lutar mot guld/creme :) Känns bra detta! Tack för hjälpen! Är verkligen jätte trevligt att få lite hjälp i denna djungel.. :) De flesta utav mina vänner (Iaf dom näsrmsta har ju inte gift sig än, och det lär nog dröja, så det är skönt att få lite hjälp av andra brudar) Ja du har förstått vad jag menade med klänningen, men nu ska jag bara hitta den också...Åhhhh ska du få din uppsydd, vill jag också :) Var? Och typ vad kommer det att kosta?
  • Alexxx­i
    Äldre 31 Aug 22:38
    #48

    Hehe håller med dig, dem ser ganska guldiga ut=)


    RedRoses skrev 2009-08-31 22:35:04 följande:
    har dock hittat ngr i champagne, men jagtycker de ser guldiga ut? www.festdetaljer.se/sida4.html
  • Alexxx­i
    Äldre 1 Sep 15:28
    #56

    Där ser du, hehe men fråga efter en sömmerska så ska du nog se att det blir bra:)

    Hehe ja men alla e vi olika som tur det, hehe jag föredrar att gifta mig först och sen skaffa barn, hehe=)


    Emma87 skrev 2009-08-31 22:48:48 följande:
    Alexxi: haha! Ja födda barn det kan mina vänner också men gifta sig är för "seriöst" då binder man sig ju. Ja vi har lite olika syn på det där.. Men jag gillar dom ändå :) Wow vilken klänning.. Ja det kanske inte är nån dum ide det där med att sy upp en klänning.. Bor ju bara i typ skånes minsta by (nästan iaf) men jag får väl leta lite utan för och se om jag hittar någon, 5000 är inte mkt om jag får min dröm klänning, har ju drömt om denna dag sen jag va sååå liten!
Svar på tråden 1987?