• Elbe
    Äldre 20 Aug 18:04
    9690 visningar
    68 svar
    68
    9690

    Fortsättning Umeå 2009 (och 2010)

    Den förra tråden är tydligen låst så jag gör en ny!

  • Svar på tråden Fortsättning Umeå 2009 (och 2010)
  • Ellaba­y
    Äldre 7 Oct 14:37
    #51

    500 riksdaler. :D ev 1000 kr för två dagar. Vet inte än när man får tillgång till den. men högst 1000 kr. Heeeeelt OK!

  • Björni­sarna
    Äldre 7 Oct 15:22
    #52

    Ja det lät schysst! Jobbigt bara att man måste duka å sånt själv..å städa antagligen också, lat som man är ;)

  • Ellaba­y
    Äldre 7 Oct 19:37
    #53
    Björnisarna skrev 2009-10-07 15:22:19 följande:
    Ja det lät schysst! Jobbigt bara att man måste duka å sånt själv..å städa antagligen också, lat som man är ;)
    Klart man dukar själv. Jag skulle inte låta någon annan göra det. Dukningen är ju en del av planeringen. Dessutom fixar man någon annan som städar. ;)
    Typ ens föräldrar....
  • Björni­sarna
    Äldre 7 Oct 20:04
    #54

    Haha, jaa om man kan göra det nåndag innan och slipper göra det på den stora dagen så ok ;) Lämna över städningen till föräldrarna lät som en bra ide dock ;) haha

  • Ellaba­y
    Äldre 8 Oct 21:19
    #55
    Björnisarna skrev 2009-10-07 20:04:09 följande:
    Haha, jaa om man kan göra det nåndag innan och slipper göra det på den stora dagen så ok ;) Lämna över städningen till föräldrarna lät som en bra ide dock ;) haha
    ja gud ja.. haha duka på bröllopsdagen skulle aldrig gå. Det ska vi göra dagen innan. :)
  • 2010Br­ud
    Äldre 9 Nov 15:13
    #56

    Hej, vad kul att jag hittade den här tråden. Vi ska gifta oss i mitten av maj och jag har just börjat kolla på lokal. Försökte ring druidgården i dag men fick inget svar. Är det någon som har bilder på hur det ser ut där? vi ska också kolla in Aschanska villan och Scharinska. Vi har inte riktigt bestämt oss för catering eller "hela paketet"

  • Björni­sarna
    Äldre 9 Nov 19:50
    #57

    2010Brud: Vad för slags lokal är du ute efter? vi har bokat fabriken och kommer ha trerätters där! tar ni scharinska vet jag iaf att ni måste ta mat från dom, om jag inte minns helt fel?? Hittat klänning än?

  • 2010Br­ud
    Äldre 10 Nov 14:27
    #58

    Nej,jag har inte kommit så långt som till klänning än, det känns som om vi först måste boka lokal och kyrka sedan blir det att fixa klänning, Hade tänkt kolla Änglalikt och se om det finns något fint att hyra.

  • Ellaba­y
    Äldre 10 Nov 20:41
    #59

    usch. skulle ha börjat med inbjuningskorten ikväll. sambon hade vart och köpt allting men så efter att vi ätit så ringde det på vår dörr och det var grannen som tyvärr hade väldigt dåliga nyheter. Vår minsta katt har blivit påkörd och dött. Oj så vi har gråtit här hemma. Vår andra katt är orolig och har smitit ut och inte kommit hem än och funderar på om vi ska begrava henne eller kremera henne.
    Hon blev endast 1.5 år vår lilla plutt.

    Det här är nackdelen med att skaffa djur. :(

  • Dotter­sion
    Äldre 10 Nov 21:36
    #60

    Hej hej!!

    Ny tjej med i tråden=) Kul att hitta andra brudar 2010. Vi har siktat in oss på 19 Juni i Svedjans kapell i Tavelsjö. Lokal har vi inte bestämt oss för. Vi står i valet och kvalet att det i bygdegården där ute el ha en lokal i stan med "hela paketet". Nån som har några bra tips?

    Har kikat lite på klänningar på nätet men skulle vilja pröva modellerna innan jag slå till=) Får boka tid hos Änglalikt och Högtidskläder kanske=)

    Tårta har vi inte ens funderat på. Catering har vi kikat lite på allas hemsidor men ack vad det är svårt att bestämma sig!!

    Vi har bestämt oss för att köpa inbjudningskort,vi är inte så händiga el konstnärliga av oss=) Sparar lite blod,svett och tårar där haha.

    Tja,man kan ju bli lite snurrig med all saker att hålla reda på men kul är det=)

  • Björni­sarna
    Äldre 10 Nov 22:51
    #61

    Ellabay: Beklagar sorgen. Vet inte vart jag skulle ta vägen om ngn av mina missar dog.. :`(

  • Ellaba­y
    Äldre 11 Nov 10:26
    #62
    Björnisarna skrev 2009-11-10 22:51:53 följande:
    Ellabay: Beklagar sorgen. Vet inte vart jag skulle ta vägen om ngn av mina missar dog.. :`(
    Nej fyfan säger jag bara.
    vaknade i morse och trodde allt var en hemsk dröm men icke. Ingen liten svart hårig tuss som strycker sig mot en och vill ut. Vår andra katt har sovit vid mina fötter hela morgonen och nu ligger hon och sover där Lotus brukade sova. Även hon är ledsen.. så det är tung luft här hemma nu.
    Ikväll ska vi åka till röbäck och kremera henne. Vet inte om jag orkar följa med faktiskt. För då komer allt kännas verkligt.
  • Björni­sarna
    Äldre 11 Nov 11:29
    #63

    Ellabay: Att förlora ngn man älskar är verkligen inte lätt :( Hur tar den andra katten det? Har ni planer på att skaffa en ny som sällskap till den andra nu? Vet att det kanske är en dum fråga, ingen kan ju ersätta det man förlorat :(

  • Ellaba­y
    Äldre 11 Nov 20:49
    #64
    Björnisarna skrev 2009-11-11 11:29:36 följande:
    Ellabay: Att förlora ngn man älskar är verkligen inte lätt :( Hur tar den andra katten det? Har ni planer på att skaffa en ny som sällskap till den andra nu? Vet att det kanske är en dum fråga, ingen kan ju ersätta det man förlorat :(
    Hon försvann ju i våras och var borta i två månader och då funderade vi på att skaffa en ny men tur nog kom hon tillbaka och vi var överlyckliga. Lika glad var dock inte våran andra katt men dom hittade tillbaka till varann.
    Vår andra katt är lite nedstämd och är nära oss och kelar och kurar lika högt som våran katt som dog gjorde. Hon sover även på samma ställe där Lotus brukade sova. Vi hoppas hon inte tog lotus död allvarligt. Hon kom in när hon log i katrongen och började nosa på lotus och förstod på en gång. :( Vi hoppas hon kommer må bra och att vi inte behöver skaffa en till katt för just nu orkar jag inte ha en till katt att knyta band till. Vi får visa all kärlek till vår katt och visa att vi tycker om henne. :)
  • Björni­sarna
    Äldre 11 Nov 21:14
    #65

    Ellabay: Okejj, det är ju bra att hon tyr sig till er iaf! SKulle ni ångra er har jag en kompis som har två kattungar som är redo för nya föräldrar from fredag!:) Söta som tusan är de!

  • Dotter­sion
    Äldre 11 Nov 21:23
    #66

    Så ledsamt att er lilla katt dog. Min sambo kände så igen sig. Innan vi träffades hade han två katter som han fick lämna bort pga att han aldrig var hemma. De dog inte men han sa att det kändes som om en del av honom försvann. Idag lever de ett gott liv på böleäng!!

  • Ellaba­y
    Äldre 12 Nov 13:50
    #67

    Tack björnisarna för tipset men skulle vi skaffa en till katt så blir det att ta en från djurskyddet. Är så många stackars katter som inte har något hem eller råkat illa ut. :( Hade gärna velat ta alla katter i världen ;) Tror dock inte min sambo skulle bli så glad ;) hehe

    Ikväll ska jag tänka på annat och börja med inbbjudningskorten. :) DET ska bli spännande!

  • Ellaba­y
    Äldre 12 Nov 13:53
    #68
    Dottersion skrev 2009-11-11 21:23:19 följande:
    Så ledsamt att er lilla katt dog. Min sambo kände så igen sig. Innan vi träffades hade han två katter som han fick lämna bort pga att han aldrig var hemma. De dog inte men han sa att det kändes som om en del av honom försvann. Idag lever de ett gott liv på böleäng!!
    det är verkligen en del av en själv som försvinner. Blir så sur på folk som säger till oss att "ja, ni har ju iaf en till katt!"
    Mäh, jaa klart vi har men jag skulle vara lika ledsen om jag hade fem katter kvar.
    Skull nån säga till en familj med två barn varav en har dött
    "ja, men ni hr ett barn kvar iaf" skulle den personen åka på rejält mkt spö. ;)
Svar på tråden Fortsättning Umeå 2009 (och 2010)