• puppis

Oseriösa inlägg i gästboken..

Vad gör man åt kontaktsökare på BT??

Någon har skrivit i min gästbok och verkar söka kontakt... Se min gästbok!!

• Svar på tråden Oseriösa inlägg i gästboken..
  • mittid

Man kan alltid leta upp IP-nummer och hitta adressen den vägen om man har polisen med sig... så här långt är det ju inget "olagligt" som har skett.... Det man INTE skall gör är att maila (el. ringa nummer man inte känner igen) för då har dom DIN IP-adress, sen kan vad som helst hända med dina bankkonton och där du loggar in...

• Skogsälvan

Smart att söka en man i gästboken hos den kvinna han just gift sig med

• mittid

Det kanske inte är så smart att "annonsera ut" vderbörandes adresser här med tacke på ägarens oseriösa profil, eller???

• passionsblomman

Instämmer helt. Jag föreslår attTess80 ser till att Moderator tar bort det inlägget. Ingen gynnas av att sådana adresser sprids!

mittid skrev 2009-07-14 12:57:26 följande:
    Det kanske inte är så smart att "annonsera ut" vderbörandes adresser här med tacke på ägarens oseriösa profil, eller???
  • passionsblomman

Klart du kan! Skynda dig att prata med en moderator och uppmärksamma dem på sproblemet. Det är INTE bra om detta rör sig om spam och virusspridning!

puppis skrev 2009-07-14 12:33:49 följande:
    Herregud, är det svenska tjejer månntro? Eller ifrån Östblocket...Jag trodde kanske att man kunde anmäla till moderaterna eller så?
  • Tess80

Det blev tokigt när jag skulle dela med mig av vad personen skriver!!!! Det var INTE min mening att sprida dessa adresser! My misstake! Jag har nu skrivit till en moderator och bett henne att ta bort mitt inlägg!!

• Imma

Hihi moderaterna....

puppis skrev 2009-07-14 12:33:49 följande:
    Herregud, är det svenska tjejer månntro? Eller ifrån Östblocket...Jag trodde kanske att man kunde anmäla till moderaterna eller så?
  • passionsblomman

Såg det!
    Jag visade den här tråden för samma moderator för jag tycker det är helt förkastiligt om det ska kunna svämma över av sån där skit i våra gästböcker!

Bra att alla uppmärksammar!

Tess80 skrev 2009-07-14 13:26:36 följande:
    Det blev tokigt när jag skulle dela med mig av vad personen skriver!!!! Det var INTE min mening att sprida dessa adresser! My misstake! Jag har nu skrivit till en moderator och bett henne att ta bort mitt inlägg!!
  • puppis

Vad tokigt allt blir... Tess80: Jag tycker inte du har gjort något fel!

Hur kontaktar man moderatorerna då?

• JustMeAndMyLove

Det verkar vara klockren spam, förmodligen direköversatta mail/medelanden i google, brukar bli lite så där med grammatiken då.
    Men jag kan själv säga att det är bra mycket farligare att klicka på länkar om M Jackson än att svara på dylika mail. De riktigt farliga virusen kommer via länkar och via filer som laddas in på din dator. Så ett vanligt virusprogram skulle nog kunna hantera ett spam-virus/trojan och liknade!

Men ett tips! Jag upptäckte det själv nyliga när jag fixade en vänninas dator:

Om du misstänker att en fil innehåller virus så gå in på:
    www.virustotal.com/sv/

Till dem kan du maila filen och få den scannad, helt gratis. Sen får du helt enkelt ett mail tillbaka med svar på om det är ett virus eller inte ;)

Svar på tråden Oseriösa inlägg i gästboken..