• puppis
    Äldre 25 Jun 11:13
    52684 visningar
    23 svar
    -1
    23
    52684

    Varning för Ströms Herrekipering

    Hej alla brudar!

    Jag vill berätta historien om Ströms lilla bröllopsfiasko:

    Min blivande man (då) var i samma vecka som bröllopet (090606) inne på Ströms Herrekipering för att köpa en slips till bröllopet samt också en väst, att ha under kostymen. Han besökte först Best of Brands i Sickla, men de rådde honom att åka till Ströms.

    Sagt och gjort, han fann en snygg rosa slips, en vit manchett-skjorta av fin kvalitét samt också en tjusig råsiden-väst som matchade min klänning.

    Säljaren konstaterade snabbt, att stl 48 som var utställningsexemplaret, var för liten och att mannen behövde stl 56. Den plockades fram och satt som ett smäck! Nu ska mannen betala nästan 4000:- för plaggen och han får sin påse med de provade plaggen och åker därifrån, glad i hågen...

    På vår bröllopsdag står vi stressade inne hos fotografen, och mannen ska byta om. Döm om vår förvåning då han klär på sig och västen är typ 15 cm för liten fram. I plagget står det storlek 48....
    Västen är ju bara att glömma, Ströms har på något sätt lyckats blanda ihop utställningsexemplaret med den väst som mannen provade, som ju satt perfekt.

    Några dagar efter bröllopet som fick ske utan väst (tråkigt då man anlitat fotograf och allting) går mannen tillbaka till Ströms för att reklamera den för trånga västen. Som plåster på såren begär mannen att få slipsen gratis, förutom att Ströms tar tillbaka västen och ger pengarna tillbaka. Det vill man först inte göra, utan man vill ställa ut ett tillgodo-havande som ska gälla framåt i tiden?! Mannen blir arg och kräver att Ströms gör det han efterfrågar och säljaren går då för att prata med chefen. Han finns inte på plats, med följd att säljaren till slut ger pengarna tillbaka för västen och slipsen. Mannen blir så upprörd att han mailar dennes chef för att påtala den dåliga servicen. Det var för tre veckor sedan och ännu har inte chefen svarat...

    Det som förvånar mig mest är att på kvittot för västen står det faktiskt stl 56 vilket tydligt talar om att felet är ett rent slarv-fel, då mannen faktiskt provade västen och ändå fick fel väst - trots att kvittot visade rätt väst.

    Och sedan förvånar det mig ännu mer att inte Ströms ens hört av sig med en ursäkt... Vi hade ju anlitat fotograf och allting för dyra pengar.

    Så jag DISSAR Ströms från och med nu!

  • Svar på tråden Varning för Ströms Herrekipering
  • puppis
    Äldre 25 Jun 11:19
    #2

    Ja, skojar du! Men han var fin ändå... Men han hade varit ännu finare i sin väst!

  • puppis
    Äldre 25 Jun 11:33
    #6

    BlomAnna: Vad skulle vi ha kollat...? Västen provades ju på plats och satt perfekt!

  • puppis
    Äldre 25 Jun 11:35
    #7

    Shakynose... Om man anlitar en dyr fotograf är det ju roligt om man får klädseln så som man har tänkt sig, och inte måste skippa något plagg. Mannen skulle ju matcha min klänning med sin väst. Nu hade han i stället svart kostym och vit skjorta - till min ivory-färgade klänning. Det hade varit mycket snyggare med västen!

  • puppis
    Äldre 25 Jun 11:45
    #11

    Den låg fint ihopvikt så den togs upp först då den skulle på. Och det var på nationaldagen - I örnsköldsvik! Allt annat gick jättebra tack!

  • puppis
    Äldre 25 Jun 11:46
    #12

    Mimmimamma: Jättetack, allt annat gick ju bra och vi är så nöjda med bröllopet! Vi blev nog mest förvånade över den lite nonchalanta stilen Ströms hade, då mannnen kom tillbaka.

  • puppis
    Äldre 25 Jun 11:49
    #14

    Mimmimamma: Jag hade precis sådana skor som du har i ditt galleri, fast utan rosett! jag älskade dem för de var så sköna!

    MulleNuh: Vi lär ju inte handla där på väldigt länge igen i alla fall!

  • puppis
    Äldre 25 Jun 12:07
    #19

    Herregud!! Klantig fotograf!

Svar på tråden Varning för Ströms Herrekipering