• chenda­86
    Äldre 21 Jul 10:15
    23873 visningar
    130 svar
    130
    23873

    April 2010 del 2

    Precis :)

    Hur går det för dig då? Har ni klart mycket nu?

  • chenda­86
    Äldre 21 Jul 21:07
    #28

    Smidigt att hoppa bordsplacering. Vi måste nästan ha det, annars mixar dom sig inte :)

    Låter mysigt med intimt, jag hoppas att vi får det ändå :) Det blir vad man gör det till :D

    Jag har faktiskt löst det riktigt bra med min hund! Hon kommer att vara hos min bästa väns föräldrar, dom har haft hund innan och gick med på att ta henne! Så det är underbart :) Vet man att hunden får det bra. Vill ni inte ha med svärmor på bröllopet? Låter tufft att behöva säga det... förstår om det är lite små jobbigt...

    Jodå, vi har faktiskt väldigt mycket klart, väldigt väldigt skönt! :) Men vi har fortfarande detaljer som blommor å sånt där kvar... eller mina blommor... å tärnornas... funderar på om dom kanske ska ha små buketter också...? Jag är så kass på det här med att vara brud alltså, har aldrig varit speciellt intresserad av sånt, men detta är faktiskt roligt... men blommor... gud hjälp! Jag har INGEN aning om vad jag ska ha! Droppformad? Rund? Strån? Det finns huuuur mycket som helst!...

    Jag är lite orolig för en sak, å det är kyrkan! Vi kan inte boka den förrän 1 sept... men det är inte så många som gifter sig i början av april... så vi får hoppas på att det går!

    Vi tittade på klänningen idag, den var perfekt!! Nu får vi hoppas att den finns i blått bara, verkade lite kört hos tillverkaren.. men tjejen som hade butiken skulle jobba på det å se om hon kan hitta en annan leverantör....

  • chenda­86
    Äldre 21 Jul 21:08
    #29

    Ah inbjudningarna kommer vi att skicka ut i januari och så kommer vi att ta OSA antagligen i början av mars. Vi ska antagligen åka utomlands två veckor innan bröllopet, å då måste allt sånt vara klart. En liten Pre-honeymoon.

  • chenda­86
    Äldre 21 Jul 21:12
    #30

    Molnis: Vart bär det av på bröllopsresa?

  • chenda­86
    Äldre 24 Jul 10:41
    #33

    Hej :) Ohh maldiverna låter riktigt nice!

    Vanya: En droppformad hade nog passat bra, men jag hittade en skithäftig bukett på nätet, jag la upp en bild på min blogg (KUL att du tittade in där, haha... Står mycket skit där :D ) Den e liksom rund, med murgröna runt, jag tyckte att det var jättefräckt! Men som sagt, lite osäker på om det passar till min klänning?

    Nä, nu ska inlinesen på och så blir det en tur med hunden och m2b!

    Ha det gött alla brudar :D

  • chenda­86
    Äldre 24 Jul 11:03
    #35

    Ja visst kan det bli snyggt? Jag ska nog försöka få i någon blå blomma också :)

    Ne, det var hel*ete va det regnar! Vi har haft semester i 3 veckor nu, å det har regnat varenda jävla dag! (Ursäkta språket, men det krävs lite kraftuttryck här!) Men tre veckor, precis innan semestern var huuuur fina som helst! Så jäkla typiskt!

    Ha en go lunch!

  • chenda­86
    Äldre 25 Jul 10:47
    #37

    Håller med, är så trött så att man kan spy. Hade ja kunnat börja jobba tidigare hade jag verkligen gjort det! Så kan man få ta ut veckorna någon annan gång... till jul eller nått...

  • chenda­86
    Äldre 27 Jul 18:15
    #39

    Hej på dig Pandis!

    Låter skittråkigt att du fått lite problem. Men skönt att det inte smittar av sig så mycket på ditt bröllop... :/ Du ska nog se att ni hittar en fantastisk lokal ändå! Det är ju inte lokalen enbart det hänger på! Det blir vad man gör det till! håller tummarna för dig att ni hittar ngt kanon!

    Nu står det rätt still här! Känns som vi inte kan göra så mycket mer nu än att vänta in dagen! Snart kan vi boka kyrkan å då blir det väl dags att filura på en text i inbjudningskorten. Som vi bestämt att vi ska beställa... hade först tänkt att göra dom själva, men efter att ha testat å göra ett, insåg vi ganska snabbt att det inte är vår grej!

    Jag tror att jag har frågat detta innan, men när har ni tänkt att skicka ut korten? Är d för tidigt att skicka ut det i jan, å ha OSA i slutet av feb?


    pandis81 skrev 2009-07-25 19:37:17 följande:
    Hej tjejer..har varit väldigt borta från bröllopsplanerna ett tag då det har varit mycket familjära och personliga problem som har kantat min vardag ett par månder.. Och fortfarande gör på ett sätt. Men jag har varit inne och läst och följt er under en tid. och ser att era planer går framåt. Då jag startade tråden så glädjer det mig att ser att det fortfarande är drag i den. Tyvärr så kanske inte vi kan ha festen där vi hade tänkt från början pga ekonomiska skäl. Men jag hoppas att det ska lösa sig. Och att dagen blir som vi har planerat. Bröllop kommer det att bli oavsett det tänkta datumet. Men som sagt roligt att se att det går framåt för er andra.
  • chenda­86
    Äldre 29 Jul 10:12
    #41

    Smart... det kanske man skulle göra...

  • chenda­86
    Äldre 8 Aug 08:58
    #48

    Hej på er!

    Åh nu går det segt! :) Har precis bokat in sånglektioner så att ja kan sjunga för honom i kyrkan! Så himla svårt att hålla det hemligt för alla.

    Nu väntar ja mest på att få boka kyrkan! Den 1 sept får vi göra det! Vad smart att göra servettringar av ståltråd å pärlor. Kan ju inte bli annat än snyggt! Har ni klart vad ni ska ha för smycken på er? Jag har inte hål i öronen, så där kommer det att bli ganska tomt. Min kompis ska nog göra mitt halsband och mitt armband.

    Förresten, är det någon mer Aprilbrud från Gbg här?


    Daaling skrev 2009-08-07 10:41:30 följande:
    Hej tjejer! Får man vara med? Googlade på april 2010 och fick upp er tråd. Jag ska också gifta mig i april 2010 och har börjat planera lite smått. Längtar så sanslöst mycket till den stora dagen! Och denna förlovningstid innan är ju så spännande och rolig!
    Välkommen hit! När i april ska ni gifta er?
  • chenda­86
    Äldre 9 Aug 09:31
    #53

    Hej hej!

    Vilken smart grej! :) Jag försöker att inte räkna dagarna, för då känns det ännu längre! Imorgon är det exakt 8 månader kvar! :) Denna hösten kommer nog att bara flyga iväg, tror ni inte?

    Daaling: Vårt färgtema är Ljusblått, vitt och grönt. Vi kommer att hamna på omkring 54 gäster.

    Åhh nu är det så många som gifter sig! Man blir lite avis faktiskt! Jag vill med nuuuuu! :P Men vår tid kommer och det snart!

    Hoppas att ni haft en underbar helg! Vi har ju verkligen haft fint väder, i alla fall här i Götet!

  • chenda­86
    Äldre 9 Aug 15:00
    #55

    Ja, ganska vanliga färger dock :P men jag gillar det ändå!

    Jag har inte tänkt att slöja, jag har kort hår och kommer bara att ha lite blommor i håret å lite pärlor. Passar inte riktigt i slöja. :) Har du bestämt vilken klänning du ska ha?

  • chenda­86
    Äldre 10 Aug 17:01
    #64

    Hej hej!

    Åhh idag är det exakt på dagen 8 månader tills jag blir fru! :D hoppas att det går fort, det mesta är ju klart nu... faktiskt lite trist.

    Idag kom även ena tärnans klänning! ÅHH den va så fin! Jag kommer att lägga upp en bild på min blogg sen, för er som är intresserade :) Tror att ja har länkat t den på profilen. Annars är det lugnt idag... Förbereder mig mentalt för en resa med jobbet... fyra dagar tor-sön, å tyvärr har man inte de roligaste kollegorna... :( men men några trevliga finns ju! :) Är väl första gången i världshistorien man önskar att man fick en släng av influensa eller ngt... :P

    Gud vad bra Pandis! Alltid bra med en plan B! :)

  • chenda­86
    Äldre 10 Aug 21:17
    #68

    Jag har också funderat på att ha ett "första hjälpen-fest-kit" i badrummet. Har faktiskt fått tag i en sån grön som brukar hänga på lager etc där det förvaras plåster, bandage etc i som vi nu målat vit och målat på lite coola grejer, såsom strumpbyxa, kondom... ja lite allt möjligt som skall finnas i de olika facken. Riktigt smart.

    Det där med klädkod är klurigt. Jag vill egentligen inte ha någon klädkod, jag vill att man kommer i det som man själv är bekväm i. Så det får nog bli "Festkläder" eller ngt... svårt det där.

  • chenda­86
    Äldre 12 Aug 18:34
    #87

    Wohoo! F*N va gött Pandis!! Stort grattis! Underbart ju!!

    Här står det rätt still nu på planeringsfronten... Å nu åker jag iväg i fyra dagar! Ha det gott brudar!

  • chenda­86
    Äldre 16 Aug 23:07
    #97

    Jag har faktiskt tänkt att ha en bolero, just in case liksom. Jag hittade en skitbra svensk sida med massa snygga boleros, jag återkommer med adressen!

    Nu är jag hemma från en äventyrshelg i värmland! Jag är så stolt över mig! Jag har åkt linbana 13 meter upp i luften över ett stort vattenfall! Sen har jag gått på lina över samma fors, även det 13 meter upp... :D OCH så har jag firat ner mig från en bro, 16 meter upp! Ja, det var roligt!! :) Så stolt över min insats! :) Man kanske skulle göra ngt sånt på sin bröllopsresa? :P

    Sorry, det blev lite OT där, men äh! Lite sånt får vi väl stå ut med? :P

    Hoppas att ni haft en go helg!


    molnis skrev 2009-08-16 19:51:58 följande:
    grattis till lokaler och bokade bröllopsresor osv=)Tänker lite på det här att vädret kan vara hur som i april. Har ni tänkt att ha någon bolero eller liknande?
  • chenda­86
    Äldre 17 Aug 22:31

    Härligt! Vi har också gjort så, i Excel (eller a, liknande, jag har mac...) å dt är så skönt att ha det överskådligt. Här är en länk till en sida med några få boleros: www.brollop-bal.se/allprods.php

    Jag återkommer med den andra länken hittade inte den just nu


    molnis skrev 2009-08-17 13:05:22 följande:
    chenda86 - Låter jätte bra med länk till svensk sida! =) Tänker också hitta någon att ha om det behövs. Ska med komma igång med träning nu.. va ute på långpromenad igår vilket gör rätt skönt.Ska försöka träna rygg/mage för att få bättre hållning (och inte ha ont i rygg). Jag måste tycka träning är roligt för att orka med så kör mest danspass osv men får försöka ta nåt mer styrka. Väldigt svårt att motivera sig, bra med nån som peppar lite=)Jag och min kille satt igår och gjorde ett dokument där vi skrev ner allt vi kom på som vi tänkt ha osv under bröllopet, så allt från kläder, cermonin festen dukning osv. Har ju budgeten osv men ville ha allt samlat. Kändes bra för då stämde vi av så att vi var överens så inte vissa saker bara fanns i mitt huvud och att jag trodde vi hade pratat om det tex.kändes bra!
  • chenda­86
    Äldre 23 Aug 15:40

    Jag tror att hon skrev skicka iväg beställningen på inbjudningskort... Alltså bara beställa dom :)

    Det ska vi också göra. Ska bara få klartecken från kyrkan att det blir den, 1 sept får vi boka den.

    Här står det rätt stilla nu... Men det är för att det mesta är klart. :)

    Hoppas att det går bra för er!

  • chenda­86
    Äldre 24 Aug 10:35

    Ja, det lutar åt mitten av feb för oss. :)

    Nu har jag fått ordna med så att han som ska spela i kyrkan, när jag sjunger, även kan tänka sig att sjunga om det skulle vara så att jag skulle banga... Han är så jäkla duktig denna killen, så det kommer nog att bli perfekt!!

  • chenda­86
    Äldre 1 Sep 09:34

    NU är kyrkan bokad! Jag trodde att jag skulle dö när hon i telefonen svarade: "Jag ska kolla med min kollega, han sitter i telefonen nu med en som ska ha samma datum som er" då lyckades jag få fram "Men du, gör så att du går fram till hans telefon, å lägger på!"

    Men vi fick kyrkan den tiden vi ville ha! :) Så kl. 14.00 den 10 april gifter vi oss!! :D Guuud vad roligt!

Svar på tråden April 2010 del 2