• spindeln

Hur får man tyst på henne?!

Den apjobbiga reklamen med tjejen som kommer springande med en flaska i handen och säger så klämkäckt: HEJ! Ska du också gifta dig?!

Hon sätter igång så fort jag loggar in här! Och jag ser inget kryss i reklamrutan så att man kan stänga av den!

Nån som vet?

• Svar på tråden Hur får man tyst på henne?!
  • Bluebride

nej, reklam med ljud borde bannlysas på internet och framför allt en sån här sida där man retar upp varenda brud som finns. Säkert några killar med. nu ska jag sova, som tur var har on inte börjat klampa än, tur det skulle väl skrämma vettet hur min lillstumpa som ligger i famnen.

• Cookie27

Det här svaret fick jag på mitt mail som jag skickade i förra veckan:

Hej,

Vad tråkigt att du tycker att reklamen är dålig det är inte alls syftet.

Då vi på Philipson Söderberg alltid strävar efter att lyssna på våra konsumenter så skulle jag jätte gärna vilja ha din synpunkter på annonsen så att vi kan tänka på det i framtiden.

Med vänlig hälsning

Pierre Kambouris
    Brand Manager

/Jag ska skicka ett svar på detta och länka till tråden så får vi se om den försvinner eller hur det blir.

• Duchess

Cookie27,

till vilken adress kan man maila för att klaga på reklamen? Jag gör också gärna en insats där. Om många hör av sig kanske de ändrar sig i framtiden...

• Fjosok

Personligen förstår jag inte problemet. Sajten drivs av annonser och vi kan hänga här utan att betala tack vare annonser. Idag innebär annonser såväl rörlig bild, och ljud. Kolla in sajter som New York Times eller CNN, som är bland världens största.

Känns som att många vill äta kakan och ha kakan kvar?

Att sen denna reklamen är ganska töntig och man till slut kräks är en annan femma. Men handen på hjärtat, gör vi inte det över tv-reklam också? Eller för att inte tala om supertöntig radioreklam.

Tipsa reklambyrån om bättre alternativ och håll ut tills annonstiden är ute. Eller propsa på att BT blir en betalsajt.På något sätt måste designers, säljare och utvecklare avlönas.

Bara lite små tankar i sammanhanget. Känner att jag måste försvara BT en stund här. No offense, och hoppas ingen tar det personligt.

// Fjosok

• FrökenP

Jag stänger av den.. jag orkar inte lyssna på henne.. :/

• Lady o Lufsen
    Fjosok skrev 2009-05-25 14:09:27 följande:
    Personligen förstår jag inte problemet. Sajten drivs av annonser och vi kan hänga här utan att betala tack vare annonser. Idag innebär annonser såväl rörlig bild, och ljud. Kolla in sajter som New York Times eller CNN, som är bland världens största. Känns som att många vill äta kakan och ha kakan kvar?Att sen denna reklamen är ganska töntig och man till slut kräks är en annan femma. Men handen på hjärtat, gör vi inte det över tv-reklam också? Eller för att inte tala om supertöntig radioreklam.Tipsa reklambyrån om bättre alternativ och håll ut tills annonstiden är ute. Eller propsa på att BT blir en betalsajt.På något sätt måste designers, säljare och utvecklare avlönas.Bara lite små tankar i sammanhanget. Känner att jag måste försvara BT en stund här. No offense, och hoppas ingen tar det personligt.// Fjosok
    MEN...reklamen på TV kan jag ju slippa att se...kan gå därifrån i reklampausen eller jag kan byta kanal- raklam på TV har ju en "given plats och tid" så att säga...den här kvinnan dyker ju upp hur som helst...en ganska stor skillnad, tycker jag i alla fall!
  • MissieA
    Fjosok skrev 2009-05-25 14:09:27 följande:
    Personligen förstår jag inte problemet. Sajten drivs av annonser och vi kan hänga här utan att betala tack vare annonser. Idag innebär annonser såväl rörlig bild, och ljud. Kolla in sajter som New York Times eller CNN, som är bland världens största. Känns som att många vill äta kakan och ha kakan kvar?Att sen denna reklamen är ganska töntig och man till slut kräks är en annan femma. Men handen på hjärtat, gör vi inte det över tv-reklam också? Eller för att inte tala om supertöntig radioreklam.Tipsa reklambyrån om bättre alternativ och håll ut tills annonstiden är ute. Eller propsa på att BT blir en betalsajt.På något sätt måste designers, säljare och utvecklare avlönas.Bara lite små tankar i sammanhanget. Känner att jag måste försvara BT en stund här. No offense, och hoppas ingen tar det personligt.// Fjosok
    Även jag menar att man kan välja att byta kanal på tv:n men här på BT håller man på att läsa alla inlägg och skriver långa inlägg så hon bara dyker upp. Jag stör mig inte på att BT har själva reklamen utan på att man inte kan välja om man vill se/höra den eller inte.

Visst BT tjänar inte pengar på oss medlemmar utan genom sponsring men om det inte finns några medlemmar så kan inte BT ens existerara. Så med andra ord är vi medlemmar jätteviktiga för BT.
  • Jiel o Deps

Jag brukar högerklicka på reklamen och sedan klicka på "spela upp", den är förbockad innan och när jag klickar så bockas den av och reklamen "stannar upp". Blir som en stillbild. Detta brukar funka iaf resten av dagen, i bland ett par dagar.

• monkay

Ha Ha, har ni tänkt på att tjejen har på sig en kjol som ser ut som en tyllunderkjol??

Fick precis besök...

Svar på tråden Hur får man tyst på henne?!