• Akt83
    Äldre 5 May 17:06
    2480 visningar
    18 svar
    18
    2480

    Forsättning på tråden oss som ska gifta oss Hösten 2010.

    Hej,

    Nu har jag hittat hit. Vi har bara bokat lokal och besämt färgtema (svart/vitt och mörkrött) annars har vi inte kommit så långt ännu. Jo vi har bestämt en budget (ca 80 000 inkl resa) det är så grymt mycket pengar men det känns som att det är svårt att hålla nere kostnaderna. På den budgeten har jag ändå räknat med att min bästa vän ska hjälpa till med hår och smink och naglar.

    När det gäller vigselplats kan vi inte riktigt bestämma oss för om vi ska gifta oss på bryggan nere vid vattnet eller i en gammal fin stenkyrka. Det skulle vara riktigt häftigt att kunna gifta sig ute men det är ju Sverige vi är i och vi måste nästan planera för regn och blåst även i slutet på augusti. Någon annan som planerar att gifta sig ute?

  • Akt83
    Äldre 18 May 12:39
    #11

    Hej,

    Vi har inte kommit någon vart alls. Det känns som det fortfarande är så länge kvar och det är mycket annat som händer oss just nu. Vi har ju en liten kille på fyra månader som tar ganska mycket tid. Längtar tills man kan börja prova klänningar. Förstår att det kommer bli svårt att bestämma sig för EN klänning av alla fina. I den lokal som vi har valt är det begränsat till max 60 gäster. Dock har vi nog drygt 70 gäster på vår gästlista. Det är verkligen svårt att välja vilka som vi inte kan bjuda. Skulle vilja sätta vissa på reservlistan, men det känns samtidigt mycket elakt. Vad har ni andra för tankar runt antalet gäster?

Svar på tråden Forsättning på tråden oss som ska gifta oss Hösten 2010.