• Tindra­gull
    Äldre 28 Apr 15:44
    37316 visningar
    162 svar
    162
    37316

    Några från Halmstad? del 2

    Förra tråden www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3243483.html är nu avslutad, så jag tänkte att vi fortsätter väl med en ny?
    Här tjattrar vi i Halmstad området om våra bröllop. Vi utbyter idéer, tipsar & stöttar om det behövs!
    Ni hänger väl med!?!?

  • Svar på tråden Några från Halmstad? del 2
  • Tindra­gull
    Äldre 28 Apr 15:46
    #1

    Alinn:
    Vi kommer öva i kyrkan dagen innan vigseln.Känns bra att ha gått igenom allt en gång för jag gissar att nerverna inte är till ens fördel på dagen D!

  • Tindra­gull
    Äldre 3 May 20:00
    #3

    Vad jag har hört så är de väldigt erfarna och duktiga med just bröllop.
    Om det finns nån kyrka i närheten har jag ingen koll på, men många präster är ju villiga att komma dit om man vill gifta sig där.

  • Tindra­gull
    Äldre 4 May 23:28
    #7

    Men hej!
    Det var ett tag sen man såg dig! Hur går det för er?


    Snoddasen skrev 2009-05-04 10:40:11 följande:
    Hallå där!Vi fastnade också för fjelldalens slott...åh så vackert det är!Men priset var ju inte så roligt, man betalar per person men minsta kostanden är 15.000:-.Vår budget höll inte för en så dyr lokal, så vi ska ha vår bröllopsfest i Holms bygdegård, 2.000:- fre-sön!Lycka till med planerna!Fröken Sassa skrev 2009-05-03 15:05:39 följande:
  • Tindra­gull
    Äldre 6 May 23:37
    #18

    Tror jag har kontroll på läget... Lite småfix och sådär kvar, men allt flyter på bra just nu!

    Angående ert hår... Beställ en klipptid den dagen och be dem fixa till frisyren som de ju stort sett ändå alltid gör när man klipper sig. Blir nog en hel del billigare än om du ber dem fixa frisyren för ett bröllop!


    Snoddasen skrev 2009-05-06 13:17:41 följande:
    Jodå, det går framåt sakta men säkert...känns som om inte tiden räcker till. Vi har lite funderingar om det här med bröllopsfrisyrer..vi har båda rätt så kort hår och det känns rätt så maffigt att behöva betala 2500:- för att få håret tvättat och fixat.Men vi ska köra en runda på stan och gå in i varenda frisörsalong och se om man kanske kan få ett bättre pris. Åh..tindragull du gifter dig ju snart!Spännande!Nervös?Har du gjort allt som man ska innan bröllopet?Ninni84r: Holms bygdegård är faktiskt jättefin, och ett otroligt pris! Jag kan ju säga att jacobssons i stan kostar multum!2550:- och då ingår konsultation, slöja, tiara, löshår, fika och dricka. Kanske inte är så dyrt om man ska ha allt det där i håret, men för mig med kort hår så känns det i budgeten
  • Tindra­gull
    Äldre 6 May 23:40
    #19

    Åh, då är det nära nu!
    Själv gifter jag mig på lördag! Yikes!

    Snöstorpskyrkan är jättefin! Men vi har valt skavböke kapell, då vi har ett rätt litet antal gäster och det ligger rätt nära där vi bor. Festen ska vi ha i skavböke bygdegård. Var ska ni ha er fest?


    Shaggy skrev 2009-05-06 18:45:51 följande:
    Hej! ännu en från halmstad här Gifter mig om ca en vecka...nästan allt är klart,bara lite småsaker kvar (tror jag)Jag har en kompis som ska fixa mitt hår och min sminkning, hon är utbildad make up artist..om det skulle vara nån som behöver ha en som sminkar så säg till såå kan ni få hennes nr!Vi gifter oss i snöstorpskyrkan, är det nån annan som gör det här??
  • Tindra­gull
    Äldre 6 May 23:43
    #20

    Kul att fynda!
    Vi köpte m2b:s kostym på dressman för 3 veckor sedan... Den där rabatten hade helt klart varit trevlig då...


    ninni84r skrev 2009-05-06 22:24:13 följande:
    idag har vi varit och fyndat kostym, skjorta och ett bälte till m2b - dressman hade 40% på allt! så allt det för 1300:- inte illa :)Snoddasen - förstår att det känns i budgeten. för mig känns denna posten lite svår, jag brukar inte göra ngt speciellt med mitt hår och vill inte göra för mkt just på en vår dag heller - vill ju vara mig själv...MyrahCollin & Hemlig2009 - bra tips, tackar. på salong chess har jag klippt mig en gång och va väldigt nöjd!
  • Tindra­gull
    Äldre 7 May 00:10
    #22

    Känns inte som att jag hinner det... Gifter oss på lördag och dagarna är fulla av saker att göra redan...


    MyrahCollin skrev 2009-05-06 23:44:28 följande:
    gjorde vi me. men man har tror jag ca 30 dagar eller om det var mer hos dressmann.. bytesrätt.. så jag tänkte gå tillbaka isf:P
  • Tindra­gull
    Äldre 7 May 23:08
    #30

    Gick du in och lämnade tillbaka kostymen och köpte den igen då eller?


    MyrahCollin skrev 2009-05-07 11:59:26 följande:
    jag fick tillbaka 559 kr från dressmann idag.. YES!
  • Tindra­gull
    Äldre 8 May 22:34
    #34

    I morgon smäller det!

    Tjohooooooo!

  • Tindra­gull
    Äldre 12 May 15:47
    #40

    Nuuuuuuu hinner jag titta in lite! (sitter på jobbet)

    Haft mycket att göra och det har tagit lite tid för mig att landa från de rosa molnen...

    Bröllopsdagen blev precis så underbar som vi någonsin kunde önskat! Hade så vansinnigt roligt och allt flöt precis så där bra som det bara kan!

    Kunde ju såklart inte hålla gråten borta helt under vigseln. Redan när dörrarna öppnades och vi skulle gå in började jag snörvla, så jag fick verkligen bita ihop för att inte börja fulgråta...
    Allt var så vackert och vigseln bjöd på både tårar och skratt.

    Festen blev superlyckad och jag fick massa beröm för hur fint jag hade gjort och alla hade verkligen jätteroligt!

    Första dansen dansade vi till Josh Grobans "You raise me up" och efter halva så blev det fågeldansen! Det blev verkligen startskottet för festen!

    Dansade hela natten lång...eller ja, nästan. 3:00 kom taxin och hämtade oss och körde oss till hotellet. Lite bubbel och chokladdoppade jordgubbar i badkaret innan vi hoppade i säng.
    Och en fullbordning av äktenskapet hann vi också med innan vi slocknade...

    Morgonen efter bytte vi morgongåvor och åt god frukost. Badade lite och käkade praliner... Sen åkte vi till festlokalen och städade.

    Har massor med bilder från fotograferingen! Drygt 1000 bilder tog våra fotografer! Har lagt in en del på facebook! Ska lägga in lite här sen också, men det får bli i morgon för jag är på jobbet nu. Är ni galet nyfikna så får ni gärna lägga till mig som vän på facebook och kika på bilderna där.

    Kram på er alla! //FRU Linda Karlslind

  • Tindra­gull
    Äldre 20 May 13:54
    #57
    ninni84r skrev 2009-05-19 20:15:27 följande:
    jag har gjort en liten bok/pärm där jag samlar allt och skrivit upp lite att göra varje månad för att dela upp det lite :)
    Så hade jag också. Ett kollegieblock (A5) som jag skrev ALLT i... Ska klä den fint och spara bland bröllopsminnena.
  • Tindra­gull
    Äldre 20 May 13:57
    #58

    Jag ska hjälpa en kompis att planera hennes bröllop, de har inte gjort nåt än (ller jo, hon har en klänning och hindersprövningen är i sin ordning) inte ens bestämt datumet helt klart, men det blir 1:e eller 8:e augusti! Där blir det tight!!!
    ninni84r skrev 2009-05-20 12:13:55 följande:
    sant, helt sjukt mkt att tänka på! skönt att man börjat i så god tid iaf.
  • Tindra­gull
    Äldre 20 May 13:58
    #59

    Wohooo! Håll i dig och njut av åkturen!!!


    Hemlig2009 skrev 2009-05-20 12:21:57 följande:
    Nu är det bara ett par dagar för mig/oss. Känns otroligt kul!
  • Tindra­gull
    Äldre 24 May 17:48
    #61

    Åh, vi har ju nyblivna fruar här i tråden! Berätta nu!!!

  • Tindra­gull
    Äldre 24 May 17:50
    #62

    Nån som vet en bra och gärna billig kemtvätt i Halmstadområdet? Min klänning måste verkligen lämnas in nu!

  • Tindra­gull
    Äldre 26 May 16:22
    #67

    Vi hade 40 drickande gäster och det gick åt ungefär:
    Till maten: 3 flak öl, 2 bag-in-box rött vin, 1 bag-in-box vitt vin.
    Avec: 1 liter bailys, ½ liter cognac, 75 cl whiskey.

    Festen: 1½ flak Cider, 60 alkoläsk, 6-8 flak öl, 1-2 bag-in-box vitt vin, 1-2 bag-in-box rött vin.


    ninni84r skrev 2009-05-26 08:28:21 följande:
    tindragull - ledsen, men kan inte hjälpa dig med kemtvätt.du kan du hjälpa mig med drickat, hur mkt gick det åt?hur många glas fick du ut per flaska?vad dricker folk mest, rött lr vitt?please hjälp :) ska till tyskland imon för att kolla läget och sen ska jag dit 8 juni.
  • Tindra­gull
    Äldre 26 May 16:23
    #68

    Vi åker till Korfu på lördag!!! Ska bli så skönt!


    ninni84r skrev 2009-05-26 08:31:06 följande:
    vi åker btw till spanien på lördag!vi hade inte tänkt åka ngnstans i år men vi hittade en så billig resa så det vore dumt att inte åka :)eg hade vi tänkt åka på en sista minuten direkt efter bröllopet men vi åker nu ist, så tar vi in nga nätter på hotell - spa lr ngt liknande efter bröllopet och sen bär bröllopsresan av nästa sommar till italien är det tänkt.vart ska ni halmstadbrudar åka?
  • Tindra­gull
    Äldre 27 May 23:38
    #70

    Kan tyvärr inte hjälpa dig där... Gjorde mina själv...


    Cinina skrev 2009-05-27 12:02:20 följande:
    Hej hej!tassar in här en sväng...å söker rådGifter mej om en månad, nån som vet ett bra/billigt tryckeri här i halmstad? Där man kan fixa vigselprogrammet och fronten till festhäftet??
  • Tindra­gull
    Äldre 28 May 11:48
    #73

    Packa ja! Har nog aldrg varit så dåligt förberedd för en resa som nu... Brukar ha packat allt en vecka i förväg och vi har inte ens börjat!!!!
    Vart i Spanien åker ni?


    ninni84r skrev 2009-05-28 11:02:08 följande:
    Tack så mkt! toppen att ha lite att gå på. ha det toppen på korfu nu!! nu ska jag gå och packa så vi kommer iväg :)
Svar på tråden Några från Halmstad? del 2