• Äldre 19 Apr 14:17
    10135 visningar
    24 svar
    24
    10135

    Bukett med brudslöja?

    Åh, herregud! Det finns miljarders av blommor ochdet är så många som är fina och underbara!

    Vad för årstid gifter du dig?

  • Äldre 19 Apr 14:28
    #6

    Ja...jag har blodhundsnäsa på blomorden..

    Brudslöja är verkligen bland de mest ljuva och romantiska material man kan plocka in. jag har sett buketter med BARA brudslöja också. Bundet som en boll, det är väldigt vackert.

    Sedan spelar det ju stor roll om buketten är luftig eller mer kompakt för vilket uttryck den får. en bukett med ängskänsla tex innehåller ofta ganska många olika sorter och man låter det finnas luft emellan blommorna för att verkligen ge en skirhet åt binderiet.
  • Äldre 19 Apr 19:33
    #8

    Å vilka fina bilder! Jättefin helhet på alltihop!

    detalj: Ormbunken du har som bladmanschett är ett blad som kallas Läderblad på svenska. Det är mycket tåligare än ormbunkar, men snarlikt.


    Robina67 skrev 2009-04-19 19:09:44 följande:
    I mitt galleri kan du se hur jag hade min brudbukett!Brudslöja, ormbunke, germini och rosor
  • Äldre 20 Apr 09:48
    #10

    Nej, inspirationsbilder aktar jag mig nog för, eftersom jag är florist och jag vill inte att någon ska kunna hävda att jag svarar på frågor i eget intresse. Alltså är det bäst att inte visa bilder, då det ju vore möjligt att det skulle vara mina egna arbeten.

    Freesia och prärieklockor med slöja i och något grönt, vore nog väldigt fint! Du kan ha ytterligar någon sort också i en sådan ängsbukett. Scabiosa är en sort som vore vacker,eller någon typ av Cosmos. Jag har en länk i min presentation där du kan söka på de olika namnen för att iallafall se bilder på sorter.

  • Äldre 20 Apr 11:05
    #12

    Ja det är några länkar som dykt upp här under tiden på bt faktiskt och jag har med glädje spara dem, för det är ruskigt svårt att förklara blommors utseende med bara ord!


    Avalon75 skrev 2009-04-20 10:08:13 följande:
    Men jag vet ju inte var du bor eller vem du är så jag kan ju inte beställa från dig ändå! Nej då, jag förstår precis hur du menar med "egen-intresset". Din länk är tipptopp i alla fall! Coolt att man kan välja efter färg! *lägger länken i Favoriter*
  • Äldre 26 Apr 20:33
    #15

    Det ska anpassas till hur "stor" du själv blir i klänning, klackar och allt. En liten nätt brud på 155 cm ska inte ha en lika stor bukett som en som är 177 lång. En fyllig kvinna bör ha en större bukett en än väldigt späd osv. Det är en dela v floristens jobb att se på den saken.


    galaxen skrev 2009-04-26 18:01:53 följande:
    Hur stora blir era brudbuketter i omkrets? Vilken är den vanligaste storleken. Är 20cm för litet? Känner mej lite osäker på storleken. Jag kommer att ha en helt rund bukett.
  • Äldre 27 Apr 19:27
    #17

    Ja det låter bra! Klädseln spelar stor roll för helheten givetvis.


    galaxen skrev 2009-04-27 19:16:15 följande:
    Nu är jag inte så lång men ganska "fyllig". *ler* Men jag vill ändå inte ha en stor bukett eftersom jag inte kommer att vara brudklädd. Floristen sa att dom brukar vara 20-27 cm i omkrets. Jag hoppas att det blir bra. Den blir nog mer 20 cm än 27 cm i alla fall.
Svar på tråden Bukett med brudslöja?