• Strind­lund
    Äldre 29 Mar 20:56
    2228 visningar
    11 svar
    11
    2228

    Förslag på att bryta en omotiverad och halvdeppig period?

    I mitten av januari gick jag ut som arbetssökande på heltid efter drygt ett och ett halvt års sjukskriven på heltid. Har sedan mitten av sommaren känt mig helt "frisk" och gick ut med stora och positiva steg på arbetsmarknaden igen nu när min senaste period gick ut.

    Jag och min sambo gifter oss den 22 augusti och det har hela tiden känts väldigt positivt och spännande, och det gör det fortfarande, till viss del. Men jag har haft en period med mycket som gått runt i huvudet, och jag har aldrig tvekat till vårat giftemål.

    Det är bara det att jag känner mig allmänt omotiverad, klänningen skall beställas på tisdag och vi fortsätter med planerna. Men jag är omotiverad till precis allting, inte bara bröllopet. Delvis på grund av våra näras reaktioner, så som min mormor reagerade sög liksom musten ur mig. Jag måste, och framförallt VILL gå ner 15 kg till mitt bröllop. Efter det har jag ungefär 15 kg till att lätta. Men viktväktarna som funkade så bra har jag helt tappat bort.

    Jag skulle helst av allt behöve en riktig energikick, något som laddar addrenalinet och får mig upp på spåret igen.

    Någon annan som varit med om liknande? Någon som har något tips på HUR jag gör för att komma igång igen? Med allt..

    Tänker själv på något som utmanar mig och gör livet roligt och spännande igen. Har häst som jag skall komma igång med men det är inte riktigt vad som drar mig tillbaka på linan. Igen.

    Så, vad gör jag?

  • Svar på tråden Förslag på att bryta en omotiverad och halvdeppig period?
  • Strind­lund
    Äldre 29 Mar 22:01
    #2

    Du är absolut inte elak!

    Den känsla som finns inom mig nu är en aningen obekant, och det är inte direkt en "tyck synd om mig"-känsla. Jag kan numer skilja på mina känslor, men just denna omotiverade känsla är något annorlunda än vad jag har känt tidigare.

    Jag vill vara glad och positiv, och jag är nog åtminstone glad väldigt ofta. Däremot kommer det smygandes på kvällen, då jag kommer in i ett jobbigt och konstigt tillstånd. Det känns som om att musten helt går ur mig.

    Våren är på antågande, kanske lyser den upp min tillvaro inom kort? Kanske fokuserar jag för mycket på hur jag känner om kvällen? Ja, något är det i alla fall och jag hoppas att jag tar mig ur det inom kort.

  • Strind­lund
    Äldre 31 Mar 12:43
    #4

    Tack för ditt svar!

    Klänningen är nu beställd, och måtten skall skickas in ikväll då jag har hjälp av min mamma som kommer över. Jag är dock lite oroad över hur detta med betalningen går till, men det löser sig alltid.

    Det har varit ett par bröllopsmässor här där jag bor, varken jag eller sambon kände då särskillt stor lust till att gå. Jag var tillsammans med min syster på en lokal bröllopsmässa, men av den blev jag inte mer inspirerad. Har i princip ställt för hur vårat bröllop kommer se ut och det mesta är klart!

    Jag får försöka att klura ut något annat vi kan hitta på tillsammans! :)

  • Strind­lund
    Äldre 12 Apr 20:56
    #9

    Mörk Ängel, det är jag som håller till på buke! Vem är du? Nu blev jag nyfiken!

    Babajaga: Det där har vi alla hört så många gånger förrut! Dock aldrig dåliga förslag! Något som vi alla vet egentligen.. Just nu så är jag inne i det värsta pollenträsket, skall in på det receptfria apoteket på Birsta city i morgon och köpa lite medecin. Sedan skall jag ut och rida samtidigt som jag funderar över HUR jag skall få tillbaka mina positiva vanor igen.

    Sover oerhört dåligt på grund av denna pollenallergi, så sömnen och motionen är det första jag får börja med! :)

Svar på tråden Förslag på att bryta en omotiverad och halvdeppig period?