Inlägg från: Marrajja |Visa alla inlägg
  • Marrajja

Snälla uppdrag under tallriken? Tips?

Ni vet sådana där lappar man kan lägga under gästernas talrikar med olika uppdrag, t.ex. "torka din granne runt munnen" eller "klinga hårt i glaset när din bordsgranne reser sig för att gå på toaletten"...

Jag tänkte att vi skulle ha sådana uppdragslappar under talrikarna men med "praktiska" eller "snälla" uppdrag. En person vid varje bord kommer till exempel att få i uppdrag att se till att de andra vid bordet får det de vill ha att dricka, och se till att glasen inte står tomma.

Har ni tips på andra liknande uppdrag, som i första hand bidrar till en god stämning vid borden mer än att det får folk att as-garva (vilket för många känns jättejobbigt för blyga personer att behöva ställa upp på)

Så, har ni idéer om detta så snälla, dela med er!!!

• Svar på tråden Snälla uppdrag under tallriken? Tips?
  • Marrajja

puffar lite...

Har hört om ett bröllop där de hade såna här uppdrag och det hade varit jätteuppskattat. Det bryter isen och man får bättre kontakt med sina bordsgrannar o.s.v. Kan bara inte komma ihåg något exempel på vad det stod på lapparna...

Syftet är inte i första hand att det ska vara "fåniga" eller "pinsamma" saker utan mer artiga eller trevliga saker. Som att ha ansvaret för att servera de andra dricka t.ex. Har också tänkt att någon här och där kan få en partytuta som han/hon ska tuta med vid vissa tillfällen, typ när folk apploderar eller när brudparet kysser varandra eller något.

Ingen som har några bra idéer?

• Marrajja

:) Ja ganska kul grej! Så kan en tjej ha i uppdrag att kyssa brudgummen... Alternativt att man ska kyssa bruden när brudgummen går iväg och tvärtom.

Något mer?

• Marrajja

Toastmastern kan upplysa om det i början av festen... Tycker inte att det gör något att man vet att folk har olika uppdrag.

Drag igång en allsång- den gillar jag. Gäller bara att det är någon frimodig person som får den. Risken är annars att folk struntar i sina uppdrag.

Och man känner ju sina egna gäster... jag vet att de flesta inte skulle uppskatta "snorkråkan på näsan"... Därför efterlyser jag uppdrag som har lite "funktion", mer än att det bara är konstiga grejer... inte så lätt kanske....

• Marrajja

Tack för bra förslag! Finns det några fler?

Svar på tråden Snälla uppdrag under tallriken? Tips?