• pandis­81
    Äldre 5 Mar 12:44
    10137 visningar
    54 svar
    54
    10137

    April-2010

    Är det någon därute i Sveriges avlånga land som ska gifta sig i April 2010.
    Då kanske vi kan dra igång en egen tråd för att stötta varandra fram genom vår planering för vår stora Dag.

  • Svar på tråden April-2010
  • pandis­81
    Äldre 5 Mar 13:22
    #1

    är det verkligen ingen mer än oss som ska gifta sig i april 2010.

  • pandis­81
    Äldre 5 Mar 20:03
    #2

    jag tycker det är helt otroligt att jag har en helt egen månad och är ensam om att gifta mig i april, men samtidigt så är det ju kul att vara ensam i hela avlånga sverige..

    Det kan jag absolut inte tänka mig att jag är men eftersom det inte är någon mer som skriver så är jag väl det.

  • pandis­81
    Äldre 6 Mar 10:37
    #4

    det tror inte jag heller, men det hade varit lite kul nu när man själv håller på att börja planera att ha någon annan att bolla ideér med för att komma igång.

    Men lycka till nu är det nära för dig.


    Villemoa skrev 2009-03-05 21:34:29 följande:
    Jag tror inte du kommer vara ensam om några månader själv gifter jag mig i april i år
  • pandis­81
    Äldre 6 Mar 13:32
    #6

    det tror jag också att det gör, men jag trodde faktiskt att det var fler än jag som planerade bröllop om lite mer än ett år. det är ju trots allt bara 13 månader kvar tills det är april 2010. Någon mer borde väl vara ute i god tid än jag.


    Fenixx skrev 2009-03-06 10:41:27 följande:
    våran juli-tråd är inte så fartfylld heller ännu, men snart fylls det nog på i dem ska du se.
  • pandis­81
    Äldre 18 Mar 15:39
    #7

    fotfarande ingen som ska gifta sig i april 2010

  • pandis­81
    Äldre 18 Mar 20:01
    #9

    det är skönt att det är någon mer än jag som ska gifta sig i april. Har kännts som om man har varit väldigt ensam i sin planering. Men det är skönt att ha någon att bolla ideér med.


    chenda86 skrev 2009-03-18 16:01:18 följande:
    Jag ska gifta mig i April 2010! GUD vad härligt att se att det är fler som ska göra det! Trodde verkligen inte att det var så ovanligt som det faktiskt är!
  • pandis­81
    Äldre 19 Mar 12:41
    #11

    Vi har kommit ganska långt i planeringen och börjat köpa in små saker, men nu i efterhand är jag glad att vi har gjort det, nu när jag har blivit av med jobbet och vi inte har samma möjligheter att spara längre så är jag glad att vi har kommit så pass långt som vi har gjort.

    Det jag inte är riktigt hundra på är hur vi ska göra med gästlistan.
    Jag har ett speciellt förhållande till vissa i min släkt och dom har jag inte tänkt att bjuda, sen vet jag inte hur nära jag ska bjuda till festen.
    Men det får vi diskutera igen tror jag.

    Men vi kommer ha ett färgtema som är benvitt,silver och rosa(gammelrosa)
    Hur långt har ni kommit??


    chenda86 skrev 2009-03-18 22:45:12 följande:
    Hur långt har ni kommit i er planering?
  • pandis­81
    Äldre 19 Mar 20:11
    #14

    ja det får man verkligen göra, men jag hoppas att det löser sig snart det är ju bara att ligga på..

    men jag tänkte på med dina färger, om du vill ha silver så kan det ju vara enkelt att ta bort ljusblått för det är ju inte någon jättestor skillnad på dom två färgerna.


    chenda86 skrev 2009-03-19 15:05:55 följande:
    trist med ditt jobb förresten :/ det är nog många som får tänka om nu när krisen har kommit riktigt trist...
  • pandis­81
    Äldre 23 Mar 16:38
    #16

    budget och budget,
    vi försöker komma så billigt undan som möjligt.
    och så har vi satt 20-25 000 för mat,dryck,tårta och kaffe.


    chenda86 skrev 2009-03-23 09:47:32 följande:
    Silver var en smart idé! Vi har nog mer eller mindre bestämt oss för ljusblått, ja en klassiker men det passar ju så bra när det är vår! Har ni gjort någon budget?
  • pandis­81
    Äldre 24 Mar 09:37
    #20

    jag är för närvarande arbetslös också så vi har inte möjlighet att spara så mycket just nu. Men man hoppas ju så klart att det kommer att ändras inom snar framtid så att vi kommer ha råd att gifta oss.


    utvald skrev 2009-03-23 22:25:51 följande:
    Men om ni ha över ett år kvar borde ni väl kunna spara lite till eller?????????????????Hehe....vi gifter oss i juni vi och har knappt en bråkdel,och hur mycket annat vill man inte köpa nu till våren?Kläder och till hemmet men 3000 i månaden måste sparas...MINST!!
  • pandis­81
    Äldre 24 Mar 14:24
    #22

    och förresten ska du gifa dig i april 2010???
    nä tyckte mig läsa juni??
    Så vad gör du då i den här tråden, än att tracka ner på dom som redan är här. Nä dålig stil tycker jag,
    Om du sköter ditt så sköter vi vårat.


    utvald skrev 2009-03-23 22:25:51 följande:
    Men om ni ha över ett år kvar borde ni väl kunna spara lite till eller?????????????????Hehe....vi gifter oss i juni vi och har knappt en bråkdel,och hur mycket annat vill man inte köpa nu till våren?Kläder och till hemmet men 3000 i månaden måste sparas...MINST!!
  • pandis­81
    Äldre 25 Mar 07:28
    #27

    det är klart att alla får vara med men när man kommer in först med en otrevlig ton och nedvärderar en bara för att man själv inte kan spara 3000 kr i månaden då tycker jag personligen att man inte har här att göra, vi har startat en tråd för att försöka hitta andra som ska gifta sig samma månad och år för att vi ska kunna byta ideer när vi ändå har lika långt kvar.

    Och då tycker jag det är onödigt av någon som faktiskt inte ska gifta sig då att komma in och klandra ner på någon som inte har den möjligheten,
    med tanke på min sits just nu så kan jag absolut inte spara så mycket pengar. Och jag är jävligt ledsen för det, hade jag haft den möjligheten så hade jag varit sååå oerhört glad, nu får jag istället sätta mitt hopp till någon där ute som faktiskt vill att vi ska gifta oss och som kommer hjälpa oss med den tron. Och i dagsläget så vet jag inte om det kommer att funka.

    Därför vart det en nedvärderande ton.
    Man kanske som sagt ska läsa alla bitar innan man ser hur tårtan ser ut.

    jag kommer att vara bort ett par dagar nu, men ni får ha en fortsatt trevlig vecka och trevlig helg.
    Kram

  • pandis­81
    Äldre 19 Apr 19:37
    #34

    jag har inte varit inne på ett tag, har haft tankarna lite på annat håll.
    men jag går fortfarande in och kollar och läser vad ni skriver med jämna mellan rum..

    vi ska gifta oss den 24 april. Så för oss är det ett år kvar på fredag nästa vecka.
    Det känns lite pirrigt och spännnade på att se hur det här året ska bli.

  • pandis­81
    Äldre 3 May 20:08
    #38

    Idag har jag sett kläder till mannen så vi får se om vi kommer iväg och köpa dom, det var riktigt bra pris på dom så vill nog inte missa det erbjudandet.

    Annars så är det ganska lungt... vi tar det lite efter vad det kommer.

  • pandis­81
    Äldre 4 May 11:14
    #40

    dressman


    molnis skrev 2009-05-03 20:40:06 följande:
    Får man fråga vart det var någonstans?=)
  • pandis­81
    Äldre 13 May 12:49
    #44

    Ja den här veckan som har varit så har vi bokat kyrkan, köpt kostym och bokat solist till kyrkan. Och även bestämt hur våran näbbklänning ska se ut då vi får den uppsydd.

    Så nu är vi på god väg. För att i alla fall få vårat bröllop i kyrkan så är det
    * mannens ring
    * skor till oss båda
    * blommor
    det är det som är kvar.

  • pandis­81
    Äldre 19 May 09:32
    #48

    Hej tjejer.

    Igår fick jag då äntligen tag på våran blivande präst, vi ska ha en annan präst än dom som finns i den kyrkan vi ska gifta oss i, våran präst har gått i pension men hon jobbar ändå vid behov och efter önskemål. Och det gör mig jätteglad då det är min konfirmationspräst men hon döpte också våran dotter.
    Sen är hon en god vän till familjen sedan många herrans år sen.
    Så därför betyder det mycket för mig att få henne.

    SÅ jag vart väldigt glad. Att hon tackade ja. Och hon vart själv väldigt glad sa hon. Att jag frågade henne. Det värmer att höra.

    Sen har jag pratat med min konfirmationsledare, han var även med på dotterns dop där han sjöng och spelade väldigt vackert. Han kommer även sjunga och spela på bröllopet så det känns verkligen helt otroligt. =)
    Allt i kyrkan faller på plats så nu kan jag släppa det. Och bara koncentrera mig på festen och hans ring. Det är det ända stora som saknas.
    Jag är så glad.

  • pandis­81
    Äldre 26 May 09:20
    #52

    Vad roligt att vi ska ha bröllop samma dag
    Vart i landet kommer ni att befinna er??

    24 4 2010 skrev 2009-05-23 19:56:51 följande:


    en till brud med planerat bröllop den 24 spril 2010.... härligt att hitta så många andra som valt denna underbara månad...har hunnit en bit i planeringen, känns som om detta året kommer att gå fort... mkt att planera när det kommer till bröllop å de e detaljerna som gör det lite speciellt!! tur man har lite tid på sig...
Svar på tråden April-2010