• Tillde
    Äldre 10 Feb 12:10
    32030 visningar
    35 svar
    35
    32030

    Viktminskning med Modifast

    Jag håller med du! Men lycka till iallafall TS!


    gyllenfru skrev 2009-02-10 11:58:06 följande:
    Var inte meningen att låta som gamle svärmor.. alla får självklart göra som de vill.. Kanske inte hör till tråden.. men hallå.. håll med, 32% socker i en måltidsersättning?..det är faktiskt hemskt..
  • Tillde
    Äldre 10 Feb 12:19
    #19

    Hehe jag tycker att det är underbart roligt att det på alla viktminskningskurer står att det "ger garanterat resultat", och sen kan man läsa i liiiten stil "i kombination med motion" Hehehe jodå nog går man ner med det mesta om man motionerar med Och ÄNNU roligare är pillren där det står att det ger garanterat resultat "i kombination med rätt kost och motion" Haha, snacka om at gardera sig!
    Meeeen det var OT, flåt TS kunde inte låta bli...


    Stardusty skrev 2009-02-10 12:14:09 följande:
    Vill man gå ner i vikt har måltidsersättningar ett statistikt gott resultat, givetvis i kombination med motion. Att det är socker i dem är väl inget konstigt, konstigare vore om det var choklad UTAN socker. Men men, jag tycker ersättningarna är bra som komplement ifall man inte hinner äta eller som jag som har svårt att äta frukost, då tar jag en modifast istället.
  • Tillde
    Äldre 11 Feb 11:19
    #33

    Gå med i viktklubb.se så kan du skriva in allt du äter och se vad det är för kalorier i. Har hjälpt mig mycket för vissa saker man tror är så himla nyttiga är det inte och tvärtom. Då undviker du dolda sockerfällor.
    Folk gör fel då de tror att sk. "nyttigt fett" är detsamma som lite kalorier. Med detta menar jag nötter, frukt mm. man tror att man kan äta hur mkt somhelst av det och det blir ju tokigt. Faktum är att de flesta nötter som tex. valnötter och hasselnötter är 1,5ggr så mkt kalorier i/100gram som en likastor påse smågodis med en massa god choklad och grejer i. Det är alltså dumt att skippa godis om kvällarna och ersätta med cashewnötter eller annat gott om det är viktnedgång man är ute efter. Däremot så är det ju gott och nyttigt i mindre mängder. Frukt är inte lika kaloririkt men tex. en banan innehåller 105kcal, har du ett dagsbehov på säg. 1900kcal så säger det ju en del om man mumsar i sig en tre-fyra bananer på en dag tex.
    Ojdå, blev en liten lektion, sorry men jag är väldigt engagerad förtillfället då jag håller på och loosar mina 28!! gravkilon som jag drog på mig


    lillalyckan skrev 2009-02-10 23:52:30 följande:
     

    Jag läste nånstans (säkert på aftonbladet ;)) att man ska akta sig för att äta för mycket frukt om man vill gå ner i vikt. Fruktsocker är ju oxå socker... Men jag äter masor med frukter varje dag, då kommer det kanske inte gå så bra för mig... hmmm
Svar på tråden Viktminskning med Modifast