• Bantningspiller?

Lör 31 jan 2009 15:37 Läst 10632 gånger Totalt 14 svar
    bantar­en
    Visa endast
    Lör 31 jan 2009 15:37

Är det någon som provat? Det har kommit ett nytt piller nushape, någon som känner till det? Läste på www.viktvakten.se men det finns så många att välja på. Vilket ska jag prova?

• sandra­ochmic­hael
    Visa endast
    Lör 31 jan 2009 15:41 #1

man ska inte hålla på med bantningspillar, dom kan vara direkt dödliga.. för då vänjer du din kropp vid att ej behöva förtära mat och det kan sluta sen med att när du väl äter igen så kan kroppen få en så pass chock att du kan avlida av denna chock kroppen får. man ska akta sig för dessa preparat för det är ej naturligt för kroppen liksom sötningsmeldel som kan göra en fetare än innan...
    prova att träna istället och dra ner på maten, då kommer det också effekter, och orkar man inte träna så finns det väldigt bra anppassade träningsformer för att man ska orka tex powerplate.

• Mån 2 feb 2009 19:14 #2

Hej!

Ofta är dessa bantningspiller bluff! Läste att nushape ska blockera kolhydratupptaget...Suck!
    ("Låter det för bra för att vara sant så...")
    Tänk på att det kostar över 800 kr!

• Rebell­en75
    Visa endast
    Mån 2 feb 2009 19:27 #3

Har ätit xenical men jag åt för "bra" mat för att ge effekt. Det som händer är: äter man mat med för mycket fett tar inte kroppen upp det och man blir lös. Vissa vågar inte ens släppa en fjärt för man vet aldrig. Det är mer som ett sätt att lära sig att äta rätt.
    För min del gäller det att börja träna igen, men det är så himla svårt att börja. Har undanflykter varje morgon till att inte ta cykeln till jobbet. Förr tränade jag FEM dagar i veckan innan jag fick barn.

Det finns inga mirakelpiller även om man hoppas. Skulle tom kunna göra en fettsugning av magen om jag hade råd men men den dagen dröjer nog ett tag till.

• hujjed­amejj
    Visa endast
    Tis 3 feb 2009 11:23 #4

Har också provat en hel del bantningspiller. Men det finns inga genvägar till vikten, utan det gäller att äta rätt och motionera för att gå ner i vikt. Jag vet.. det låter jobbigt, men det är det som håller i längden.
    Vill du ha en snabb viktminskning så rekommenderar jag dig att dricka pulver typ naturdiet, nutrilette eller cambridge. Du ser resultat fort, och du går ner snabbt. ca 1-4 kg i veckan. Men sen går du lika mycket upp i vikt när du slutar med pulvret OM du inte äter rätt och motionerar!!!

• tonårs­morsa
    Visa endast
    Tis 3 feb 2009 11:31 #5

Xenical är ett registrerat läkemedel och kan endast fås via recept. Det hindrar kroppen från att ta upp fett genom att ge svåra diaréer vid för stort fettintag och därigenom ska man lära sig äta rätt. Xenical är receptbelaggt och ges endast till personer med stor övervikt. Alla andra piller är bara lurendrejeri. Skulle de fungera skulle de också vara läkemedelsklassade.

• Rebell­en75
    Visa endast
    Tis 3 feb 2009 17:21 #6

För att få ut Xenical måste du ha ett BMI över 30. Jag fick även gå till deitist men som sagt åt jag bra mat redan utan massa fett. Men jag får lida för gamla synder när jag var gravid. Måste sluta sitta här på BT och gå ut i stället och röra på mig

• Viktor­ia952
    Visa endast
    Sön 20 mar 2011 15:07 #7
    Tänkte att jag måste berätta om Instant Slim , kinesiska bantningspiller. En väninna gick ner 39 kilo på 12 månader, jag gick ner 10 kg på 2 månader.
    Köpte de på www.superslim.se
  • Sön 20 mar 2011 15:39 #8

Jag hoppas att alla fattar att Viktoria952 hittar på/gör reklam...

• jazzie­78
    Visa endast
    Sön 20 mar 2011 17:41 #9

Du ska inte prova nåt bantingspiller alls.....  finns andra sätt att gå ner i vikt på. Finns tyvärr inga genvägar....bara senvägar......

• Viktor­ia952
    Visa endast
    Sön 20 mar 2011 22:32 #10

Oj, förlot. De har hjälpt mig och Marie. Tror man inte på något så är det bara att glömma. Du kanske har eget som du försöker marknadsföra och det var inte din grej. De har hjälpt oss och flera arbetskollegor också. Det är mycket på vad man tror på. 

• jazzie­78
    Visa endast
    Mån 21 mar 2011 07:15 #11
    Viktoria952 skrev 2011-03-20 22:32:51 följande:
    Oj, förlot. De har hjälpt mig och Marie. Tror man inte på något så är det bara att glömma. Du kanske har eget som du försöker marknadsföra och det var inte din grej. De har hjälpt oss och flera arbetskollegor också. Det är mycket på vad man tror på. 
    Och du visste exakt vad dessa kinesiska piller innehöll och att det inte på nåt sätt skadar kroppen på lång sikt? Det var modigt av dig.....

Tror på? Så om man tror tillräckligt mycket på ett bantningspiller så hjälper det? Som jag och flera har skrivit innan... det finns inga genvägar.... tror man på viktnedgång - så kan man lika väl tro på motion och ändrad kost.

Men om dessa har hjälpt dig så grattis! Och hoppas att du har lyckats bibehålla din vikt. Men att rekommendera piller ( trots att TS ville det ) ska man vara försiktig med. Bara för att dessa hjälpte dig och din väninna - är det inte säkert att det hjälper TS. Ingen kropp är den andra lik.....
  • Kaisa2­33
    Visa endast
    Lör 31 aug 2013 06:42 #12

Bantningspiller ThermaCuts - track.thermacuts.se/product/ThermaCuts/&sid=516&pid=115&bid=advandec Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.

• Sön 1 sep 2013 21:06 #13

Som sjuksköterska måste jag bara säga; håll er borta från allt vad bantningspiller heter! Ät nyttigt, många små måltider, ät inte sent på kvällen och motionera! Det är det enda som kommer funka på lång sikt och framförallt det som kroppen mår bäst av!

• Sön 1 sep 2013 22:07 #14

Det här är en gammal tråd - som dessutom innehåller reklam av och till.
    Låt den dö... 

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll