• lönnsj­ö
    Äldre 28 Jan 13:33
    19430 visningar
    103 svar
    103
    19430

    Kristianstadstrakten del 2

    Såg att den andra tråden var stängd så vi fortsätter väl här

  • Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2
  • lönnsj­ö
    Äldre 30 Jan 13:31
    #16

     


    micof skrev 2009-01-29 19:46:35 följande:
    Ja, jag gör en liten fråge enkät ;) 1.Vad heter du och vilket år är du född ?? 2.Vad heter din m2b och vilket år är han född?3.Har ni barn ? Om ni har vad heter dom och vilket år är dom födda ?? 4. Vilket datum gifter ni er och vart ??5. Vart blir festen ?? Lokal eller restaurant, slott ?? 6. Vad är bokat och klart ??Självklart är det frivilligt att svara. Hela mitt vil är blottat på min blogg ändå, så jag har inga hemligheter *haha*

    Åh, jag ÄLSKAR enkäter


    1. Anna 1976
    2. Daniel 1976
    3. Två pojkar, Axel 4 år och Albin 2 år
    4. 22 augusti i Östra Sönnarslöv. Festen blir i Folkets hus i Ekestad, inte långt ifrån Österslöv
    5. Det mesta är bokat förutom våra kläder.Ska fixa det under mars månad. Håller på med projekt viktnedgång just nu. Har inte beställt inbjudningarna ännu, har helt glömt det{#lang_emotions_embarassed} Det får vara februari månads projekt då.

  • lönnsj­ö
    Äldre 5 Feb 15:12
    #18

    Hallå ja!

    Här står det också stilla. Blir aldrig färdig till att beställavåra inbjudningskortmen idag SKA jag göra det. Har ringt kyrkan och dubbelkollat starttiden där osv. Tur det för de hade inte satt någon tid. 15.30 blir det.

    Hmm, näe...sen vet jag inte om det händer så mycket mer för tillfället...känns bara som att tiden rinner iväg och att vi inte utnyttjar den.

  • lönnsj­ö
    Äldre 11 Feb 21:38
    #23

    Grattis Micof! Ska lyssna på er på fredag

    Anapanasiti: Grattis till bebben Jag tycker det verkar vara ett bra pris om man jämför med många andra. Kommer inte ihåg vart mennär vi kollade olika fotografer vi fick ett pris på 3000 kr för 1 timmes fotografering och 25 bilder,utan album.

  • lönnsj­ö
    Äldre 16 Feb 17:41
    #33

    27juni2009: åt ni deras vildsvinsfilé? Är ju såååå gott. Ja allt är väl gott de lagar Vi skulle caterat från dem men när mor och far erbjöd sig att betala maten kände jag och m2b att det blev lite mycket pengar för vi är stoor släkt. Men vi har hittat ett annat bra alternativ
    Förresten ska vi ha vår fest inte så långt ifrån "er" restaurang.

  • lönnsj­ö
    Äldre 17 Feb 15:00
    #37

     


    27juni2009 skrev 2009-02-17 10:41:41 följande:
    lönnsjö: jaså vart då? vilken dag gifter ni er? mamam har caterat därifrån när brossan tog studenten, ja deras mat e mumma nej vi åt deras stek, har ju söndagsmiddag ja jag är mina föräldrar evigt tacksamma till att vi får vår fest där, de har sedan många år varit mion drömlokal till bröllopet Funderar på att ha vildsvin till menyn faktiskt, e ju en av deras specialiteer, men måste proväta de själv först

    Vi ska vara i Folkets hus i Ekestad. Det ligger i närheten av Tomarps Gårdshotell. En jättefin byggnad med fin omgivning. Vi gifter oss den 22 augusti.


    Inbjudningskorten har kommit, jättefina Ska inte skicka dem förrän i mitten av april, osa 22 juli. Sent att skicka i april eller?


    Igår bokade jag sminket också. Blev Stora Salongen i Hässleholm. Ska ju även fixa håret i Hässleholm. Imorgon ska jag inom Ateljé Mb för att beställa tid åt m2b och mig. det tar sig

  • lönnsj­ö
    Äldre 6 Mar 20:25
    #43

    Hjälp! Snart är det bara 5 månader kvar för vår del. Ska prova kläder den 17 mars. Spännande

  • lönnsj­ö
    Äldre 7 Mar 08:58
    #45

    Vad roligt att ni hittat en fotograf ni trivs med


    Usch jag tycker också att vi hade koll på läget men plötsligt har tiden runnit iväg. Börjar verkligen bli nervös nu.


    Vi har bokat allt. Cateringen ska vi kontakta längre fram och checka av med antal gäster osv. Inbjudningarna ska vi skicka sista veckan i mars tänkte vi. Kläderna skaprovas ut den 17e...hoppas man hittar något man känner sig fin i{#lang_emotions_undecided}


    Hmmm, tja det är väl det att alla bokningar ska dubbelkollas när det närmar sig. Fasen vi har inte bestämt ringar än.Trodde att jag bestämt mig men nej då. Så det är väl det vi har kvar.


    Hur går det för er?

  • lönnsj­ö
    Äldre 17 Mar 22:34
    #54

    Oj,idag har jag provat klänningar på Ateljé MB och m2b har provat frackcoat. han bllev så himla fin. Allt är bokat och klart Jag valde ut 4- 5 klänningar som jag tyckte var fina. Föll genast för nr 1 och det slutade med att jag beställde den. Kändes inte wow, men jag känner att det kommer nästa gång jag ska dit och prova den. När den är insydd och ändrad och alla detaljer som skor och smycken är på plats.
    Det blev inte alls den modell på klänning som jag tänkt mig från början. Jag skulle ABSOLUT inte ha axelbandslöst...vilket det blev ändå

    Sen har vi beställt ringarna också De är klara nästa fredag. Allt faller på plats...men vi har inte skickat inbjudningarna ännu...hjälp jag kommer att glömma dem.

  • lönnsj­ö
    Äldre 18 Mar 10:47
    #56

     


    27juni2009 skrev 2009-03-18 10:13:57 följande:
    oh va härligt Lönnsjö Men varför inte skicka ut inbjudningarna nu då? så inte folk bokar annat menar jag, de vore väl trist om folk får tacka nej för de redan bokat sig på annat Är det någon här inne som ska på bröllopsmässan på åhusstrand på söndag?

    Jo jag måste få iväg dem. Det blir nästa projekt. Hade tänkt gå på mässan men lillkillen ska ha födelsedagskalas så vi får se vad som händer. Behöver lite tips på dukning osv. Alltid något man kan snappa upp.

  • lönnsj­ö
    Äldre 24 Mar 22:25
    #66

    Så nu har vi ändrat tårta...igen. Men den här gången är vi helnöjda. Förra året var vi på en bröllopsmässa där vi såg en helt fantastisk tårta från Duvanders och god var den också. Men priset tyckte vi mindre om.  Nu har vi bestämt oss för att anlita dem ändå. Detta händer ju bara en gång så då vill vi ha det vi tycker bäst om

    27juni2009 det börjar ju närma sig för er Hur känns det? Är det mesta klart?

  • lönnsj­ö
    Äldre 3 Apr 18:18
    #74

    Vad skönt att fixa allt på samma ställe Min sminktjej erbjöd sig att sminka mig hos frisören. De brukar tydligen samarbeta. Jag har visserligen en tärna men jag vill nog vara där själv.Typiskt mig!1 men jag vill sitta där i lugn och ro och finna ro vilket jag gör bäst ensam.

    Härligt väder förresten. Får ju vårkänslor
    Håller på att färdigställa infobladen till inbjudningskorten. Körde till vår lokal igår för att få med alla vägskyltar osv. Lokalen ligger så fint uppe på en kulle med björkar runt omkring. Gud vad jag längtar nu Hur ska ni duka? Tips på sevettvikningar, någon bra sida?

  • lönnsj­ö
    Äldre 6 Apr 09:35
    #82

    förstagångsbrud: Åh det låter underbart med Italien Hoppas ni får det härligt. Vi skulle vilja resa till Rompå bröllopsresa men det blir inte förrän nästa vår.

    Usch jag börjar bli stirrig känner jag. Vi har inte träffat prästen...när gör man det? Vill gärna öva i alla fall en gång och kolla med sångarana så allt klaffar i kyrkan. Tar man själv kontakt med kantorn?

    Idag ska vi få iväg inbjudningarna. Det är ett orosmoment just nu känner jag. Vill få ut dem så att folk kan boka in sommarens stora tillställning

     Vad ska ni be er toastmaster/madame göra? Vi vill att han håller i middagen, att allt flyter på där. Och att han presenterar de som eventuellt ska hålla tal. Vad mer? Hålla i brudskålen när vi anländer till festen eller? Känns hela tiden som om jag glömt något...ju närmre man kommer desto stirrigare blir jag. Fast när jag tänker på själva bröllopsdagen fylls jag av något lugn. Hoppas det håller i sig

  • lönnsj­ö
    Äldre 12 Apr 16:59
    #85

    Svärmor har kommit hem från Thailand nu. Var där i fredags och skulle prova pojkarnas kostymer som jag bett henne sy upp i Thailand. Hon bor där under vinterhalvåret och har låtit sy upp många snygga skjortor och kostymer till sina barn m fl. Bra tänkte jag och frågade henne om tre barnkostymer. Skrev ner alla mått och hur jag ville ha det med färger osv. Bättre att vara övertydlig tänkte jag.

    Vad kommer hon då hem med? Jo frack...med röd fluga och röd gördel och fula guldknappar i frack jackan...hon tycker detta är jättefint Det är för det första inte uppsytt av en skräddare utan inköpt på en marknad. För det andra är vårt färgtema rosa, vitt och silver. M2b´s väst och plaston är i ljusgrått, lite glansigt mönster i. Bad om likadant till pojkarna. "Åh men detta blir jättefint! Kostade bara 130 kr och det kan du inte få en kostym för!"  Det struntar väl jag i. Usch jag är skitförbannad och besviken. Har hittat jättefina set på nätet, svarta byxor, vit skjorta och ljusgrå väst och plastron. Får beställa det, men nu blir det en kostnad som jag inte räknat med. Jaja skitsamma. Vill ju ha det enhetligt. Ser det dumt ut att småkillarna inte har kavaj?

    Oj förlåt detta blev långt men jag ville bara bli av med lite irritation.

  • lönnsj­ö
    Äldre 12 Apr 23:11
    #87

    Tack snälla
    Ja precis, tur att det hände nu.Känns skönt att vi hittat ett annat bättre alternativ

  • lönnsj­ö
    Äldre 20 Apr 13:46
    #89

    Nu går det inte en dag utan att vi diskuterar något ang bröllopet. Känns så nära nu
    Vi har bytt catering. Valt tillbaka vårt första handsval, vilket känns toppen. Har inte fått prisuppgift än men vi VILL ha dem så det får vi ta som det blir.

    Vår transport från kyrkan till festlokal är såld. Jo faktiskt så tokigt är det. De vi hade tänkt fråga ang transport hade en jättefin bil, men nu har de sålt den. Inget var bestämt eller så så no hard feelings. Lite snopet bara. Får hitta på ngt annat. Hur ska ni transporteras?

    Inbjudningarna är skickade och vi har redan fått en hel del ja svar. Ett nej tyvärr, de hade ett annat bröllop inbokat samma dag.

    Vi ska till Ullared den 12 maj. Hmmm ngt man kan tänka på att kolla där till bröllopet?

  • lönnsj­ö
    Äldre 20 Apr 23:16
    #91

    Vi gifter oss den 22 augusti.

    Vi ska catera från Bykrogen. Ursäkta att vi nästan härmar er, men vi ville ha dem från början men så bestämde vi en annan catering. Vilket säkert hade blivit toppen men jag har hängt upp mig på detta lite. Nu känns det bra igen

    Hur dags har ni bestämt med er frisör/make up på bröllopsdagen?
    Min har bokat kl 10.00. Känns väldigt tight. Vi ska fotas innan vigslen och jag ska sminkas också. Hår och smink ska jag göra i Hässleholm...och jag har inte tillgång till helikopter så jag lär ju inte hinna i tid till fotografen. Tänkte klä på mig hemma i lugn och ro. Kanske ska höra om jag kan komma till frisören kl 8.00 istället. Då borde jag ju hinna eller hur?

  • lönnsj­ö
    Äldre 21 Apr 17:26
    #93

    Vi ska ha deras vildsvinsfilé, sås och någon form av potatis. Har ätit det en gång tidigare och det var himmelskt gott Till förrätt blir det ngn form av skaldjur. Till efterrätt tar vi tårtan.
    Jag och m2b ska boka bord där nu snart och äta maten och prova vin. Det ska tydligen vara ett kraftigt/smakrikt vin till vilt. Är inte så bra på viner så vi ska dit och höra vad de ger för förslag.

    Hahahaha, jag har också lite ångest över min torsolett. Vem sjutton ska knäppa den??!! Ja ja det löser sig säkert

  • lönnsj­ö
    Äldre 21 Apr 22:30
    #95

    Jo festen ska vara i Ekestad, Folkets hus.

    Nej inte alls pinsamt med den hos sömmerskan. Jag hade ju min när jag provade klänning på Ateljé MB. De är säkert vana vid det mesta

  • lönnsj­ö
    Äldre 26 Apr 15:56
    #98

    Välkommen FreezY
     Citerar gör du genom att klicka på den runda bollen bredvid munnen längst upp till höger på varja inlägg. Ta fram det inlägg du vill citera och klicka på "bollen". Citera inlägget står det om du för pilen över den.

    Jag är också en -76a från Hässleholm Nu mera bosatt 2,5 mil utanför Kristianstad. Vad mycket ni har klart alla redan, men det är bara bra att börja i god tid Det gjorde vi också så fort vi hade bestämt datum.

Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2