• Micael­a
    Äldre 27 Jan 21:09
    21356 visningar
    17 svar
    17
    21356

    Nån som haft samma symtom i underlivet?

    Ska göra ett långt inlägg kort

    Har fått vita flytningar (eller flytningar och flytningar, kollar man med en spegel där nere så är det vitt klet runt öppningen)
    Har liiite klåda, inte så att jag vill klia men det irriterar och jag känner att det är typ lite torrare än det ska vara

    Det är inte svamp för det är inte grynigt och det kliar ju inte speciellt mycket.
    Är inte bakteriell vaginos eftersom det inte luktar illa.
    Inte en könssjukdom heller.

    Första gången var i höstas. Då fick jag svamp och fick en tablett mot det och vips borta! Andra gången i december. Då testa dom för svamp, för infektion, för klamydia... men inget av det hade jag. Hade tydligen vitablodkroppar där nere och till sist gick det bort med flagyl (läkaren tyckte att jag skulle fortsätta med det även om testet visade neg för både svamp och inf (inga vita blodkroppar andra gången dom testade)).

    Och here we go again. Nu har det kommit igen. Vad fasen kan det vara?! Jag vet att jag måste gå till en gyn men har för mycket att göra nu ett par dagar och tänkte höra med er om ni har nåt tips på vad det kan vara. Nån med liknande symtom?

    I höstas började jag ha sex med en ny kille. Haft bara en kille innnan och det under typ 4 år. Men fasen, det kan ju inte vara det det beror på?!

    Skulle vara jättesnällt om nån ville hjälpa mig, håller på att bli galen!!

    Och det här som skulle bli ett kort inlägg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-27 21:21
    När jag till sist slapp det i början av januari så tänkte jag att det är bäst att vänta ett tag innan jag har sex igen. Så väntade kanske 2 veckor, sen kom min mens och efter det väntade jag kanske 3 dagar eller nåt och så hade vi sex. Dagen efter kom det här tillbaka.
    Skulle förstå om det är svamp att det kommer tillbaka på det här sättet.
    Men vad fasen kan det vara?!

  • Svar på tråden Nån som haft samma symtom i underlivet?
  • Micael­a
    Äldre 27 Jan 21:22
    #2
    sokkerstruten skrev 2009-01-27 21:19:25 följande:
    Kan det inte bara vara en rubbning av ph värdet i underlivet då? Då kan det klia, irritera m.mProva med lactal!
    men ska det inte lukta illa då? Jag läste på en sida att det ALLTID luktar illa om det är ph rubbning...
  • Micael­a
    Äldre 27 Jan 21:31
    #5

    Okej, det är ju värt att prova iaf! Känns lite som om man går till läkaren så skriver dom bara ut nåt...

  • Micael­a
    Äldre 27 Jan 21:36
    #7
    sokkerstruten skrev 2009-01-27 21:33:39 följande:
    Var försiktig med för mycket svampmediciner! Man ska inte käka för mycket sånt... det finns vissa tabletter som man kan få biverkningar av som man inte visste fanns...Finns dom som fått vestibulit i samband med svamp och svamptabletter! Finns dock ingen vetenskap om detta...
    Jo jag hört det, det är en anledning till att jag inte riktigt vill gå till läkaren, dom vill bara ge svampmedicin. Därför tänkte jag om nån här har haft liknande symtom som jag och kanske vet vad det är
  • Micael­a
    Äldre 27 Jan 21:39
    #9
    sokkerstruten skrev 2009-01-27 21:38:15 följande:
    ok men prova med lactal och lufta muttan så att säga! :)
    Jo ska ta och köpa det imorgon! Tack för tipset!
  • Micael­a
    Äldre 27 Jan 21:42
    #11
    sokkerstruten skrev 2009-01-27 21:40:09 följande:
    ja dom är lite för snabba utan att tänk apå konsekvenserna! Jag har vestibulit, fick det i samband med en urinvägsinfektion, svamp av penecilinet och sen svampmedel.. plus dåligt omdömme med att ha sex när underlivet inte var "läkt" efter svamp och UV...
    Hur länge tycker du att man ska vänta efter att symtomen försvinner innan man har sex igen?
  • Micael­a
    Äldre 27 Jan 21:54
    #14
    sokkerstruten skrev 2009-01-27 21:46:17 följande:
    tycker jag nog...
    mmmm du har så rätt i det... Jag vill gärna vänta några veckor efter att symtomen försvunnit men det är inte så lätt alltid men det är säkert värt det.
  • Micael­a
    Äldre 27 Jan 22:04
    #16
    sokkerstruten skrev 2009-01-27 21:56:31 följande:
    Finns ju annat man kan göra för att sexa till det! ;) Det är ju inte så att jag och min sambo aldrig har sex för att vi inte kan ha samlag så att säga! :)
    Det är sant! Även om jag har svårt att låta bli
Svar på tråden Nån som haft samma symtom i underlivet?