• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • Tess80

Vi har kommit relativt långt i planerna faktiskt, men dock lite kvar o köpa in. Vi har kyrkan, festplatsen, mat o dryck, underkjol, slöja, tiara, handväskan, handskarna, brudbuketthållaren, servetter med vårat namn, festprogrammen, lite dukningsdekorationer, en DJ mm. färdigt!

Det vi i stora drag har kvar och göra är att köpa vigselringen och min brudklänning, hyra min m2b kläder och våran sons kläder (jaquette) och lite "smått o gott" som pussklockor och lite sånt

momi boki skrev 2009-01-26 20:55:53 följande:

håller med dig total, får man fråga hur långt ni kommit på planerna =)
  • momi boki

ni har kommit ganska så presis lika som oss =) visst är de skönt att ha så mycket klart så man kannjuta lite av sommaren oxå o slippa stressa sista tiden =)

• Tess80

Ja det är faktiskt jätteskönt att man inte har så mycket kvar....det känns att man har mer tid då och lägga ner på lite "finslip" om det skulle behövas, om du förstår vad jag menar hi hi!

Ja o framförallt slippa stressen! Man har ju ändå lite att göra sista tiden, men det är skönt att ha allt på plats så man bara kan "rå om sig själv" så som att fixa naglarna och pyssla lite

• MolsonCanadian

Ååh... vi ska flytta i helgen och har inte fått iväg inbjudningskorten än... Hittar inte kuvert i rätt storlek och måste förmodligen göra dem själva. Bara vi hinner göra det innan inbjudningskorten blivit "för gamla" (dvs, för tidig osa).

• momi boki

kör på et lite större kuvert då i väsrta fall eller beställ från panduro dom har alla möjliga storlekar

• MolsonCanadian

Fast de har inte det. Har kollat där. Ja, kanske vi får ta för stora kuvert.

momi boki skrev 2009-01-27 13:06:29 följande:

kör på et lite större kuvert då i väsrta fall eller beställ från panduro dom har alla möjliga storlekar
  • momi boki

vad är de får mått du är ute efter ?

• Heloise

oj vi har inte hunnit så långt som många av er men men det hinns väl med, jag ska sy 60 linneservetter var en strålande ide när det var rea på linnetyg, nu - not so much.
    Kläder får vänta jag håller på och går ner i vikt och tänker ha is i tjockmagen. Min herderstärna drar till sydamerika mellan 1/3- 20/6 så det vart ju svårt att bestämma tärnklänning vilket resulterade i att de fick 4 förhållningsregler; blå, enfärgad,inte hellång och det ska gå att knyta ett band i midjan/under bysten. Sen får de köpa den i Peru eller Stockholm eller Gävle.

Nä nu ska jag slita med mig m2b till IKEA och köpa spetstyg medans det finns kvar.

• MolsonCanadian

Korten är 10,5 x 10,5 cm, så 11,5 eller 12 cm i kvadrat.

momi boki skrev 2009-01-27 13:25:17 följande:

vad är de får mått du är ute efter ?
  • Heloise

Just det efternamnet är fortfarande inte bestämt hmm

Svar på tråden Juli brudar sökes