• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • Mia1972

Hej tjejer!
    Här har ni en till som ska gifta sig i Juli.Närmare bestämt den 18 Juli.

Så här långt har vi kommit:
    *min klänning+ underkjol e klar
    *stora dotterns tärnklänning e klar
    *lilla dotterns näbbklänning e klar
    *sonens kläder e klara
    *kyrkan e bokad
    *festlokalen e bokad
    *bordsdekorationer e klara
    *presentaskar till gästerna e klara(innehåller är inte klart än)
    *gästbok inköpt
    *inbjudningskorten gör en väninna till mig.
    *gästlistan e äntligen klar.

Kommer inte på mer just nu.

Känns som att tiden bara rusar iväg just nu och till och med m2b verkar ha fattat att man inte kan skjuta upp allt hela tiden

Stora diskutionen här hemma just nu är när vi ska skicka iväg inbjudningarna.Kommer förmodligen bli i slutet av februari.

Ska bli kul att följas åt i denna tråden.

• Heloise

oj jag ligger not lite efter fast jag började så tidigt haha
    25/7 gifter vi oss;
    *kyrka, lokal och präst( kantor fattas)
    *ringar klara men inte riktigt( köpta men ska graveras och en stl anpassas samt m2b's ring ska smidas)
    *inbjudningskorten blir klara på lör( kallar in en tärna för klipp och klister kväll med rödvin)
    *inmarsch klar
    *mat är klar*ish( göra buffe själv)
    Ja det var väl allt so far har lite panik när det gäller klänningar får panikattack bara jag närmar mig en butik( nästan )Måste gå ner i vikt för jag orkar inte höra att de bara har stl 40.
    jo sen har vi alla klara, marsalkar, tärnor och toastmadame.I i juni sticker jag till London på möhippa( hen party) med vänner som inte kan komma på bröllopet( 2 Aussie tjejer och en Engelsk ros) ser framemot det så mkt.

• momi boki

ååååå vad kul en till den 18 me 2:o)

• MimmiMama
    märkte att jag skrivit fel! Menade naturligtvis hindersprövningen!
  • Plummis83

Här har vi ytterligare 4 julibrud!!!
    Vi kommer skicka våra inbjudningar nästa vecka och har satt OSA 18 maj!!!

2009brud skrev 2009-01-22 20:31:24 följande:
    En till julibrud här! 4 juli! :)Ligger väl rätt bra till tror jag i min planering, ska skicka inbjudningarna nästa vecka tänkte jag, MEN! ni kanske kan hjälpa mig va har ni satt för datum på OSA? jag funderade på maj? är det för tidigt? vad har ni satt? jag vill ju ändå hinna planera lite när jag vet exakt antal gäster, eller tänker jag fel? hjälp! :)
  • Plummis83

Finns många julitrådar nu *skratt* Fast denna är nog mest aktiv nu, hoppas de andra hittar hit oxå!!

• Tess80

Här har ni en brud som skall gifta sig den 25 juli!

Vi skickade ut våra inbjudningskort i veckan, just pga. att släkt o vänner kan planera in det när dom lägger in sin semester i tid.

Vi har hunnit med att:

* Boka kyrkan
    * Bokat festlokalen
    * Bokat hotellet där vi skall spendera bröllopsnatten
    * Fixat klart med bilen som vi skall åka med efter vigseln
    * Mat o dryck från Catering skall våra föräldrar stå för
    * Köpt underkjolen
    * Tiaran
    * Ringkudden (som våran son skall bära)
    * Tårtställning
    * Tryckta servetter med vårat namn och datum på
    * Brudbuketts hållaren med oas (skall göra min egna brudbukett)
    * Handväskan
    * Halsbandet och örhängerna
    * Slöja
    * Presentaskar
    * Silkesrosenblad
    * Tårtdekoration
    * Strumpebandet
    * Har en kompis som jobbar på TV 4 som skall sminka mig och göra håruppsättningen
    * Festprogrammen
    * Tippspromenad frågorna är färdiga (frågor om mig o min blivande man, för att se hur väl dom känner oss he he)
    * Servisen och alla glasen är klara
    * Ljushållare med värmeljus

Det som vi har kvar nu är:

* Beställa vigselringen (vi vet vilken vi skall ha)
    * Köpa brudklänningen (vill göra det så sent som möjligt pga. viktmindskning)
    * Hyra kläder åt min blivande man o son (jaquette)
    * Får svar på måndag om en DJ kan hålla i musiken den dagen
    * Få våra föräldrar att skicka bilder på mig och min blivande man, som barn (vi skall ha en varsinn vägg där vi sätter upp bilder på var o en, och så sätter vi upp bilder på oss två i mitten när vi möts), så vi kan skriva ut det och göra som en kul "grej" och sätta upp i fest lokalen.
    * Lite småfix så som köpa en skylt med "just married" och banderoll med vårat namn o datum på
    * Köpa helium och ballonger
    * Organza påsar
    * Skor

OJ, det blev ett långt inlägg he he! Men jätteroligt o planera och kolla runt lite. Tiden går fort tjejer hi hi, snart står vi där

• Tess80

Glömde även tillägga att fotografen är också fixad, min svärfar är proffsfotograf, så det är bra!

Vi skall inte ha några tärnor el best man, utan vi skall endast ha vår son (som blir 5 år i feb) och alla mina syskonbarn som är 6 st framme med oss.

Sedan skall jag någon dag innan giftermålet, fixa naglarna (fransk manikyr) och även göra en "body spray tanning" (eller vad det heter) så man blir lite brun o fin.

Skall även snart börja träna på dansen, vi ska inte ha en vanlig vals....vi skall göra en "surprise wedding dance". Vi skall göra en mixs cd skiva med olika låt "snuttar" som vi skall klippa ihop, då vi ska dansa som dom gjorde då ifrån just den låtens musikvideo...ni kan se en massa sådana filmklipp på youtube.com (om ni förstår vad jag menar ha ha ha)

Svar på tråden Juli brudar sökes