• Svanbo­et
    Äldre 14 Jan 10:43
    17770 visningar
    91 svar
    91
    17770

    Brudar i Borås. Del 2.

    Joinar in här jag också. Massor av tid kvar för min del.

  • Svanbo­et
    Äldre 15 Jan 08:52
    #3

    Åh, får jag?!

    Skulle tro att min m2b blir skogstokig om jag börjar springa på bröllopsgudtjänster redan nu.

  • Svanbo­et
    Äldre 22 Jan 15:26
    #11

    Fick syn på världens bästa lokal MEN! Det är alltid ett MEN! Den är såld och står nu under renovering

    Jag har börjat åka tåg och fasiken vad mycket mer man hinner se än när man kör bil. Precis vid viskafors tågstation finns en liten damm... på andra sdian viskan finns en liten stig som leder upp för en backa och högst upp står viskafors gamla kyrka. Den används inte längre som kyrka men nu är den såld till privatpersoner som håller på att renovera och bygga om den till en restaurang. Det hade varit så himla maffigt att få vara i den lokalen utan att ha kyrklig vigsel och det är sååå tråkigt att när jag äntligen hittar nått att det inte går att genomföra. Buhu för dålig tajming!

  • Svanbo­et
    Äldre 23 Jan 07:59
    #14

    Alla hjärtan: Underbart och pirrigt skulle jag kunna tänka mig. Snart är det dags att bli man och hustru. Har ni nu koll så att ni inte fryser om tårna och blir kall om fötterna?

  • Svanbo­et
    Äldre 25 Jan 18:58
    #16

    Ljusning på himmeln! Jag hr idag hört av lokalägaren och nu visar det sig som om det kommer vara färigrenoverat under 2009 så då kanske det kan bli fest där i alla fall 2010 - tihi! Så roligt att få kolla på sånt så här tidigt redan. annars står ju fortfarande Stora Holm högt i kurs må jag säga. Vet än inte vad det kostar dock och eftersom många säger att det är dyrt blir jag lite försiktig.

  • Svanbo­et
    Äldre 26 Jan 07:36
    #21

    Stora Holm ligger i Gbg och av många orsaker funderar vi på att ha bröllopet där trots att vi bor i Borås. Eftersom vi väljer borglig vigsel har det ingen betydelse för oss utan festlokalen är det viktiga och... en lång förklaring senare: Vi letar nått oväntat och typiskt oss men som fungerar väldigt bra för bröllop.

  • Svanbo­et
    Äldre 26 Jan 07:37
    #22

    Urk! Ni får ursäkta men jag kände mig trött på att göra inlägg helt plötsligt. Fick igång världens debatt i en annan tråd och nu känner jag mig helt utled på alla hetsiga påhopp, förklaringar och ringaktningar av andras åsikter och principer.

  • Svanbo­et
    Äldre 26 Jan 12:47
    #24

    Tråden heter: Varför får gästernas respektive inte komma?

    Jag kände i mångt och mycket att jag blev utsatt och kände mig ganska påhoppad mot slutet. Jag kanske använda starka ordalag själv men jag försökte inte vara elak och det hela spårade ur liksom. Får försöka att inte ta så allvarligt på vad folk häver ur sig kanske.

  • Svanbo­et
    Äldre 9 Feb 08:44
    #42

    Underbart med snö! Vilken flax för alla som vigde sig i helgen och ville ha snö

    Hoppas den håller i sig en liten stund till.

  • Svanbo­et
    Äldre 9 Feb 10:01
    #44

    Alla hjärtan: Mysigt och underbart!

    Jag vet att det blir en underbar vigsel och sjudundrandes fest precis som ni vill ha det! Lycka till med allt!

  • Svanbo­et
    Äldre 16 Feb 08:37
    #52

    Alla hjärtan - Underbart fin du blev in din röda klänning!

  • Svanbo­et
    Äldre 3 Mar 08:47
    #64

    Hos oss står det också still, jag vågar knappt fundera planer längre frö det är så långt kvar och jag har annat som jag verkligen behöver göra innan jag får sätta tänderna i den verklige planeringen. Känns lite orättvist att vissa ska få gifta sig redan och jaghar massor av tid kvar... :-/

  • Svanbo­et
    Äldre 3 Mar 22:40
    #66

    Sjunfors: Ungefär så blir det nog för oss också... inget närmare bestämt men jag tror att jag hellre vill ha det så än att åka direkt efter bröllopet. Man är säkert inte riktigt riktig direkt efter och behöver nog mer vila än vara på häftig resa.

  • Svanbo­et
    Äldre 3 Mar 22:41
    #67

    Den 4:e mars (imorgon onsdag) firar jag och min älskade 10 år tillsammans. Det är lite pirrigt och väldigt spännande och se om han har hittat på nått roligt att överraska mig med. SJälv har jag gjort planer för lördag men han har inte sagt ett pip om vad han funderat på, om han ens har funderat på nått.

  • Svanbo­et
    Äldre 4 Mar 17:14
    #70

    Sitter och väntar på kärasten...

    Min överraskning bestod i strategiskt placerade lappar i hans byxor, plånbok och jacka med små söta kärleksförklaringar på. Hade försökt få dit 10 men hitills har han bara fått 5.

    Sen blir den stora överraskningen från mig på lördag

  • Svanbo­et
    Äldre 4 Mar 17:23
    #72

    Men han är nu din man och väntar fortfarande på att bli en ärbar kvinna

  • Svanbo­et
    Äldre 16 Mar 14:32
    #73

    Jag har visst glömt att berätta vad som hände! Lyckat blev det!

    Det började med att körde sambon ur huset, han skulle hjälpa lite vänner med ett släp och sånt. Jag passade på att använda tiden till att städa massor, damma och fejja och ställa iordning vardagsrummet. Sen kom kocken och matlagningen började. Som tur var, var jag ganska klar med städandeet så då var det bara jag kvar. Dukade fint med vit duk och massor med levande ljus. Ställde fram och grejade en stund innan jag slänge mig i duschen och la på sminket.

    När grabben kom hem mötte jag honom i hallen, han ser inte köket därifrån men ser att det hänger ett draperi för vardagsrummet som normalt sett är öppet. Jag kör honom i duschen och när han kommer ner lotsar jag honom in i vardagsrummet där alla ljusen är tända och kocken står redo i köket med första förrätten. Jag förklarar vad som ska hända och sen sätter vi oss till bords. Det som från början skulle varit en tre-rätters blev en fem(!)rätters och vi fick massor med gottis hela kvällen. Sen myste vi tillsammans i soffan medan vi smälte maten en aning och såg en film innan det bar av till... *hrmf* Innan vi gick och la oss!

    Mycket uppskattat!

  • Svanbo­et
    Äldre 17 Mar 08:33
    #77

    Sjunfors: Det kommer gå kanon! Nu är våren på gång med stormsteg och solen lyste så fint imorse så du ska se att allt blir kanon.

  • Svanbo­et
    Äldre 17 Mar 08:35
    #78

    Kan vi tänka oss att i trådstarten klottra ner vilka av oss brudar som faktiskt hänger kvar i tråden och vilka som nu har blivit fruar? Det känns lite som om vi tappade bort en stor del av gänget när vi bytte tråd.

Svar på tråden Brudar i Borås. Del 2.