• Fru Hilde
    Äldre 8 Jan 20:43
    55717 visningar
    451 svar
    451
    55717

    Åntligen fredag del 16

    Hej jag blev lite oroad ett tag där när tråden var borta

    ÄPG jag läste vad som hänt dig. Det finns nog inte tillräckliga ord. JAg hoppas jättemycket att det kommer att gå bättre på ert nästa försök. KRAM !

    Äpg maken fick krypköra för att komma hem idag. Det låg en hel del bilar i diket också så idag har nog bärgningsbilarna fullt upp. Det har ju töat hela dagen och nu har det frusit på rejält. Maken var också lite småskraj när han ringde från bilen och förklarade varför han blev sen... och han är INTE lättskrämd.

  • Fru Hilde
    Äldre 14 Jan 21:30
    #41

    MC då får jag ta och grattinera till testresultatet

  • Fru Hilde
    Äldre 17 Jan 14:32
    #59

    Trrevligt att du blivit bättre APG Här hos mig är det krassligt värre, tror du beamade baciller till oss för maken ligger och är halvt "döende" i influensa. Snart är väl jag o tösen också sjuka. Svårt att tro att det bara blir maken som får det. Verkar ju vara ett styggt virus det här.

  • Fru Hilde
    Äldre 24 Jan 10:31
    #75

    hmm ÄPG och jag själv får ta o kura ihop oss i soffan Jag ligger däckad i flunsan. Jobbigt värre.

  • Fru Hilde
    Äldre 24 Jan 14:56
    #80

    *fniss* när man ligger i sängen och bara har datorn att underhålla sig med kan man roa sig med fl... t.ex. sådana här trådar får mig att gå igång kolla och fundera... vad tror ni? ÄR hon gravid? www.familjeliv.se/Forum-5-164/m40661212.html Tror nog TS själv skämtade visserligen. Man får åtminstone hoppas på det...

  • Fru Hilde
    Äldre 4 Feb 13:03

    Vi är iallafall friska här Influensan har passerat och ngn förkylning och nu mår vi finemang. Är ju ändå hemma så vi slipper allt meck med att Vabba.

    vattkoppor har tösen haft häromåret. Det blev väldigt lindrigt, tror hon hade mindre än tio koppor under hala förloppet. Nästan så lindrigt att hon riskerar att inte blivit immun. Hoppas det inte blir för jobbigt för er MC. De kan ju klia ngt förfärligt, jag hade vattkopppor ganska sent och kommer ännu ihåg hur jäkligt det kliade.

    Näpp, nu ska jag träna Ha det gott!

  • Fru Hilde
    Äldre 9 Feb 09:32

    Grattis Janos och MC !!!!!

    Låter som ni gör ett kap MC. Om man köper ett hus man redan vet allt om så kan väl inget gå fel? Grattinerar! Nu kan ni väl också ta det lite lugnare och slipper stressen att inte veta om ni ska flytta.

    Gable vad bra att inskolning funkar. Vad gäller morgonpigga barn så ... hmmm hur ska jag säga detta .... *viskar* klockan sex på morgonen tycker jag låter som en human tid att vakna på. Då skulle jag vara en lyckligare mamma om jag hade det så. Vi har nämligen lite sömnproblematik här igen. Inte så farligt som förr, men ändå en trend som inte känns nyttig. Det är tur att jag inte jobbar.

  • Fru Hilde
    Äldre 17 Feb 09:36

    Hej hej i tråden!!

    Gable hur man får ett barn att sova till 10-11 på förmiddagen... jo man ser till att det är vaket på natten och så häller man i barnet en flaska välling vid femsnåret brukar funka suveränt, men jag gissar att du ändå inte är intresserad...

    Vi har tremånaderssänta på hela lånet och den blev märkbart billigare till nästa betalning.

    MC kan inte du ta o maila mig din bloggadress? skulle vara kul att kunna titta in där då och då. du skrev något om den för ett tag sedan men jag hittade den inte så jag måste fått adressen om bakfoten.

    Jag har inte riktigt orkat vara lika aktiv här i tråden på ett tag. Mitt liv är lite upp och ner för tillfället. Är sjukskriven sedan december. Jag hade ju tänkt starta eget men det får ligga på is något år eller så tills livet är lite mer stabilt. Jag har liksom så många andra "gått in i den berömda väggen" och fullständigt havererat tyvärr. Det är trögt att komma tillbaka också, men skam den som ger sig.

  • Fru Hilde
    Äldre 17 Feb 23:20

    Tackar Cybermamman Jag gillar godis!!! Lovar att försöka vara snäll och sköta mig...

    MC det viktigaste är ju att ni har råd med lånet. Synd att ni måste ta en för hög ränta, men om nu summan är ok för huset så kanske det ändå blir ganska överkomligt. Om ni hyr huset måste ni ju ha betalat en god slant varje månad ändå?

  • Fru Hilde
    Äldre 18 Feb 19:27
    mammacatta skrev 2009-02-18 19:23:10 följande:
    Såg att hilde hittat "hem" till mig, välkommen!Ja, råsa å råsa... Duger röda plastrutor i hallen?
    Röda plastrutor??

    Jodå jag hittade in till dig. Du har dock alldeles för få foton... jag vill ju se ditt fina hus
Svar på tråden Åntligen fredag del 16