• Sister of the Night
    Äldre 24 Dec 07:16
    125253 visningar
    790 svar
    790
    125253

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    God Jul på er allihopa! Kul att hitta elfte(!!) tråden, bra att du fortsätter odla den Vickan!

  • Sister of the Night
    Äldre 28 Dec 14:04
    #21

    Hoho... de vill ni inte ha sönder i disken! *skrockar*

  • Sister of the Night
    Äldre 30 Dec 20:07
    #32

    Själva investerade (nåja ) i Fokusbesticken som kom ut som en favorit i repris för något år sen. Fördelen med dem är att de inte ligger taskigt till i disken
    Jag är inte så hajpad på just glasserviser, visst är det väldigt vackert men det blir så sällan av att man använder dem jämfört med vilken plats de tar. Och som inbiten prylsamlerska måste jag sålla lite bland mina "have2have"-alternativ. Men två vackra glas till mig och karln är jag ute efter. Det är så mysigt att plocka fram vid speciella tillfällen när man firar nåt extra på tu man hand. Men vi har inte hittat DE glasen... än.

  • Sister of the Night
    Äldre 30 Dec 20:38
    #34

    Hej Muffin!

    Jag tror de är limited edition. Sambon min gillar ju sånt, när saker säljs i begränsad upplaga alltså. själv gick jag igång på dem för att jag gillar stilen och är lite sucker på gammalt i största allmänhet. Det var ju larvigt dyrt för ett gäng ätverktyg, men fina är de.
    Ja, lite onödigt är det -kanske- med finporslin, men samtidigt kan jag förstå dem som samlar. Har man bara plats och dessutom vet med sig att man kommer att använda det någorlunda ofta så är det ju inte alldeles galet tänkt!

  • Sister of the Night
    Äldre 6 Jan 21:51
    #78
    viktualia skrev 2008-12-31 11:39:09 följande:
    Muffins.... tjaaa sånt var ju VÄLDIGT känsligt... jag har räknat ut ungefär samma sak om mina svärisar men det skulle jag aaaaldrig våga säga något om.... däremot har maken och jag fnissat åt det nån gång ibland...Här pågår förberedelser för nyårsmiddagen. Förrätten blir Parmesanostsoppa med löjrom www.alltommat.se/receptVarmrätten - skaldjursrisotto med saffran - eget receptEfterrätten - ugnbakade äpplen med vaniljsås!
    HAHA! Skulle svärmorsan inte höja ens ett halvt ögonbryn åt ifall jag kläckte ur mig! Om jag känner henne det minsta rätt.
    Hej by the way.
  • Sister of the Night
    Äldre 6 Jan 21:55
    #80
    Telemarkgrrl skrev 2009-01-01 16:35:28 följande:
    Gott Nytt År på er!Sis, du har så bra smak. Vi har också Fokus-besticken.
    *blinkar konspiratorikst och njuter ohämmat av berömmet*
    Gott Nytt År och du har inte så tokig smak själv heller minsjäl! *s*
  • Sister of the Night
    Äldre 6 Jan 21:56
    #81

    Nämen där ääääääär det ju nån!! Tjena Vicks! *vinkar*

  • Sister of the Night
    Äldre 6 Jan 22:02
    #83

    Hej Tellis!

    Det var ju bara såååå länge sen!

  • Sister of the Night
    Äldre 6 Jan 22:22
    #91

    Haha, lätt hänt du. Jag brukar göra samma sak (jag är ju, när allt kommer omkring, Nattsystern )

    Långledig? En annan har njutit ohämmat av denna röda dag, aaaah, sovmorgon!!

  • Sister of the Night
    Äldre 6 Jan 22:23
    #92

    Nattis Vickan! *vinkar*

    Hej hopp Nenne! *vinkar lite till*

  • Sister of the Night
    Äldre 6 Jan 22:27
    #95

    Fattar inte vad det är med min dator, era inlägg kom upp alldeles nyss! Men sidan är seeeg för mig. Gaha.

    Grattis som tusan Nenne till jobbet! Rock rockar. Kanske inte varje dag, men hellre lite uttråkad någon gång ibland, än arbetslös....!

    Sommarsexbaby här med, yeah.

  • Sister of the Night
    Äldre 23 Feb 12:47

    *slinker in och vinkar*

  • Sister of the Night
    Äldre 3 Mar 20:08

    *smyger in och vädrar muffinsproblem*

    Hörru pinglan, upp med hakan! Man kan tycka alldeles rörande olika men ändå hålla samman - det handlar om att kunna våga vara oense men ändå inse att man har något tillsammans som betyder mycket mer än ett övergående gräl.
    Våga vara oense, men våga ta första steget till att bli sams också.
    Det är inte de olika uppfattningarna som är farliga för förhållandet tror jag, utan hur man väljer att hantera dem.

  • Sister of the Night
    Äldre 4 Mar 23:51

    Muffins då...... Paus är lite olika beroende på vem man frågar.
    För mig betyder det att man fortfarande är trogen men inte ses -precis som din småförvirrade älskling också verkar mena- men jag har fattat att en del tycker det är ok att träffa andra också under pausen. Det låter som att din killes syn på saken ändå är att föredra alltså!
    Men tråkigt som fan att han går och ber om en PAUS.... Jag hoppas han tar sig en ordentlig funderare och sedan kommer fram till att det inte är något som helst snack om att ni hör ihop!
    Det finns trots allt många som haft en paus men sedan hittat tillbaka. Jag hoppas att ni gör det gumman.
    Under tiden, ägna dig åt sånt du tycker känns kul och meningsfullt. Det går inte komma ifrån att det är jobbigt, men ta hand om dig själv och muntra upp dig med något du tycker om. Det blir inte bättre av att deppa ner totalt....

    Tellis: Tack va gulligt sagt!
    Vicks: Tjenarehej!
    Anne: hej hej!

  • Sister of the Night
    Äldre 4 Mar 23:54

    PS. Jag skulle nog tycka en paus var skitjobbig.... så jag förstår om det känns motigt. Önskar dig uthållighet tjejen! DS.

  • Sister of the Night
    Äldre 9 Mar 13:24

    *kilar in och säger hej*

  • Sister of the Night
    Äldre 10 Mar 14:05

    Kul med nya jobbet Omsan!
    Själv har jag drabbats av hemlängtan.

    Muffins, Anne och Nenne har rätt. Det där kan du fixa sen, håll avståndet lite nu.

  • Sister of the Night
    Äldre 11 Mar 14:22

    Flextid? Inte i min värld.....

  • Sister of the Night
    Äldre 13 Mar 06:18

    Telefonförsäljare.... sen finns det ju telefonabonnemangsförsäljare.

    De senare måste ha ett av de värsta yrken man kan råka ut för.
    Det spelar ingen roll var i landet man stöter på dem, så det måste ingå i deras anställningsvillkor att de måste uppträda så irriterande påfluget som möjligen går.
    För några dagar sen var det dags igen. Stressad till tusen ser jag i periferin att det står ett sånt där typiskt stånd uppställt i köpcentrat. Då jag verkligen inte hade tid alls, eller något som helst intresse för ett nytt abonnemang heller för den delen, så tog jag sats och liksom girade ut i en elegant U-sväng från ståndet.
    Vad tror ni händer?
    Sover Dolly Parton på rygg?
    Just det. Givetvis kommer en sån där idiotkäck försäljardåre ångande mot mig i hundra knyck och haffar mig med orden "Hallå där!!"
    Eller; _försöker_ haffa. För jag har bara en sak i huvudet och det är att till varje pris skaka av mig puckot som vägrar förstå att jag är stressad nog som det är och knappast behöver sinkas ytterligare för att påtvingas en tjänst jag inte vill ha eller behöver.

    Vad är det som får dem att tro att en person med blicken fixerad på en punkt hundra meter fram och ett gångtempo som anstår en elitidrottare ska stanna i idel förtjusning över att bli inhåvad av dem?
    Idioter.

    Jag försöker dock bevara min uppfattning att de helt enkelt är drillade av sin chef att bete sig sådär påfluget.
    Men irriterande som fan är det.

  • Sister of the Night
    Äldre 20 Mar 15:07

    *kikar in och vinkar*

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!