• Äldre 13 Dec 20:54
    2949 visningar
    12 svar
    12
    2949

    Fler som ska gifta sig på nyår som upplevt datumet som problem?

    Jag har inte bokat ngt datum, men hade gärna haft nyårsbröllop, med fyrverkerier och hela alltet.
    Jag vet dock att det finns en del åsikter om aftnar och att man lär få räkna med att alla inte värderar ens bröllopsdag så högt att de astår fjällresor, Thailandsvistekser eller ens andra starka traditioner på närmre håll. För vissa är just Nyår eller Midsommar helt orörbara märker man ju.

    Lokalmässigt gissar jag att det både kan vara svårt att få kyrka och präst en såadan dag, och övriga lokaler är säkert mycket som är uppbokat, plus att det antagligen kostar extra mycket, precis som allt annat under högsäsong...
    För att inte tala om att frisörer och andra kanske inte har öppet? Gissar jag rätt?

  • Äldre 13 Dec 23:58
    #6

    Men fy vad tråkig inställning! Så tycker jag verkligen inte att man beter sig! Då ska man tacka nej faktiskt!

    jag förstår som sagt mycket väl om folk har annat för sig än att gå på just mitt bröllop om jag väljer en storhelg, men man har väl ändå inteett bröllop som "förfest" och drer mitt i?

    Om man sedan måste stanna på ett bröllop tills brudparet "ger sig2 vet jag inte, det är ju tex inte ovanligt att det är på ett ställe där de och vissa gäster sover över, då måste man ju kunna få åka hem, och vissa partar ju till framemot 4-5 på morgonen. det kan man ju inte vänta sig att alla orka eller vill.


    sabina1980 skrev 2008-12-13 23:24:30 följande:
    Hej igen...Jag har fått ordnat med tårta och bukett som vi hämtar dagen innan och det är väll inte världens problem eftersom det håller sig. Problemet har varit att folk hellre vill gå på vanlig fest än att gå på bröllopsfest. Har fått nys om att en del av våra gäster ska stanna till runt 9 och sen dra vidare till en annan fest med mer folk(vi blir ca 45) Tycker bara att man har satsat så mycket tid och pengar på det här och att det är respektlöst att gå så tidigt, eller det är kanske bara jag som är känslig?
Svar på tråden Fler som ska gifta sig på nyår som upplevt datumet som problem?