• mymelo­dy
    Äldre 29 Oct 14:50
    4534 visningar
    17 svar
    17
    4534

    Klänning av Manuel Mota åt Pronovias, modell Valdemar

    Finns det en finare klänning än Valdemar från Manuel Mota åt Pronovias. Den är sååååå fin och romantisk, nästan lite bohemisk. Jag har ännu bara sett den på bild men ska defentivt prova den. Har tagit reda på var den finns och vad den kostar. Är det någon som har provat den eller har åsikter ideér om klänningen?

  • Svar på tråden Klänning av Manuel Mota åt Pronovias, modell Valdemar
  • mymelo­dy
    Äldre 29 Oct 14:57
    #1

    Oj skulle posta detta inlägg som en länk för hela Sverige men råkade klicka i Umeå... ha ha klantig som jag var. Går det att ta bort inlägget då jag även lagt upp ett för alla regioner?

  • mymelo­dy
    Äldre 30 Oct 09:47
    #5

    Ååå så du har provat den, vad kul att höra att den var ännu mer underbar på. Jag ska åka till Stockholm över helgen och ska därför passa på att prova den i en butik som hade den. Blir spännade att se vad jag tycker efter att ha provat den =)
    Vad roligt att du hittade din drömklänning


    Sofi78 skrev 2008-10-29 15:17:39 följande:
    Valdemar ar underbar pa, tyckte bilden var lite trakig men kande mig som en prinsessa nar jag provade den! Har dock bestamt mig for Hamilton (oxa Pronovias) da jag alskar spetsen!
  • mymelo­dy
    Äldre 30 Oct 09:48
    #6

    Absolut jag håller med, om det kostar så mycket ska det självklart vara bra kvalité. Ska kolla extra noga nu när jag åker ner till Stockholm för att prova den. Tack för tippset


    Lovecats skrev 2008-10-29 17:34:35 följande:
    Har provat en Colina (Och kände mig väldigt "Stolthet och Fördom" i den). Tyvärr var det väldigt dålig kvalitet på den, plus att alla exemplar butiken sålt varit felsydda (men de hade så klart korrigerat det). Syna därför din Valdemar ordentligt i sömmarna. Den där Manuel vet ju att ta betalt och då ska han banne mig leverera därefter också!
  • mymelo­dy
    Äldre 30 Oct 14:05
    #9

    Hej! Jag ska till Bröllopssuiten Hallonbegrsplan i Sundbyberg, man måste boka tid där, de hade fullbokat på lördag eftersom det är en röd dag å de inte har öppet så länge. Men fick en tid fredag eftermiddag så då ska jag dit o prova =)
    Men precis som du säger, många affärer är nog stängda pga allhelgona =(
    Vilken ska du till?
    mvh


    Sofi78 skrev 2008-10-30 13:19:06 följande:
    Vart (vilken affar)skall du prova den? Jag ska oxa till Stockholm i helgen for att kopa min klanning!
  • mymelo­dy
    Äldre 30 Oct 17:08
    #11

    Vad roligt, samma affär! Tänk om vi hade stött på varandra utan att veta... Men det blir ju fredag för mig. Blir spännade att se vad jag tycker. Meddelar när jag varit där. Lycka till med din klänning!


    Sofi78 skrev 2008-10-30 14:13:21 följande:
    Ska till samma affar! Lyckades fa en tid pa Lordagen da jag bor i London & landar i Stockholm sent pa Fredag kvall. Tyvarr sa har de inte min klanning i affaren men de tar matten & bestaller!! Sa spanande!
  • mymelo­dy
    Äldre 31 Oct 21:49
    #13

    Den var så underbar och precis så som jag hade tänkt mig..... så himla fin och mycket romantisk. Den känns verkligen som klänningen jag vill gifta mig i. Det enda som gör att jag funderar är priset kostade tydligen 23 000kr och inte 18 som jag trodde... Mycket pengar för en dag, som man kan använda till annat på bröllopsresan. Men samtidigt vill man ju att allt ska kännas helt rätt på den stora dagen. Ska prata med min kille och höra vad han säger också...är hos en kompis nu.
    Hoppas att det går bra för dig imorgon, jag såg din klänning i deras bildbok, den var verkligen superfin och vacker den med =)
    lyckönskningar


    Sofi78 skrev 2008-10-30 17:16:17 följande:
    Lycka Till. Hoppas att du tycker om den "pa riktigt"
  • mymelo­dy
    Äldre 3 Nov 11:58
    #16

    Den är verkligen jättefin i verkligheten. Men den är stor i storleken tyckte jag, de hade en 38a i affären och den satt inte uppe över min byst, jag måste ha en 36a i så fall. Men de tar ju ens mått så att allt blir bra, men jag tror att den blir ännu finare i rätt storlek. Skriv gärna vad du tyckte om klänningen när du har provat den =)
    Har även en annan favorit men den ser helt annorlunda ut, den är mer den klassiska modellen. Roligt att prova lite olika så att man vet att man verkligen har hittat sin drömklänning.
    Lycka till


    Housefrun skrev 2008-10-31 22:03:23 följande:
    jag har den också som favorit. Tänkte åka ut och pröva den någon dag snart!Kul att höra att någon prövat den och att den är lika fantastisk på som på bilderna!
  • mymelo­dy
    Äldre 3 Nov 12:03
    #17

    Du har så rätt.... Vad roligt att klänningen är klar och beställd.
    En sak som gör att jag har börjat tveka lite på Valdemar är just det där med bilder. Den ser inte lika fin ut på foto som den gör i verkligheten tycker jag. Har man en mer klassisk modell så ser man slankare ut och får en fin midja. Men på vissa bilder med Valdemar ser man större ut än vad man är i och med att den går ut nedanför bysten. Men samtidigt provade jag en som var för stor, får man rätt storlek tror jag det ser bättre ut. Men som sagt man ska ju titta på bilderna hela livet och då är det ju viktigt att klänningen även blir fin på foto.
    Men jag gillar den romantiska stilen som man får av Valdemar...
    ska prova vidare vi får se. Hittade även en annan fin klänning som jag fastnade för.
    Har ju tid på mig så får se vad det blir...


    Sofi78 skrev 2008-11-03 11:12:17 följande:
    Har nu kopt Hamilton!! Sa roligt, jag vet att det ar mycket pengar & jag har verkligen forsokt hitta en billigare klanning som jag tycker lika mycket om men det gick inte sa da blir det sa har! Aven om det bara ar en dag sa kommer bilderna att vara med hela livet & det skulle vara hemskt att tanka "tank om" varje gang man tittar pa bilderna! Ar supernojd! Vad roligt att du tyckte om den "pa riktigt", jag kikade pa den iaffaren & den ar verkligen jattefin, lycka till med alla beslut!
Svar på tråden Klänning av Manuel Mota åt Pronovias, modell Valdemar