• celtic
    Äldre 23 Oct 01:03
    20880 visningar
    81 svar
    81
    20880

    Jämtlandsbrudar del 4!

    FruHamberg skrev 2008-10-21 15:09:44 följande:
    Så bra att du har fixat ny tråd! Gud så snabbt tiden går .Har några frågor till er: Vilken frisör använde ni? Eller ska... Vart fixade ni sminket? Och slutligen kan nån rekommendera ett bra band/trubadur/enmansshow(eller vad det kan heta när det bara är en person)?
    Vi har anlitat Martin Kjellerstedt som är frontman i bandet Mango som vår DJ. Han går även att hyra som trubadur. Vet inte hur bra han är eftersom jag inte sett honom live men har hört bra om honom och han var väldigt trevlig och lätt att ha att göra med.
  • celtic
    Äldre 23 Oct 10:52
    #8
    Stars2009 skrev 2008-10-23 10:09:56 följande:
    Hej Celtic!Martin är väldigt bra som trubadur. Han är duktig och lättsam. Har inte själv anlitat honom men har hört honom och han är duktig.
    Vad kul! Jag har bara hört bra om honom så det känns tryggt. Någon av er som har tips på frisör och florist i Östersund?
  • celtic
    Äldre 25 Oct 20:29
    #12
    sarmarg skrev 2008-10-25 17:30:05 följande:
    Nu är sviten bokad
    Vilken blev det? Vi vill ha bröllopssviten på Clarion men det är inte billigt och vi ska bo på hotellet i 3 nätter.
  • celtic
    Äldre 29 Oct 09:38
    #17
    Stars2009 skrev 2008-10-25 10:07:37 följande:
    Jag kommer ha Anna Fraser på Kärnan Blommor som florist. Hon har nyligen varit med och tävlat i SM i blomsterbinderi. Min kompis gifte sig i augusti och köpte sina blommor hos Linnean på Brunflovägen. När hon på bröllopsdagen hämtade alla blommorna så var det inte vad hon hade beställt. Buketten var sååå mycket mindre än vad hon hade beställt så hon blev jättebesviken. Mitt tips är Kärnan Blommor, de är jätteduktiga!
    Tack för tipsen ska genast kolla upp dem.
    Ngn annan med bra tips på frisör och florist?
  • celtic
    Äldre 6 Nov 16:55
    #22

    Startar upp den här tråden igen. Var är ni alla jämtlandsbrudar? Jag har fått mina inbjudningskort från my gatsby idag, superfina. De ser verkligen exklusiva ut fast de inte alls var särskilt dyra :)Imorgon ska jag springa runt på stan och hitta papper att skriva själva texten på samt sidenband och lacksigill. Älskar sånt, mycket roligare än att sitta och läsa kurslitteratur som jag borde göra nu :) Var ligger ni i planeringsstadiet?

  • celtic
    Äldre 18 Nov 21:08
    #34

    Kul att höra hur det går för alla. Nu är inbjudningskorten klara, eller ja klara för utskrift iallafall. Har skrivit ut ett prov, bild finns i galleriet så titta gärna in. Ska bli så skönt att få dem ivägskickade. Ska börja kolla på underkläder snart. Hur gör ni har ni två set, ett för under klänningen och ett hetare för bröllopsnatten?

  • celtic
    Äldre 19 Nov 15:59
    #36
    Oneesan skrev 2008-11-17 20:52:55 följande:
    Vart ska alla ni gifta er? Kanske nått ställe man känner till
    [/citat]
    Frösö kyrka blir det för oss och festen på Mr Husman.
    LinaM skrev 2008-11-19 07:35:43 följande:
    [citat]
    Celtic: Snygga inbjudningskort! Ska också börja leta underkläder, tror jag kör på ett set och försöker hitta något som ger snygg siluett och är heta...kan bli lite svårt..! Har skickat våra inbjudningar och hälften har svarat! Känns mkt bra!
    Tack vad kul! Jag är riktigt nöjd så det känns skönt. Har ni andra bilder på era inbjudningar?
  • celtic
    Äldre 22 Nov 08:54
    #42
    sarmarg skrev 2008-11-22 08:32:58 följande:
    Vi ska gifta oss i Sundsjö Kyrka. Sen ska svägerskan göra inbjudningskorten så vi ska snart ta ett snack med henne om hur de ska se ut.
    Vad skönt! Jag sitter och förbannar allt som heter rosetter och lacksigill nu :)
  • celtic
    Äldre 16 Dec 21:01
    #54

    Köpte min jacka på topshop kolla i galleriet

  • celtic
    Äldre 27 Dec 23:06
    #56

    Är det någon av er som använt sig av Kärnans blomaffär? Jag var där idag och pratade om brudbuketten, hade bokat tid med dem och de lät jättetrevliga över telefon. Vet inte vad tjejen jag träffade hette men jag fick inget bra intryck av henne alls.

    Jag hade skickat bilder på buketter jag gillade och min klänning innan via mejl. När vi satte oss sa jag att vi hade en budget på max 2000 kr för min bukett, två små tärnbuketter, och två coursage. Då blev hon jättekonstig och sa att hon kände sig väldigt begränsad av den budgeten, hon använde ordet begränsad säkert 20 ggr under vårt samtal på en halvtimme. Jag har inga orimliga förväntningar utan är ganska flexibel med vilka blommor som ska ingå etc. Frågade henne vilka blommor som är i säsong då - alltså billigare, frågade henne vilka stora blommor man skulle kunna använda till tärnbuketterns för att fylla ut. Hon svarade knappt på mina frågor utan försökte bara trycka på om att jag borde lägga mer pengar på blommor för att det är min stora dag och att hon vill att det ska bli bra för min skull etc. Jag frågade då vad hon kan göra med min budget, var ganska hård och försökte förklara att blommor inte är det viktigaste för mig men hon lyssnade typ inte. Tillslut så kom vi fram till vad jag ville ha och att hon skulle kolla upp lite olika varianter och priser.

    Jag la en handpenning på 500 kr men börjar ångra det nu. Samtidigt tror jag att de gör fina buketter och jag bor inte i Ösd så har inte tid att springa runt och träffa alla florister. Som tur var var det inte den här tjejen som skulle göra buketten. Någon som har någon erfarenhet av den här butiken?

    Sorry för världens längsta inlägg och God fortsättning!

  • celtic
    Äldre 29 Dec 16:55
    #61

    Är det Linnean på Brunflovägen kanske? Har hört bra om dem. Börjar känna mer och mer att jag kanske ska byta, man vill ju att det ska kännas bra och jag har inte lust att spendera 2000 kr i en butik där personalen är dryg. Visst borde jag kunna få tillbaka min handpenning? Hon har ju inte gjort ngt ännu. Annars får jag väl beställa blommor till borden därifrån. Ska kolla med interflora mitt emot bion, Stårsan du har ingen bild på din bukett?

  • celtic
    Äldre 31 Dec 12:10
    #63

    Gud det här är helt sjukt! Jag ringde till Kärnan idag och avbokade min beställning. Först kunde de inte ens hitta mina papper. När de sedan hittade min beställning sa jag att jag ville ha tillbaka de 500 kr jag betalat i handpenning. Då säger hon att nej men det var ju en konsultationsavgift och det kan jag ju inte få tillbaka. Nej det var handpenning för hela arbetet sa jag som det också stod på kontraktet. Det var sån himla tur att jag sa att jag ville ha kontraktet när jag var där, för de ville först bara ge mig kvittot från kortmaskinen. Tror de verkligen att de kan ta 500 kr för att sitta och prata i en halvtimme? Vem skulle betala det? 100 kr kanske. När vi bokade mötet sa hon inte heller ngt om att det skulle kosta utan efter mötet frågade hon om jag ville lägga en handpenning.

    Jag stod ju på mig och sa att det var klart att jag skulle ha tillbaka pengarna, ångerrätt, reklamationsrätt det faktum att det stod handpenning på kontraktet och inte ngt om att jag inte kunde få tillbaka den. Tillslut så gav hon sig och sa att jag skulle få tillbaka pengarna. Hon sa också flera gånger att så här kan man ju bara inte göra, man måste betala för konsultation, om man går till frisören kan man ju inte få en konsultation gratis etc. Helt knäpp tjej verkligen.

    Ja sa att de nästa gång får vara tydliga när man bokar ett möte att det kostar 500 kr och även skriva de på kontrakten annars kan de inte hävda någonting.

    Behöver jag säga att jag inte rekommenderar Kärnan blommor!

Svar på tråden Jämtlandsbrudar del 4!