• anja16­61
    Äldre 16 Oct 11:14
    7908 visningar
    14 svar
    14
    7908

    lyckokakor?

    nån som vet var man kan köpa lyckokakor? ni vet sånna med ett litet meddelande inuti..
    vill så gärna ha sånna på mitt bröllop till tårtan men vet inte vart jag kan hitta dem??

    kan man köpa hos kina resturangerna tro? eller beställa på nätet?

    nån som vet??

  • Svar på tråden lyckokakor?
  • anja16­61
    Äldre 16 Oct 11:25
    #1

    puff...nån som har förslag eller ideer??

  • lilles­essan
    Äldre 16 Oct 11:28
    #2

    Gör egna ;)

  • LloveC
    Äldre 16 Oct 12:43
    #3

    Vi gjorde egna, var lite pilligt och tog lite tid, men det var väldigt uppskattat. Serverade dom ihop med brudskålen.

    Jag tror jag har sett färdiga i asiatiska butiker, annars borde det går att prata med nån kinarestaurang om var man kan hitta det.

  • Sebast­iána
    Äldre 16 Oct 13:37
    #4

    Jag tycker att det är en jättebra idé! Men jag vet inte om jag orkar baka egna. Fördelen är ju att man då ajälv kan bestämma vilken text det ska vara i dem

  • anja16­61
    Äldre 16 Oct 13:41
    #5

    jo visst kan jag baka egna men det känns pillrigt! och jag vill helst slippa extra jobbet.

    smidigt att bara köpa klara även om egna texter vore skoj.

    ja just det! servera dessa till brudskålen var ju bra...eller så tar vi de till tårtan...hmm....

  • LloveC
    Äldre 16 Oct 14:45
    #6

    DEt var en bra "isbrytare" ihop med brudskålen för alla började prata med varandra och kolla varandras lappar

  • Aleta
    Äldre 16 Oct 16:28
    #7

    Jag försökte baka...men det blev bara pannkaka av alltihop

  • Silla6­9
    Äldre 16 Oct 16:43
    #8

    vad är lyckokaka??

  • anja16­61
    Äldre 16 Oct 20:02
    #9

    en kaka som har en liten lapp med ett meddelande inuti...det är kinesiska nyårskakor från början....dessa fås ofta på kina restaurang.

    jag sak kolla med de närmsta kina restaurangerna när det närmar sig lite...

  • Fruken­ob
    Äldre 16 Oct 20:10
    #10

    jag hittade ett ställe som sålde lyckokakor men minimum att beställa var 2400st. Lite många. Man skulle kanske köpa och sen sälja här inne eller vad tycker ni?

  • anja16­61
    Äldre 17 Oct 07:56
    #11

    hittade du det på ebay? där hittade jag oxå men jag vill inte ha så många. vill bara ha 60st typ...

  • ulsan
    Äldre 17 Oct 08:07
    #12

    Någon som har recept på egna lyckokakor? samt tips för hur jag ska lyckas med dem?

  • Fruken­ob
    Äldre 17 Oct 09:01
    #13

    Nä jag hittade på ett svenskt reklam företag. Man fick själv välja vad man vill skriva på lapparna i

  • T3ZZ
    Äldre 17 Oct 09:56
    #14

    Sök på recept.nu där finns recept på lyckokakor.

Svar på tråden lyckokakor?