• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Tx2

Ojoj, är du en sådan person som byter till julgardiner o storstädar och har tusen tomtar? Då blir du nog besviken när du kommer hem till mig...

hummle skrev 2008-11-23 21:41:49 följande:
    *harkel harkel* BÖRJA få jul på hjärnan?! nu har jag tappat dej här helt, shit min julighet (om nån fattar vad jag menar) har börjat för lääänge sedan... jag överdrivet ÄLSKAR julen så bröllopsplaneringen o julplaneringen tja d blir svårt att få ihop d för min del men men. inbjudningarna ska jag göra under julledigheten, som fd artist, men innan dess ska jag ha bestämt mej för vart jag ska göra brudklädseln iaf. hoppas ni hade trevligt tjejer så håller jag tummar o tosser på att vi ses nästa ggn
  • Tx2

Någon som har tips på guldsmed/affär än nordstan (svarar inte på mail) el hedens guld? Vill ha liknande schalins passion fast rundare kanter. Och sedan bygga vidare med stenar i förlovningsringen framöver.

• Linn74

Hallbergs guld på Kungsgatan (hörnet mittemot nya Åhléns) har iaf kanontrevlig personal! Sen finns det ett par lite längre upp på Kungsgatan - Albrekts tror jag på hörnet vid Domkyrkan... och en Guldfynd ca mittemot McD.

Tx2 skrev 2008-11-24 21:20:22 följande:
    Någon som har tips på guldsmed/affär än nordstan (svarar inte på mail) el hedens guld? Vill ha liknande schalins passion fast rundare kanter. Och sedan bygga vidare med stenar i förlovningsringen framöver.
  • hummle

SweetSun: grattis grattis i efterskott

Tx2: Oooo naj så galen e jag inte o har tusentals jultomtar hemma. för o vara ärlig så e la inte jag sååå dö förtjust i tomtar men d finns mkt annat . o tja en o annan gardin hängs upp o pyntas lite här o där i var rum. MEN jag blir ALDRIG besviken på hur andra har d.
    ser fram emot o ses hos dej men hoppas på att man kan hänga på någon då jag liksom ännu inte fått tummen ur att ta körkort. men men d som julen e nått helt annat o hör la inte forumet t

hmmm. mejlade foto Peter samtliga uppgifter om oss o dagen för en vecka sedan o har ännu inte fått ett kontrakt, hur har ni andra tjejer på den fronten?!

• Tx2

linn74: vet du om dem har möjlighet att göra justeringar på ringar? Många som jag har provat är lite för fyrkantiga för min smak.

hummle: borde inte vara några problem att lifta med någon av brudarna som har körkort. Misstänker att det blir lite samkörning så ingen försvinner (mycket vägbyggen runtomkring där jag bor).

Vi har inte heller kontrakt, men det kan bero på att det är sambon som har skött telefonkontakten och då tror jag inte att han sa direkt hur mycket vi vill ha med honom. Vi skulle nog återkomma om vi ville träffa honom nu el några veckor innan bröllopet. Hur har ni gjort där?

• SweetSun

tack hummle

Idag hittade jag en bild på en bukett jag bara ääälskar.. tror kanske jag kör på nåt liknande..det är gammelrosa och vita rosor med såna där "hjärtan på tråd". Tyckte det såg såå sött ut!

• Tx2

Jag velar mellan vilken sort jag vill ha i min bukett. Vet bara att jag vill ha vita blommor.

• SweetSun

jag har velat mellan orkideer, liljor av nåt slag eller rosor. Tänkte ett tag på nejlikor, men det har jag fått höra är begravningsblommor så det la jag bort..

• Tx2

tycker att jag har hört dem om många blommor jag funderat på. Tex callor. Oxå funderat på liljor (men är rädd för att dem luktar så starkt) el orkideer.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3