• skrutt­gumma
    Äldre 14 Oct 17:29
    23185 visningar
    161 svar
    161
    23185

    Pingst 2009 del 2

    Nalle puh: När du hittar klänningen så kommer du veta det!!
    Så var det iaf för mig..
    När du känner dig som en brud!!! ..kanske???
    Tur att det är ett tag kvar.

    Rosalinda: Jag tog med mig min mamma och min syster. Min mamma för att jag ville att hon skulle få en aha-känsla att "min lilla flicka ska verkligen gifta sig" och min syster för att det är hennes uppgift som brudtärna att både vara ärligt smakråd och att hjälpa mig stå emot mamma om det behövs

    Plus att båda de är ärliga!!!

    Gissa vad jag gör nu?
    JAG LYSSNAR PÅ VÅR LÅT!!!
    Den som vi "hittade" när vi var ute. Han som skrivit den var nyss här och lämnade en skiva..
    Shit vad det börjar kännas verkligt!!!!!

  • skrutt­gumma
    Äldre 14 Oct 17:31
    #5

    Jag betalade 5000 för min klänning. Det är en Nixa och den hade varit uthyrd en gång innan, därför drog hon av på priset, plus att hon la in alla ändringar i priset (som egentligen skulle kosta 800)

    Den billigaste klänningen jag såg där kostade 2900 och den dyraste som jag provade kostade runt 12 000..

  • skrutt­gumma
    Äldre 18 Oct 20:09
    #10

    Vet inte om alla hittat hit.
    Vi får skriva riktigt mycket så denna tråden alltid hamnar överst

    Det står faktiskt inte vilket nr det är på klänningen. På kvittot alltså. Gud vad dumt!!
    Men ska betala den snart, då kan jag kolla så återkommer jag om det..
    Det finns en bild i mitt galleri på den klänningen jag hittade som var mest lik..

    Nu har vi plötsligt ändrat tankar helt om vårt bröllop..
    Kanske bara ska ha vigsel med närmaste släkt och vänner och sedan ha festen ihop med 30-årsfesten som vi tänkte från början. Men vill inte vänta till augusti med att gifta oss..

    Har kompisar som gjorde så. De gifte sig iofs hemligt t.o.m och så skickade de bara kort att "nu har vi gift oss, välkomna på vår bröllopsfest!"

  • skrutt­gumma
    Äldre 19 Oct 18:15
    #21

    Min sambo har ett lån som han hade innan vi träffades, men vi betalar alla räkningar gemensamt, sparar gemensamt och delar upp det som är över, och eftersom han har både mer utgifter och inkomst så jämnar det ut sig ganska bra ändå..

    Några tillgångar har ingen av oss, så vi har inte ens nuddat tanken..
    Känns skönt att slippa, alltid en jobbig grej att ta upp..

  • skrutt­gumma
    Äldre 19 Oct 19:10
    #23

    Ja, om man har det som ni så tycker jag sbsolut att man ska skriva ett.. Jag hade inte tyckt att det var konstigt om jag var den med skulderna.
    Men det är ändå känsligt eftersom det rör ifall man skulle gå isär och det är ju inget man vill tänka på ska hända, och man vill inte att ens blivande make eller maka ska "planera" för det..

  • skrutt­gumma
    Äldre 20 Oct 17:45
    #25

    Och förhoppningsvis så gör det det också!
    Men man kan ju nästan jämföra det med att skriva ett testamente, eller iaf ta en livförsäkring. Man planerar ju såklart inte att omkomma i en olycka eller så, men OM man gör det så är det ju bra att man har ordnat det för sin familj..

    Nu vill jag att det ska bli november så att jag får veta om vi får hyra den lokalen vi vill eller inte. Den närliggande restaurangen som just nu har hand om den håller på att förhandla med kommunen nu om ifall de har råd att ha kvar den eller inte.
    Jag vill verkligen vara där!!

    Nån som har tips på hur man lär sig att dansa vals?

  • skrutt­gumma
    Äldre 26 Oct 15:19
    #35

    Pingst09 - grattis!! Vad kul att dottern ska få syskon. Kanske blir en ny klänning till pingst då eller??

    malsan: välkommen! Tråkigt att höra om din farmor. Hoppas att det inte är jätteallvarligt utan att hon frisknar till, helst innan bröllopet!!

    Jag har varit så duktig i helgen! Med hjälp av en kompis har jag spaltat upp en ordentlig grovplanering av bröllopet, samt deadlines för allting. Så nu vet jag precis vad som ska göras när och kan ta det lugnt och bara bry mig om min ring innan januari

  • skrutt­gumma
    Äldre 27 Oct 20:48
    #37

    Nej,absolut inte onödigt.. Var ju en jättebra idé!! Kan du inte lägga upp en bild i galleriet? Vart har du köpt det? Var det dyrt?

  • skrutt­gumma
    Äldre 29 Oct 21:00
    #40

    Just nu ska jag BARA koncentrera mig på min ring. Det är mitt enda projekt innan januari.
    Men vad SVÅRT!!!

    Vill ju ha en i samma stil som förlovningsringen. En guldsmed rådde mig att dumpa den och ha två nya ringar. Öh.. nä..?? Vill ju ha likadan ring som m2b..

    Väljer just nu mellan två olika, men känner mig själv så det blir säkert nåt HELT annat sen..
    Man ska ju ha den hela livet..

  • skrutt­gumma
    Äldre 31 Oct 09:15
    #42

    Nalle Puh, din ring är jättefin.
    Nåt sånt har jag tittat på oxå, men det går inte ihop med min förlovningsring.
    Jag letar vidare..

  • skrutt­gumma
    Äldre 31 Oct 09:31
    #43

    Nalle Puh, din ring är jättefin.
    Nåt sånt har jag tittat på oxå, men det går inte ihop med min förlovningsring.
    Jag letar vidare..

  • skrutt­gumma
    Äldre 2 Nov 19:56
    #46

    Ska portot höjas?
    Kan man ändå använda frimärkena om man köper dem nu då?
    Tror bara man kan använda julfrimärkena innan julafton, tyvärr, sen kan det bli dyrt

  • skrutt­gumma
    Äldre 3 Nov 23:08
    #49

    Har nog fixat tärnklänningarna nu.. Men har nu helt tänkt om och ska nog vara utomhus och hyra partytält, så nu är det till att räkna om hela budgeten och kolla upp tält...
    Men mammorna blir nöjda, nu blir det hemlagat iaf..

  • skrutt­gumma
    Äldre 4 Nov 23:26
    #51

    Haha, jag kan inte laga mat för fem öre. Den gåvan har min syster fått ärva.
    Hon, mamma och mammas kompis hade gjort en helt underbar buffé till pappas 60-årsfest i lördags.

    Kul att Johan engagerar sig!!
    Marcus är fortfarande inte så intresserad av detaljer, men mest för att han inte tycker att själva bröllopet är så viktigt. Han säger att han kan lika gärna bjuda familjen på McDonalds efteråt, för honom är det viktiga att jag ska bli hans fru. Men eftersom han vet att jag vill ha ett fint bröllop så klart att vi ska ha det..

    Men det känns jättebra att vara i mammas och pappas trädgård. Och sen kan vi ta fotona nere vid havet

  • skrutt­gumma
    Äldre 10 Nov 20:39
    #57

    Vad kul, kanske ni ses i Turkiet
    Vår resa kommer ju komma som en överraskning eftersom vi önskar oss den i present och har en kompis som ska fixa allt. Men vi har faktiskt börjat vela om vi skulle önska oss presentkort på Ikea och slänga ut allt gammalt när vi startar vårt nya liv tillsammans. Är man jättetråkig då?

  • skrutt­gumma
    Äldre 16 Nov 00:14
    #69

    Nalle Puh 40 skrev 2008-11-14 13:26:03 följande:


    Har ni börjat bli nervösa för möhippan???
    Haha, vad roligt att du skriver det, för jag kom på en sak precis häromdagen när vi hade världens kaos hemma med ett sjukt barn och en som var frisk och otroligt rastlös.
    Jag såg mig i spegeln och såg ut som ett ras med fett hår som stod åt alla håll och helt genomsvettig i fula mjukiskläder.
    Då tänkte jag: shit, tänk om jag skulle bli kidnappad för en möhippa en sån här dag???
  • skrutt­gumma
    Äldre 18 Nov 23:34
    #77

    Nalle Puh 40 skrev 2008-11-16 16:53:04 följande:


    Ja, men vad gör man om man jobbar den dagen? Jag är flexare inom LSS och jobbar ALLA tider på dygnet och ofta med JÄTTE kort varsel. Hm...
    De som fixar möhippan måste ju inviga och synka med ens sambo, och har du ett sånt jobb där du kan bli inringd när som helst så kan man kanske även inviga jobbet i planerna, iaf dagen innan el så, så ingen råkar försäga sig..

    Själv hoppas jag att Marcus lurar i mig att vi ska iväg nånstans eller så, så att jag har klafsat på mig lite mascara och kammat håret iaf..

    Låter som jag är värsta slashasen, men går gärna osminkad i mjukisbyxor när jag bara ska vara hemma..
  • skrutt­gumma
    Äldre 23 Nov 12:05
    #87

    Tycker inte alls nejlikor låter tråkigt..

    Jag tror jag ska ha liljor, rosor och brudslöja. I krämfärgat.. Tror jag.. Det är iaf fint i mitt huvud

  • skrutt­gumma
    Äldre 1 Dec 09:36
    #97

    Lilla Fröken Fräken: Oj, vad jobbigt! Hoppas ni får stanna kvar..

    Ska oxå börja göra lite inbjudningskort. Har tagit ganska lite information i själva inbjudningskorten och hänvisar till vår hemsida för utförligare information om klädsel, vägbeskrivning, om man vill hålla tal el liknande m.m.

Svar på tråden Pingst 2009 del 2