• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • MissMijah

blää magsjuka Skönt att han är bättre.

Hade en ganska tuff förlossning jag med. Men allt gick bra tillslut, man får vara glad för det

Oh jag är helt lost just nu känner jag. det är så mkt jag vill göra klart till bröllopet: bestämma vad vi mer ska ha i favourpåsarna, skriva inbjudningskorten eller bestämma vad som ska stå, men jag har ingen aning om hur man ska skriva!!, vill ha något mer i festprogramsmallen etc etc

vet ni föresten. jag har fått erbjudande om att bli medlem i en tjejgrupp som ska startas nu snart. Men jag vet inte, jag är för feg, hehe.

• mysifer

välkomna sockersmulan och MalinJohn! härligt med fler som planerar framåt

här fortsätter jakten på den perfekta lokalen och vigselplatsen. vi ska titta på minst två ställen när vi åker ner till skåne om en dryg månad. bland annat ett ställe i byn där jag växte upp och det känns lite pirrigt för det vore kul att gifta sig där men det ska ju stämma med lokal och mat och allt.

• pandis81

MMM han mår mycket bättre.
    Det gick ju bra för oss också. Men jag kan tänka tillbaka på det och speciellt när det närmar sig årsdagar. Och som idag när man kliver in på stället som inte har varit på ca 2 år. Och just anledningen till varför man har varit där.

Jag vill också göra något mer, men jag ska köpa lite saker nu när lönen kommer tänkte jag, lite svårt att beställa när man inte hundra vet hur man vill ha det.

Men alla påsar har kommit och är klara i alla fall.

Att vara med i en tjejgrupp låter ju som en oerhörd möjlighet du som älskar musik. Men har du tänkt hur det går med dagis,barn och familj. Om ni ska ut och resa mycket tänkte jag.. Inte för att ändra dina åsikter mest praktiskt..

MissMijah skrev 2008-10-20 11:51:06 följande:
    blää magsjuka Skönt att han är bättre. Hade en ganska tuff förlossning jag med. Men allt gick bra tillslut, man får vara glad för det Oh jag är helt lost just nu känner jag. det är så mkt jag vill göra klart till bröllopet: bestämma vad vi mer ska ha i favourpåsarna, skriva inbjudningskorten eller bestämma vad som ska stå, men jag har ingen aning om hur man ska skriva!!, vill ha något mer i festprogramsmallen etc etc vet ni föresten. jag har fått erbjudande om att bli medlem i en tjejgrupp som ska startas nu snart. Men jag vet inte, jag är för feg, hehe.
  • sockersmulan

spännande! benvitt, silver och gammelrosa låter verkl som ett jättesnyggt tema!

pandis81 skrev 2008-10-20 11:35:44 följande:
    Vi har kommit långt i planeringen men inget är bokat. Jag har börjat
    köpa små saker så som till gästerna men även till mig och till
    trycksakerna. Vi kommer att ha benvitt,silver och gammelrosa som färgtema.
  • kenttjej

Hej tjejer!

Guuud va ni har skrivit mycket! Jag har tittat in lite då och då den senaste veckan bara för att inte komma efter för mycket men jag har inte haft tid o skriva nåt Nu är i alla fall inte denna och nästa vecka lika stressiga.

m2b o jag var o besökte ytterligare en festlokal i lördags, o den var heeelt underbar! Träffade deras bröllopskoordinator o hon kändes så proffsig. Tror verkligen att festen kan bli allt vi drömmer om på dethär stället!

Nu har vi tre olika herrgårdar (eller ett är ett slott) som vi väljer mellan. Alla verkar bra men lite olika, därför tror jag inte att vi kommer kolla på fler ställen det blir för mycket att välja mellan!

Jag har lite problem med vårt färgtema, vi har bestämt oss för lila, silver och vitt men jag tycker det är svårt med nyansen på lila. Jag vill inte ha en allt för mörk nyans men inte gärna pastelligt. Tycker jag ser ungefär rätt nyans ibland när jag bläddrar genom bröllopsmagasin mm, men om man väljer en nyans o så hittar man inte allt som man vill ha i lila i just den nyansen? Hur tänker ni kring färger o nyanser på de färger ni valt?

• sockersmulan

Pandis81: va skönt att din m2b mår bättre! magsjuka är verkl inte kul..uuurk!!

tack! känns kul att ha hittat ett sånt här forum. ska bli jätteskoj att se hur det går för alla!

lycka till med resan till skåne! vart ska ni åka? *nyfiken*

mysifer skrev 2008-10-20 11:59:46 följande:
    välkomna sockersmulan och MalinJohn! härligt med fler som planerar framåt här
    fortsätter jakten på den perfekta lokalen och vigselplatsen. vi ska
    titta på minst två ställen när vi åker ner till skåne om en dryg månad.
    bland annat ett ställe i byn där jag växte upp och det känns lite
    pirrigt för det vore kul att gifta sig där men det ska ju stämma med
    lokal och mat och allt.
  • mysifer

kenttjej: vi har också lila som en av våra färger och tänker mig åt det ljusare hållet men det som är så bra med lila tycker jag är att så många nyanser är supernsygga tillsammans så det spelar liksom ingen roll att man inte har exakt samma färg på allt. min klänning kommer vara ljuslila medan tärnans kommer vara mer mellanlila så vi kommer nog ha hela skalan däremellan lite varstans.

sockersmulan: tack det blir södra skåne. ska kolla lite i malmö och sen ännu längre söderut. när jag visade min hemby på en karta för tärnan så blev kommentaren "fy fan vad långt ner"

• MissMijah

therese: ja alltså, det är ju inget bestämt än. jag sa till producenten också " du är väl medveten om att jag har barn? tror du inte det kan hindra mig mkt?"

han sa bara " jag är medveten om det mijah! jag ser det inte som ett hinder tvärtom"

producenten är min m2b´s bästa vän och han ska vara bestman bl.a. kul att ha blivit tillfrågad iaf. vi får väl se. jag sjunger ju för att jag tycker det är kul, men skulle aldrig i mitt liv ffra något med min familj

• mysifer

mijah: så spännande! mindre kul med halsfluss förstås..hoppas du blir bra snart.

• sockersmulan

åh, södra skåna är jättefint! haha, vilken underbar kommentar av din tärna!

häftigt med lila klänning, förresten!

mysifer skrev 2008-10-20 12:12:54 följande:
    kenttjej: vi har också lila som en av våra färger och tänker mig åt det
    ljusare hållet men det som är så bra med lila tycker jag är att så
    många nyanser är supernsygga tillsammans så det spelar liksom ingen
    roll att man inte har exakt samma färg på allt. min klänning kommer
    vara ljuslila medan tärnans kommer vara mer mellanlila så vi kommer nog
    ha hela skalan däremellan lite varstans.sockersmulan: tack
    det blir södra skåne. ska kolla lite i malmö och sen ännu längre
    söderut. när jag visade min hemby på en karta för tärnan så blev
    kommentaren "fy fan vad långt ner"
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4