• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Fenixx

slottsbröllop2010>> grattis till tillskottet i april sen.

vi har också 2 småbarn som kommer vara 6år och 3år vid vårat bröllop. egentligen hade jag velat haft dem med bara under vigseln och sen att dem åkt till en barnvakt när bröllopsfesten börjar. men som sagt..alla våra tänkbara barnvakter är ju bjudna så är lite trixigt.

eftersom det är i en annan stad så kommer vi sova på hotell dagen före också, sen hade jag tyckt det varit skönt att haft en extra dag efter bröllopet och bara relaxat och haft det gott. får väl se hur vi gör.

• MissMijah

Vi kommer ha det barnfritt på festen, men i kyrkan är alla barn välkomna.
    Iom att vi har ett varsitt barn sen inann så komemr de vara hos sin andra förälder. så det löser sig nog med att de bli hämtade efter kyrkan

• pandis81
    MissMijah skrev 2008-10-17 11:45:42 följande:
    Vi kommer ha det barnfritt på festen, men i kyrkan är alla barn välkomna. Iom att vi har ett varsitt barn sen inann så komemr de vara hos sin andra förälder. så det löser sig nog med att de bli hämtade efter kyrkan
    Det är ju bra att det löser sig så, att ni kan ha med dom i kyrkan. Men att dom sedan blir hämtade.
    Jag känner att jag vill ha hela min familj med och eftersom då barnen är så stora så vill jag inte tacka nej till dom. Dom kan i sin tur åka hem när dom vill. Dom klarar sig ju själva.
    Och dom kan ta våran dotter också. Vi kan följa med och lägga men så sover hon hela natten sen.
  • MissMijah

Älskar våra söner över allt annat men den dagen och kvällen vill vi slippa höra " pappa, han slog miiiig!! mamma han tog min biiil!!! buhhuuuu...pappa..mamma..pappa..mamma mamma mammaaaaaa" haha! därför tyckte vi att nej, på kvällen så tror jag både dem och vi har det bäst på varsitt håll.

• slottsbröllop2010
    Fenixx skrev 2008-10-17 11:14:29 följande:
    slottsbröllop2010>> grattis till tillskottet i april sen. vi har också 2 småbarn som kommer vara 6år och 3år vid vårat bröllop. egentligen hade jag velat haft dem med bara under vigseln och sen att dem åkt till en barnvakt när bröllopsfesten börjar. men som sagt..alla våra tänkbara barnvakter är ju bjudna så är lite trixigt.eftersom det är i en annan stad så kommer vi sova på hotell dagen före också, sen hade jag tyckt det varit skönt att haft en extra dag efter bröllopet och bara relaxat och haft det gott. får väl se hur vi gör.
    Tack så mycket!

När det gäller barnfrågan känns det just nu viktigt att vi är ute i så pass god tid.
  • pandis81

hihi jag tror det kan vara annorlunda om man har flera barn kanske, just det där med syskon rivalitet.
    Men nu har vi ju bara en och kommer bara ha en då också, och hon är duktig på att sköta sig själv och att leka med dom äldre och dom är så snälla att ta hand om henne så jag tror inte hon kommer att störa oss så mycket. Och visst jag kommer att få njuta av dagen ändå.
    Men jag förstår precis hur du tänker.

MissMijah skrev 2008-10-17 12:26:17 följande:
    Älskar våra söner över allt annat men den dagen och kvällen vill vi slippa höra " pappa, han slog miiiig!! mamma han tog min biiil!!! buhhuuuu...pappa..mamma..pappa..mamma mamma mammaaaaaa" haha! därför tyckte vi att nej, på kvällen så tror jag både dem och vi har det bäst på varsitt håll.
  • Fenixx
    MissMijah skrev 2008-10-17 12:26:17 följande:
    håller med vad du skriver... vill känna att det är våran kväll att slappna av och ha roligt. och "seg" middag för barn i våra barns åldrar och sen då folk kommer dricka en del alkohol osv..då vore det allt skönt att dem istället fick vara hos barnvakt med film, godis osv. måste bara se om vi kan hitta nån bra barnvakt med...
  • mysifer

annars får ni anlita någon som är på festen och se till att den håller sig nykter och kan vara nanny
    men en sån dag vill man ju kanske fira ordentligt, med allt vad det innebär.

Fenixx skrev 2008-10-17 13:20:32 följande:
    håller med vad du skriver... vill känna att det är våran kväll att slappna av och ha roligt. och "seg" middag för barn i våra barns åldrar och sen då folk kommer dricka en del alkohol osv..då vore det allt skönt att dem istället fick vara hos barnvakt med film, godis osv. måste bara se om vi kan hitta nån bra barnvakt med...
  • MissMijah

jag tror bara att även om man har barnvakt på festen så kommer ju barnen vilja komma till sina föräldrar titt som tätt. för oss blir det nog bäst som vi tänkt oss skönare för barnen med att få vara hos sin andra förälder. de är ju emd under vigseln och det är ju det viktigaste

• pandis81

jag tror att vi alla kommer att komma på bra lösningar, det finns ju ett tag som man kan fundera. Det kanske finns någon bra kompis på dagis eller så som man kan ha barnen oss en natt. att dom får leka lite extra. vi kommer ju att befinna oss och gifta oss på annan ort. Så jag tror att det kommer bli som jag har skrivit. Det finns alltid någon som tar hand om henne och hon är aldrig så mammig eller pappig när vi är hemma i Linköping i vanliga fall heller så jag tror inte att hon kommer att vara det då heller.

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4