• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • slottsbröllop2010

min sambo tycker jag är lite "knasrolig" som redan börjat prata om hur vi ska ha bröllopet. Tärnor, brudskål, vickning osv..
    Det är ju absolut inte så att jag sitter nonstop och planerar. Jag har ju precis börjat fundera på saken.

När vi började prata om det så var ju tanken att vi skulle fixa det mesta helt själv och då hade vi ju behövt mer tid åt att prova recept, testa olika stilar på inbjudningskort and so on..

Hur är det med era respektive?
    Tycker de att det är jättekonstigt eller är de helt införstådda med hur viktigt ett bröllop är för en kvinna?

• pandis81

Min m2b tyckte väl det var lite väl tidigt att börja planera. Men nu i efterhand när vi faktiskt har pratat om det så tycker han det är bra att vi är ute i så god tid.
    Vi är små barns föräldrar som jobbar heltid. Så att vi tar den tiden vi har, sen är det ju jag som hänger och diskuterar här väldigt mycket men kommer jag fram till några idéer så pratar jag med honom när jag kommer hem.

Och han har själv börjat kolla på små saker.
    Så det är lite skönt faktiskt.
    Men jag tror att han tycker det är viktigt.

slottsbröllop2010 skrev 2008-10-17 09:05:31 följande:
    min sambo tycker jag är lite "knasrolig" som redan börjat prata om hur vi ska ha bröllopet. Tärnor, brudskål, vickning osv..Det är ju absolut inte så att jag sitter nonstop och planerar. Jag har ju precis börjat fundera på saken.När vi började prata om det så var ju tanken att vi skulle fixa det mesta helt själv och då hade vi ju behövt mer tid åt att prova recept, testa olika stilar på inbjudningskort and so on..Hur är det med era respektive?Tycker de att det är jättekonstigt eller är de helt införstådda med hur viktigt ett bröllop är för en kvinna?
  • MissMijah

jag tro min m2b också tycker att det är bra, även om han inte är så spontan i planeringen just nu. men han tycker att det är skönt att vi bokat kyrka lokal, transport för gästwerna, bröllopsnatten osv. så man kan släppa det och inte behöva stressa upp sig

• pandis81

Det är mycket ni har bokat.
    Vart hade ni bokat bröllopsnatten??
    Jag vet inte alls vart vi ska vara någonstans. Eller om vi bara sover hemma på natten efter festen och så åker till Spa:t skapligt på söndagsmorgonen.
    Då kan man ändå koppla av lite. Och inte behöva lägga pengar på en natt extra på hotell.
    Så tänkte vi ändå sova på hotell natten innan tillsammans med tärnor och bestman. ska kolla den tanken lite tänkte jag..

MissMijah skrev 2008-10-17 10:08:53 följande:
    jag tro min m2b också tycker att det är bra, även om han inte är så spontan i planeringen just nu. men han tycker att det är skönt att vi bokat kyrka lokal, transport för gästwerna, bröllopsnatten osv. så man kan släppa det och inte behöva stressa upp sig
  • MissMijah

vi ska va på säröhus heter det www.sarohus.se åker dit dagen innan bröllopet..bara släpper allt.. relaxar äter 3 rätters. frukostbuffé. och sen är vi där på bröllopsnatten också

• slottsbröllop2010

Slottet vi kommer att hyra, har rum att hyra för en skaplig peng så det kommer vi att göra. de jag känner som gift sig har knappt haft användning för sitt rum, då festen varat så länge och de varit helt slut när det är dags att checka in.

Men av praktiska skäl kommer vi stanna kvar på slottet efter festen. Spa dagen efter låter ju underbart, det har jag inte tänkt på..

Vi är ju också småbarnsföräldrar och väntar dessutom tillökning i april så tid är ju ingenting man har för mycket av..

• pandis81

Nä det var en tanke som jag också hade. Jag har inga problem att sova hemma hos svärföräldrarna natten efter bröllopet. För att sedan åka på spa dagen efter och få vara där i tre dagar.

Då vet man ju också att det går bra med att dottern är hos farmor och farfar. =)

• slottsbröllop2010

vårt största problem är att vi kommit överens om att inte nämna bröllopet för någon innan inbjudningarna kommer ut. Vi kommer ju ha två barn som behöver barnvakt. Vi har börjat fundera på vem som skulle kunna ställa upp. Skulle ju aldrig falla oss in att be någon lämna festen tidigare för att passa våra barn.

• pandis81

Jag tänkte på er tjejer som har egna lokaler och som ska stå för allt med dukningen.
    Jag har hittat väldigt bra checklistor som man kan gå in och skriva ut som man kan ha användning för. Och där står allt med som man kan tänka sig.
    Och då menar jag verkligen allt.

Klicka på www.surprisebrollop.se och sen på bröllopsplanering och checklistor.
    Det finns listor för dessa kategorier.
    Budget
    Efter bröllopet
    3-dagars bröllop
    Festlokalen
    Fotografen
    Gästlista
    Kontaktlista
    Tidsschema

Jag har skrivit ut den för budget,gästlista,kontaktlista och tidsschema.
    Jag tycker dom är jättebra.

• pandis81

Nä det är svårt,
    Vi har en tjej som då kommer att vara 3 1/2 år. Det som är bra med henne är att hon somnar var som. Så vi tänkte antingen att ta med en madrass och låta henne sova i ett av rummen intill själva stora lokalen som vi kommer att vara i eller så kommer någon att åka hem med henne när det blir senare. Eftersom vi har större barn som kanske inte kommer att orka hela tiden så åker dom hem tillsammans med henne och jag är inte ett dugg rädd att lämna dom med henne. Jag vet att dom tar hand om henne om hon skulle vakna.
    Vi kommer att ha ett barnvänligt bröllop och det är inte meningen att någon ska behöva åka hem. Det är att alla barn kommer att vara så stora då.

slottsbröllop2010 skrev 2008-10-17 11:01:50 följande:
    vårt största problem är att vi kommit överens om att inte nämna bröllopet för någon innan inbjudningarna kommer ut. Vi kommer ju ha två barn som behöver barnvakt. Vi har börjat fundera på vem som skulle kunna ställa upp. Skulle ju aldrig falla oss in att be någon lämna festen tidigare för att passa våra barn.
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4