• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • pandis81

Ja det var det jag också tänkte göra, men jag vill ha klart olika alternativ innan så att jag vet vilka förslag jag kan lägga fram att vi kan tänkas att ha.

MissMijah skrev 2008-10-16 09:44:03 följande:
    Jag funderar också över riset, men ska fråga prästen om det när det blir dags för samtal med dem framåt våren.
  • mysifer

välkommen in Slottsbröllop2010!
    välkommen också till annnat!

jag börjar sent idag så jag är hemma och slappar nu på förmiddagen. skönt att få ligga kvar i sängen när sambon åkte till skolan för en gångs skull.

beklagar verkligen sorgen paradis!

• MissMijah

Vi var också inne på att ha något godis. Men vårt tema är ju vitt svart silver/grått. Finns det något godis som har omslagspapper med någon av de färgerna? utan text på i tex grönt elelr rött, det förstör lite tycker jag. men geisha för er blir ju klockrent som ska ha gammelrosa!

• pandis81

Jag önskar också att jag kunde ligga kvar i sängen idag för imorse var jag riktigt trött och dottern sov inget bra i natt så jag känner mig väldigt trött och sliten. men jag får lägga mig och vila lite på lunchen..

mysifer skrev 2008-10-16 09:46:09 följande:
    jag börjar sent idag så jag är hemma och slappar nu på förmiddagen. skönt att få ligga kvar i sängen när sambon åkte till skolan för en gångs skull.beklagar verkligen sorgen paradis!
  • MissMijah

my: det är gött med socmorgon ibland

nu undrar jag en sak. för jag har hamnat på flera sådana sidor nu. en del tycks ordna pysselsaker att ha inne på toaletten för gästerna. Vad tycker ni om det? är det verkligen något man ska lägga energi på? Jag menar, man är väl inte på festen för att sitta på toaletten och läsa etc?

• pandis81

Ja det var så jag tänkte och eftersom det är en av m2b:s favoriter så får det bli några sånna och så kanske idén med after eight chokladen. ska bara hitta något litet citat som man kan ha på dom.
    Men jag ska kolla i godishyllan om det finns något som går att använda.
    Tänkte på fazer mint choklad. Det är ju silvrigt papper på.. men jag undrar vad det är för färg på texten på dom.. hmm ska kolla upp det. För dom är ju annars väldigt goda.

MissMijah skrev 2008-10-16 09:48:43 följande:
    Vi var också inne på att ha något godis. Men vårt tema är ju vitt svart silver/grått. Finns det något godis som har omslagspapper med någon av de färgerna? utan text på i tex grönt elelr rött, det förstör lite tycker jag. men geisha för er blir ju klockrent som ska ha gammelrosa!
  • pandis81

Nä vi kommer inte att ha något sånt eftersom där vi ska vara är toaletterna redan så fina. Det kollade jag in när vi var där på mässan. Och då vill jag inte slösa energi och pengar på det. Förhoppningsvis så är det ingen som sitter där inne hela kvällen.

MissMijah skrev 2008-10-16 09:54:59 följande:
    my: det är gött med socmorgon ibland nu undrar jag en sak. för jag har hamnat på flera sådana sidor nu. en del tycks ordna pysselsaker att ha inne på toaletten för gästerna. Vad tycker ni om det? är det verkligen något man ska lägga energi på? Jag menar, man är väl inte på festen för att sitta på toaletten och läsa etc?
  • MissMijah

pandis: det är grön text på vi hitatde en sida på nätet, från usa. där sålde dem mintgodisar i silvrigt papper, och så stod det på " rhanks for sharing our special day" DEM ska vi ha tänkte vi, och skulle ebställa. men det sklle kosta 500 spänn ungefär med frakt och allt. inte så aktuellt mao!

• pandis81

Hmm okej det var ju synd för dom är ju verkligen goda annars.
    Men jag ska kolla runt lite om man kan hitta något med silver papper och svart text.
    Nä det kändes ju inte så aktuellt längre kanske.

MissMijah skrev 2008-10-16 10:01:58 följande:
    pandis: det är grön text på vi hitatde en sida på nätet, från usa. där sålde dem mintgodisar i silvrigt papper, och så stod det på " rhanks for sharing our special day" DEM ska vi ha tänkte vi, och skulle ebställa. men det sklle kosta 500 spänn ungefär med frakt och allt. inte så aktuellt mao!
  • FruHögstadius

välkomna hit !

vi tänkte ha små godis påsar förr till gästerna men nu har vi valt att inte ha det, men då tänkte vi ha anthon berg , mint godisar so finns att köpa på lösvikt. de är mina älsklingar

jag trodde att det var gästerna som planerade med riset? , jag veet att på bröllop som vi varit på så hade vi med oss eget ris att kasta på brudparet. annars trodde jag att det var värdparets uppgift eller kanske toastmaster som xade sådant, inte brudparet själv,.
    jag antog att man kastade riset som lyckönskningar på brudparet och då låter det konstigt att man köper sin egen "lycka" så folk kan kasta på en..
    ska kolla med mamma eller mormor hur man brukar göra..

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4