• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • pandis81

Hej tjejer.

Jag har ju inte varit inne så väldigt mycket i helgen. Men å andra sidan har jag haft en underbar helg.

I lördags så var det inte så mycket som hände dock.Vi var bara hemma och plockade ordning,var ute och lekte en sväng, bara hade en familjedag.

Söndag så hade vi besök av bästa vännerna (även toastmaster/toastmadame) och deras son. Vi hade pysseldag, först för barnen. Hand och fotavtryck och så målade vi med vattenfärger. Sen vart det lunch och så somnade barnen och då passade jag och toastmadame att scrapbooka lite och jag gjorde tre sidor i mitt sommar album till ameena. Efter det så umgicks vi bara, spelade spel,lagade middag och så bakade jag en kladdkaka till efterrätt. Det var en väldigt mysig dag.

Angående det ni har pratat om Fotograg: Så har jag inte heller så väldigt mycket erfarenhet av det. Så jag vet inte om det är bra eller dåligt pris. Men ska jag säga vad jag tror så tycker jag att det låter bra. (och att man får mycket för pengarna)
    Vi ska dock inte ha någon betald fotograg. Min lillebror kommer att ta våra kort och han är jätteduktig hobby fotograf. Sen så kommer ju m2b morbror även ta kort han är också väldigt duktig.
    Så jag tror att vi kommer att få ihop till ett väldigt fint album vi också.

Sen har jag ändrat utförandet på våra inbjudningar. Men jag tycker att dom vart snyggare nu. Det kommer prov på dom sen när jag väl börjar med dom.
    I fredags kväll så satt jag och gick igenom allt jag fick med mig från mässan och jag kommer nog att klippa och klistra tror jag så att jag har bilder att ta med mig på hur jag vill ha blommorna på ett ungefär och frisyren. Och eftersom det är ett tag kvar så är det ju inte säkert att man sparar alla tidningar eller att kanske det händer en olycka eftersom man har småbarn så att dom går sönder. Så därför tänkte jag att jag klipper ur dom bilderna som jag hittar som kan vara något så behöver jag inte vara rädd om tidningarna sen. Då kan jag spara dom arken i pärmen som jag har gjort.

Nu ska jag jobba lite återkommer senare.

• JBB

vad kul MissMijah att du nu är klar med alla smycken, vad är det för smycken? guld? silver? pärlor? strass?

verkar som du hade en toppen helg Pandis, det är kul att ha lite pysseldagar ibland man blir så avslappnad då.

själv låg jag och sov hela lördagen i princip, hade 38,4graders feber, ont i ryggen, halsen, kände mig svag och orkeslös
    Men på söndagen var jag mig själv igen och vi åkte till fotografen för att fixa lite bilder och senare iväg till svärfar

• MissMijah

therese: låter som en toppenhelg ju! Vår helg har också varit lugn

JBB: Jag tror att det ligger en bild i mitt galleri. det är silver/strass. det är ingen bra bild dock, men det är så fint på!
    var bara inne en sväng på glitter härom dagen. och då hittade jag ett matchande arband. så matchande så att man hade kunnat tro det var en komplett serie. 79 kronor! det var ju bara att slå till!

jag har hittat vilka brudskor jag ska ha. Iom att jag är så kort och älskar stilett, så ska jag ha det :-P ska lägga upp en bild i galleriet strax. ska köpa dem från usa (tror jag) skor + frakt blir bara 500 spänn! som hittat!

mitt enda frågetecken i accesoarer är väskan!
    Oh vad svårt!

• pandis81

Ja jag har haft en toppen helg. Inte massor med stök men ändå något och mysigt med pyssel.

Nu sitter jag och kollar lite saker till inbjudningarna eftersom jag har ändrat designen på dom.

Missmijah. Skorna var ju som hittat. Har ingen aning om vad jag ska ha för skor. Har inte kollat på det så mycket. :-P
    Armbandet var ju verkligen som hittat.

Ja väskor är väldigt svårt. Har sett några i tidningarna men vet inte heller vilken som jag ska ha.

JBB: skönt att höra att du mår bättre i alla fall.

• JBB

MissMijah: Fina smycken det var howcool är en fin sida, brukar drömma mig bort titt som tätt där, har också tänkt att köpa min bröllopsskor därifrån, men "problemet" är att min m2b är nästan lika långt som jag sedan blir jag nog lite trött att gå i högklackade skor hela dagen, hur stor klack är det på dom du hittat?

• MissMijah

JBB: det var 5 inch, vad nu det innebär

jag är ju så kort så det gör inget att jag går i sådana.

• pandis81

Missmijah: skorna var jättefina. Men jag hade aldrig personligen klarat av att gå i dom. Hade haft ont i fötterna innan jag ens hade lämnat hemmet/hotellet. Om jag inte redan hade brytit fötterna

Jag vill ha lite klack men inte massor.
    Sen får jag lägga upp klänningen lite. Det är en nackdel att vara kort.

• MissMijah

hehe jag är så van i att gå i höga klackar. bara jag går in skorna innan så lär det inte vara några problem :)

• JBB

Nu börjar ni hamna väldigt långt ner i mina favoriter listan, så jag "puffar" upp tråden med frågan:

Hur många vet om att ni ska gifta er?

• MissMijah

JBB: Ja tråden har varit rätt död i några dagar

Hm de flesta vi känenr vet väl om det. själv då?

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4