• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • FruHögstadius

gud vad svårt.
    jg skulle nog bjuda kusinerna om jag växt upp med dessa och man har umgåtts mycket förr, men jag förstår hur du menar,jag har min gamla dagmamma som vi har umgåtts mycke tmed även efter att vi slutade gå hos henne, hon kommer på studenten, födelsedagar etc, och henne hade jag totalt glömt bort att bjuda, men vi pratar nästan aldrig men hon finns där och jag tror att iallafall jag skulle må dåligt av att itne bjuda henne och hennes man på vårat bröllop.
    så om du känner att du kommer att sakna dina kusiner på bröllopet skulle jag bjuda dem.
    Man gifter ju sig bara en gång och man får ju aldig möjligheten att juda dem igen på bröllop annars.
    men känns det mest som de kommer förstöra festen, eller att man inta har något behov att ha dem vid sin sida tycker jag att man kan skippa dem..

• pandis81

Ena stunden känner jag att jag har behov av att bjuda dom. Men ibland känner jag att jag absolut inte har behov av det. Jag vet inte om dom kommer förstöra bröllopet. Men det kan mycke väl hända för dom är verkligen kräsna på vissa punkter. Så ja kanske.

FruHögstadius skrev 2008-10-10 15:01:50 följande:
    gud vad svårt.jg skulle nog bjuda kusinerna om jag växt upp med dessa och man har umgåtts mycket förr, men jag förstår hur du menar,jag har min gamla dagmamma som vi har umgåtts mycke tmed även efter att vi slutade gå hos henne, hon kommer på studenten, födelsedagar etc, och henne hade jag totalt glömt bort att bjuda, men vi pratar nästan aldrig men hon finns där och jag tror att iallafall jag skulle må dåligt av att itne bjuda henne och hennes man på vårat bröllop.så om du känner att du kommer att sakna dina kusiner på bröllopet skulle jag bjuda dem.Man gifter ju sig bara en gång och man får ju aldig möjligheten att juda dem igen på bröllop annars.men känns det mest som de kommer förstöra festen, eller att man inta har något behov att ha dem vid sin sida tycker jag att man kan skippa dem..
  • MissMijah

gokväll tjejer. nu har jag säkert missat en massa.

therese: jag vet, det är svårt med gästlistan. var drar man gränsen liksom? inte så lätt det där.

köpte en engelsk bröllopsridning idag..men det var mest reklam tyckte jag. ingen hit alls.

när kommer det någon ny bröllopsgiden eller liknande igen?

• MissMijah

hur tycker ni an ska göra när man bjuder kompisar. jag tänker på respektive. bara nyfiken på hur ni resonerar.

• pandis81

Vi bjuder bara dom vi verkligen umgås med och det är ju inte så många, då våran vänkrets verkligen är liten. Men då bjuder vi med respektive för vi umgås med bägge två.
    Sen en av dom som ska vara bestman ska vi bjuda med hans tjej som vi aldrig träffat. Men mest bara för att han e robins bästa kompis och dom har nyligen blivit tillsammans så vi hinner säkert träffa henne innan det är dags att skicka inbjudningar.

Men hur jag ska göra med mina kusiner det vet jag faktiskt inte.. har ingen aning.

• MissMijah

Ja, jag tycker att det är lite krångligt med vart man ska dra gränsen.

Idag hittade jag ett armband som matchar precis till örhängena och halsbandet jag köpte. Så nu är jag klar med alla smycken iaf.
    Och förra helgen träffade jag min kära mamma, jag ska ju få låna hårnålar av henne, i strass. Jättefina

vad har ni för er i helgen?

• JBB

Hejsan på er tjejer

Idag har jag frågat priser på bröllopsfotograferingen hos en fotograf här i närheten. Han tar 3600kr för en timma, då ingår det 12kort i ett album, cd-skiva med resterande bilder, 2st stora bilder, en annons i tidningen och 20st tackkort, vill man inte ha tackkort kunde man få en till stor bild. Vill man ha fler bilder i albumet (som rymmer 20st) så kostar det 80kr per bild.

Vad tycker ni om priset? Bra eller Dåligt?

• MissMijah

JBB: vad kul att ni kollat upp et! Jag vet inte om priset är bra eller dåligt, jag har ingen direkt erfarenhet av fotografer. starta en tråd om det och fråga allmänt kanske så får du nog många bra svar

• JBB

MissMijah: Ne jag vet inte heller om det är bra eller dåligt, vet dock ett par som betalade mer än det dubbla på deras bröllop, men dom fick även väldigt vackra bilder jag ska starta en tråd och kika vad andra tycker.

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4